Vituttaa pienituloisten vastuuvapaus kaikesta, mm. Yle-vero, pk-maksut...

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Kaikki hyödyt otetaan yhteiskunnasta irti, mutta mitään niiden ei tarvitse tehdä niiden hyötyjen eteen. Ottakaa kaikki vaan ilmaiseksi, kyllä keskiluokka taas maksaa.

Koska tää hyysäys loppuu?

"mamamaria"
Kuvittele eläväsi viimeistä penniä venyttäen. Rahan tullessa maksat laskut, jätät vähän tulevien laskujen varalle, ostat kuivamuonaa mahdollisimman paljon ja jätät joka viikolle viikottaiseen tuoreruokakauppareissuun muutaman kympin. Siitä vielä vaipat, oma kosmetiikka (ei yleensä meikkejä, aivan liian kalliita) jne.)
Loppukuusta viikko pitäisi pärjätä 20 eurolla.

Ei kiva tunne.

Onneksi olen saanut lottovoiton syntyä Suomeen, maailman parhaaseen maahan.
Täällä pidetään vielä huoli heikoimmista ja köyhimmistä, vähäosaisista.

Toivottavasti jatkossakin.
Kaikkea hyvää sinulle, muista että teet hyväntekeväisyyttä joka kuukausi kun maksat veroja :)

• Tykkää
Reactions: vicy
"vieras"
[QUOTE="...";27300557]Kaikki hyödyt otetaan yhteiskunnasta irti, mutta mitään niiden ei tarvitse tehdä niiden hyötyjen eteen. Ottakaa kaikki vaan ilmaiseksi, kyllä keskiluokka taas maksaa.

Koska tää hyysäys loppuu?[/QUOTE]

Miksikähän meille ei näitä ilmaisia hyötyjä ole tullut vaikka ollaan pienituloisia mukamas? :(

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja äit86;27300573:
Toivottavasti ei ikinä.

Rikkaitako sitten pitäisi hyysätä?
Köyhät kyykkyyn ja kadulle kerjäämään vai?
Kyllähän se homma niin menee, että hyvinvointivaltion säilyttämiseksi on JOKAISEN ainakin YRITETTÄVÄ kantaa kortensa kekoon. Eihän siitä mitään tule, että osa kansasta maksaa toisen puolen elämisen. Näitä elämäntapa köyhiä kyllä löytyy, joita ei edes kiinnosta työnteko. Ja miksi kiinnostaisi, kun omasta elämisestä ei tarvitse mitään maksaa.

Ja ihan pääpointtina: Toisten siivellä eläminen loputtomiin on väärin, halveksittavaa sekä moraalitonta.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
........
Se rikas voi pistää rahansa haiseen ja tuhlata ne.Sitte se hankkii itelleen oikein paskan duunin ja kituuttaa kädestä suuhun taktiikalla päivästä toiseen vuoden jokaisena päivänä.

Ja näin olet säkin sitten se köyhä jota hyysätään..

"vieras"
Joo kyllä muakin toi ärsyttää vaikka tällä hetkellä olenkin pienituoinen kun saan vain kotihoidontukea. Musta päivähoitomaksussa vois hyvinkin olla jokin minimimaksu. Yle vero pitäis periä kaikilta, kun usein niillä pienituloisilla on enemän aikaa katsoa sitä tv:tä kun suurituloisilla kun he ovat aina työssä. Itse ei käytetä päivähoito ym. muitakaan kunnallisia palveluita, kun käytetään lapset yksityisellä lääkärilläkin. ja hoidan kaikki lapset kotona. Toisaalta mies maksaa reilusti veroja yli kuuden tuhannen eurontuloista, joten me varmaan oltais oikeutettuja käyttämään ilmaisia palveluita. No kohta esikoinen menee eskariin ja kouluun niin sit saadaan vastiketta miehen verorahoille.

"..."
[QUOTE="vieras";27300587]Miksikähän meille ei näitä ilmaisia hyötyjä ole tullut vaikka ollaan pienituloisia mukamas? :([/QUOTE]

Esim . Yle-veroa ei mene, jos tienaa alle 20t vuodessa.

[QUOTE="...";27300594]Kyllähän se homma niin menee, että hyvinvointivaltion säilyttämiseksi on JOKAISEN ainakin YRITETTÄVÄ kantaa kortensa kekoon. Eihän siitä mitään tule, että osa kansasta maksaa toisen puolen elämisen. Näitä elämäntapa köyhiä kyllä löytyy, joita ei edes kiinnosta työnteko. Ja miksi kiinnostaisi, kun omasta elämisestä ei tarvitse mitään maksaa.

Ja ihan pääpointtina: Toisten siivellä eläminen loputtomiin on väärin, halveksittavaa sekä moraalitonta.[/QUOTE]

Ja sinä ilmeisesti tiedät jokaisen tämän maan köyhän perheen yrittämisen tason?

Asiat kun ei ole koskaan noin mustavalkoisia,
tiedän kuule monta varakastakin perhettä jotka yrityksen konkurssin, sairastumisen tai perheen jäsenen kuoleman takia ovat ajautuneet ahdinkoon ja sitä kautta lopulta köyhyysrajan alapuolelle.
Paree toivoo ettet ole yksi heistä tulevaisuudessa.

Ja se on kyllä "hyvätuloisten" ihan oma asia jos eivät käytä kunnallisia ilmaisia palveluita vaan mieluummin yksityisiä.
Turha kitistä että joutuu maksamaan niin ja niin paljon veroa,
eikä edes ota ilmaispalveluja vastaan.
No miksette ota?

[QUOTE="...";27300594]Kyllähän se homma niin menee, että hyvinvointivaltion säilyttämiseksi on JOKAISEN ainakin YRITETTÄVÄ kantaa kortensa kekoon. Eihän siitä mitään tule, että osa kansasta maksaa toisen puolen elämisen. Näitä elämäntapa köyhiä kyllä löytyy, joita ei edes kiinnosta työnteko. Ja miksi kiinnostaisi, kun omasta elämisestä ei tarvitse mitään maksaa.

Ja ihan pääpointtina: Toisten siivellä eläminen loputtomiin on väärin, halveksittavaa sekä moraalitonta.[/QUOTE]

Noita jotka ihan oikeasti elävät tarkoituksella vain tuilla on kuitenkin aika marginaalinen määrä. Hyvin suuri määrä esim. pitkäaikaistyöttömistä on oikeasti työkyvyttömiä, mutta eivät ole vielä päässeet eläkkeelle jne.

ja niinkuin tuossa joku toinenkin laittoi, niin jokainen keskituloinen ja suurituloinen rutisija saa ihan vapaasti koittaa mitä on elää minimipalkalla tai työttömyyskorvauksella. Jos sitten vielä on väärin että köyhät ei maksa tv lupaa niin kumma on.

gdnkd
Pienituloinen ei tarkoita työtävieroksuvaa pummia.
Pienituloinen voi olla myös kokopäivätyötä tekevä siivooja, vanhusten/vammaisten avustaja jne. Kuvitteletko oikeasti olevasi parempi kuion he? Meepä sitten itse pienituloiseksi jos se elämä on susta autuutta. Mitä jos kukaan ei tekis noita pienipalkkaisia töitä?

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äit86;27300624:
Ja sinä ilmeisesti tiedät jokaisen tämän maan köyhän perheen yrittämisen tason?

Asiat kun ei ole koskaan noin mustavalkoisia,
tiedän kuule monta varakastakin perhettä jotka yrityksen konkurssin, sairastumisen tai perheen jäsenen kuoleman takia ovat ajautuneet ahdinkoon ja sitä kautta lopulta köyhyysrajan alapuolelle.
Paree toivoo ettet ole yksi heistä tulevaisuudessa.

Ja se on kyllä "hyvätuloisten" ihan oma asia jos eivät käytä kunnallisia ilmaisia palveluita vaan mieluummin yksityisiä.
Turha kitistä että joutuu maksamaan niin ja niin paljon veroa,
eikä edes ota ilmaispalveluja vastaan.
No miksette ota?
Meillä esim tk toimii niin huonosti et ei sinne aikaa saa ja en jaksa moneksi tunniksi lähteä päivystykseen jonottamaan. Päiväkotia ei tarvita kun lapset kotihoidossa.

Mua taas ei vituta, todellakaan. Etenkin päivähoitomaksuissa nollamaksuluokka on tarpeen ja kaikki mikä auttaa perhettä taloudellisesti, on hyväksi pienituloisen perheen lapsille ja sitä kautta koko yhteiskunnalle.

"vieras"
Ap:n kirjoituksessa on ajatusta. Nimenomaan siinä kohdassa, että keskituloinen maksaa. Keskituloisen käteenjäävät kuukausiansiot eivät ole isot. Kuitenkin maksamme kaikesta täyden hinnan ja saman hinnan kuin suurituloiset. Minä, keskituloinen (brutto n. 3200 €/kk) maksan kahdesta lapsesta täydet päivähoitomaksut, täyden tv-veron, ihan kokonaan itse oman asumiseni jne. Kuitenkaan elintasoni on suurinpiirtein sama kuin pienituloisen ystäväni, joka saa asumistukea, päivähoitomaksut 0-luokkaa jne. En ole ystävälleni kateellinen, mutta harmittaahan se välillä senttejä laskiessa, että ansaitsemistani rahoista ei käyttöön jää minulla oikeastaan yhtään sen enempää kuin hänelläkään pakollisten menojen jälkeen.

Pienituloiset duunarit pitää tätä taloutta pystyssä. Duunaritason työ on yhteiskunnan perusta.

Erittäin tärkeitä töitä ja sitä pientä palkkaa näin ollen kompensoidaan valtiollisissa ja kunnallisissa palveluissa. Ihan oikein!

Niin ja itse tienaan kyllä ihan hyvin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mahza
[QUOTE="vieras";27300676]Ap:n kirjoituksessa on ajatusta. Nimenomaan siinä kohdassa, että keskituloinen maksaa. Keskituloisen käteenjäävät kuukausiansiot eivät ole isot. Kuitenkin maksamme kaikesta täyden hinnan ja saman hinnan kuin suurituloiset. Minä, keskituloinen (brutto n. 3200 €/kk) maksan kahdesta lapsesta täydet päivähoitomaksut, täyden tv-veron, ihan kokonaan itse oman asumiseni jne. Kuitenkaan elintasoni on suurinpiirtein sama kuin pienituloisen ystäväni, joka saa asumistukea, päivähoitomaksut 0-luokkaa jne. En ole ystävälleni kateellinen, mutta harmittaahan se välillä senttejä laskiessa, että ansaitsemistani rahoista ei käyttöön jää minulla oikeastaan yhtään sen enempää kuin hänelläkään pakollisten menojen jälkeen.[/QUOTE]

AAMEN!

rietas
[QUOTE="vieras";27300676]Ap:n kirjoituksessa on ajatusta. Nimenomaan siinä kohdassa, että keskituloinen maksaa. Keskituloisen käteenjäävät kuukausiansiot eivät ole isot. Kuitenkin maksamme kaikesta täyden hinnan ja saman hinnan kuin suurituloiset. Minä, keskituloinen (brutto n. 3200 €/kk) maksan kahdesta lapsesta täydet päivähoitomaksut, täyden tv-veron, ihan kokonaan itse oman asumiseni jne. Kuitenkaan elintasoni on suurinpiirtein sama kuin pienituloisen ystäväni, joka saa asumistukea, päivähoitomaksut 0-luokkaa jne. En ole ystävälleni kateellinen, mutta harmittaahan se välillä senttejä laskiessa, että ansaitsemistani rahoista ei käyttöön jää minulla oikeastaan yhtään sen enempää kuin hänelläkään pakollisten menojen jälkeen.[/QUOTE]

Ihan totta.

Suoranainen vitutus kohdistuu mulla niihin, jotka eivät oikeasti edes halua töihin vaan ovat työkkärin kirjoilla ja välttelevät työllistymistä parhaansa mukaan. Missä on moraali?

"vieras"
No pienituloisilla sitä rahaa vaan ei ole riittävästi. Jos maksavat täydet päiväkotimaksut yms. niin sitten ei ole rahaa ruokaan tai vaatteisiin ja saavat toimeentulotukea. Joten lopputulos on kuitenkin sama. Verorahoista menee.

"vieras"
Mikä ihmeen vastuuvapaus? Kyllähän Yle-veroa joutuu pienituloinenkin maksamaan, eikös tuo ole porrastettu? Miten voit kuvitella, että ihminen, jolla jää esim. 500 euroa käteen vuokrien yms. jälkeen, kykenee ylipäätänsäkään maksamaan asioista samalla tavalla kuin keskiluokka tai suurituloiset?

Sinuna keksisin jonkun muun keskustelunherättäjän ja keskittyisin oikeasti tärkeisiin ongelmakohtiin.

Ai. Mä kyllä ennemmin maksan yleverot, pk-maksut sun muut, kun elelen niin pienillä rahoilla, ettei mulla kertakaikkisesti olisi mahdollisuutta noita itse maksaa.

Ei käy kateeksi, eikä vituta pienituloisten vastuuvapaudet.

Yhteistyössä