Voe helvata et ärsyttää taas ku tätä palstaa lukee :D

:kieh: nimittäin, ihmeellisiä hurskastelijoita nää kanssa-palstailijat (tekis mieli käyttää nimitystä PALSTAMAMMAT, mut kun kuulun vissiin iteki siihen kastiin :D )

"Joo ei meidän perheessä olla yhtään materialisteja, hyvä jos yhtään joululahjojakaan ostetaan, tärkeintä on rakkaus ja yhdessäolo" -tyyppistä diipadaapaa ja totuus on varmasti toinen. :D

Sit pitää "dissata" niitä joilla on varaa ja halua ostaa kalliita merkkituotteita, ihan kuin ne nyt olis sit huonompia :D Ite ostan halpismerkkejä kuten H&M jne. ja suosin lapsen vaatteita/tavaroita ostaessa paljon myös kirppiksiä. Ei se oo multa pois jos joku haluaa ostaa kaiken uutena ja kalliimmalla hinnalla. Mulle on ihan yks lysti, ESIM. ostaako joku lapsellensa Reimatecin vai Lassietecin vai kirppishaalarin (joka voi olla käytetty reima tai lassie toki), kunhan se nyt täyttäis tarkoituksensa olemalla hyvä ulkoiluvaate :D jne.

Ja suunnilleen KAIKESTA pitää tapella :headwall:
Hyvänä esimerkkinä tää Venakko Milannan olemassaolo :D HANKKIKAA ELÄMÄ ÄLKÄÄKÄ MIETTIKÖ TOLLASIA! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
ei materialisti
Niin totta, en mäkään osta mitään jos ei ole påakko tai jos ei ole todella hyvä tarjous, esmi. saa 60€.takin 50€. niin pakko ostaa, muuten en ole mikään materialisti enkä halua tarjota parastani lapsille.
 
mutta
Eivätkös nämä pröystäilijät itse tavallaan lietso tuota asiaa? Miksi kertoa joka ikinen kallis ostos ja turhanpäiväinen hölynpöly? Kuitenkin maassamme asuu paljon sellaisia, joilla ei ole oikeasti varaa edes ruokaan saatikka tietokoneeseen, että vois täällä valittaa köyhyyttään...
 
refdcx
Kyllä ihmisiä osaa ottaa jotkut asiat päähän! :D Minusta on ihan oma asia mitä joku ostaa, enkä vaivaudu siitä keskustelua nostamaan. Onhan se kyllä päivän selvä homma, että joillain ehkä menee ostaminen vähän liian yli. Ei tarvitse olla mikään psykologi, että tietää mitä sellainen lapsen ylenmääräinen lahjominen lapselle tekee. Kyllä ap voisi ihan yrittää uskoakin, että jotkut ei osta mitään Jouluna. :) Me emme koko suvun aikuisten kesken osta yhtään mitään toisillemme, vaan todellakin nautimme Joulun muista hyvistä asioista yhdessä silloin. Lapset nyt saavat ehkä muutaman mieluisan ja hyödyllisen paketin ja se on ihan ok. :) (Minä olen tähän mennessä tainnut ostaa kaiken uutena, vaikka onkin jo pari lasta, enkä lapsia piloille lahjokaan.)
 
Eivätkös nämä pröystäilijät itse tavallaan lietso tuota asiaa? Miksi kertoa joka ikinen kallis ostos ja turhanpäiväinen hölynpöly? Kuitenkin maassamme asuu paljon sellaisia, joilla ei ole oikeasti varaa edes ruokaan saatikka tietokoneeseen, että vois täällä valittaa köyhyyttään...
Hmm.... en näe sitä heti pröystäilynä jos joku hehkuttaa ostaneensa jotain tai saaneensa jotain. Ja miksi ei saisi iloita esim. uudesta autostaan vaikka maassamme on paljon niitä joilla ei ole varaa sellaista ostaa??? Miten ihmeessä se on joltain pois jos jollain toisella on varaa johonkin?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä