VIULU-asiaa, onko harrastajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
1/4 viulua soittaa meidän eskarilainen

Minä en ole ikinä edes viulua kädessä pitänyt, onkohan 1/8 kuinka pieni? Pääsykokeen pitäjä mietti että löytyyköhän tytölle tarpeeksi pientä viulua...

Alkuperäinen kirjoittaja hhhhhh:

Minä en ole ikinä edes viulua kädessä pitänyt, onkohan 1/8 kuinka pieni? Pääsykokeen pitäjä mietti että löytyyköhän tytölle tarpeeksi pientä viulua...

No se voi olla aika pieni... riippuu tietty kuinka pitkakatinen tytto on. Mina alotin 6-vuotiaana, ja silloin soitin muistaakseni tuota 1/4 viulua.

Niin ja muoks viela etta onhan niita olemassa 1/16 ja 1/32 kokoisiakin viuluja. Luulis siis jostain loytyvan tarpeeksi pienen viulun...

Alkuperäinen kirjoittaja KivaTäti:
Alkuperäinen kirjoittaja hhhhhh:

No se voi olla aika pieni... riippuu tietty kuinka pitkakatinen tytto on. Mina alotin 6-vuotiaana, ja silloin soitin muistaakseni tuota 1/4 viulua.

Niin ja muoks viela etta onhan niita olemassa 1/16 ja 1/32 kokoisiakin viuluja. Luulis siis jostain loytyvan tarpeeksi pienen viulun...

Niin minäkin katsoin thomannin sivuilta että löytyy jopa kokoa 1/32... Meidän tyttö on aika iso ikäisekseen, eli voisi varmaan aloittaa tuolla 1/4 jos kuusi vuotiaat sitä kokoa yleensä käyttää. Tarvii käydä jonkun asiantuntijan luona.

Yhteistyössä