Vituttaa niin ettei veri kierrä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";29552518]En siis valvonut odottamassa miestä kotiin, vaan heräsin siihen kun ovi kävi. Kävin kahdesti kauniisti sanomassa, että siirtyisi sohvalle eteisen lattialta ennen kun otin punteista kiinni ja raahasin itse. Aamulla nousin ylös kahdeksalta lasten kanssa ja ajoin miehen sänkyyn selviämään. Vein buranan ja vesilasin ja ilmoitin että herätys on puoli yhdeltätoista, kun tarvitsen silloin lisäkäsiä. Sovitusti sitten tuo nousi ja pystyi melkein normaalisti toimimaan, kun sai nukkua aamun.
Pyysi anteeksi ja saikin. Ei vaan yhtään ymmärtänyt miksi mua niin vitutti eli omasta mielestään oli ihan OK jos lupaa, mutta meneekin sitten vähän toisella tavalla kuin oli sovittu. Mun mielestä sovituista asioista pidetään kiinni, muuten ei ole luottamusta.[/QUOTE]

Hei, meillä on ollut samanlaista, molemminpuolin.
Se lupaus tulee niin herkästi siinä kohtaa kun on lähdössä viihteelle. Kai sitä haluaa, että toiselle ei jää "paha mieli" , no en tiedä.

Me sovittiin miehen kanssa että ei luvata mitään kotiintuloaikoja. Jos on hauskaa niin saa pitää hauskaa! Näin toinen voi juhlia ilman omantunnontuskia ja toinen ei siellä kotona odottele kellon kanssa ;)

Ja kun aikuisia tässä ollaan niin mikä minä tai hän on toista vahtimaan...

Jos on jotain juhlia järjestettävänä niin aikuisena ihminen itse huolehtii itsestään. että sitten jaksaa osallistua. Hyvinhän tuo teillä meni :)

Älkää lupailko enää :D

Mä en ainakaan vahtaa, mihin aikaan mun ukko tulee baarista kotia. Ihan sama, mikä juhlapäivä on tiedossa. Meen nukkumaan normaaliin aikaan ja aamulla aloitan järjestelyt, niinku muutenki aloittaisin. Mieshän siinä joutuu kärsimään, kun krapula-aamuna alkaa imuri pauhaamaan yms.
En ymmärrä naisia, jotka valittaa miestensä juomisesta! Mä ainaki ohjaan miehen petiin, jos satun heräämään. Huolehdin siltä päällivaatteet pois ja pistän vesilasin viereen yöpöydälle... Ihme nillittäjä olet!

Vaikka olikin provo, niin pakko vastata:
Hahah, ja sinä ilmeisesti melkoinen kynnysmatto :D

Kyllä lapsen juhlien järjestäminen kuuluu miehellekin ja krapulainen mies lapsen juhlapäivänä on jotain ihan toista mitä lapsi ansaitsee. Ja tuleepahan selväksi myös vieraille miehen alkoholiongelma..

Ei tämä ole mikään "mieshän siinä joutuu kärsimään" -juttu, vaan ongelma on nimenomaan se, että koko perhe kärsii.
Ap, I feel your pain, kuolisin itse varmaan vitutukseen. Oikeasti.

Omituista, että täällä moni keskittyy "vaimon nalkuttamiseen" vaikka minusta tässä on kyse enemmänkin siitä, mitä mies teki lapselleen..

Vaimo on oikeutettu nalkuttamiseen ja pitääkin pitää lapsen puolta, mutta miksi mies ei välittänyt lapsen juhlapäivästä!? Se on mielestäni anteeksiantamatonta. En ikinä loukkaisi omaa lasta tahallani.

Täs keskustelussa olis varmaan ihan hedelmällistä tietää keskustelijoiden omat iät ja suhteen pituus. Väitän, että eroa löytyy 40-vuotiaan ja 19-vuotiaan vastausten väliltä, ja niin mun mielestä kuuluukin.

Olen 26v ja en ole nähnyt puolisoni kuin pari hassua kertaa näkyvästi humalassa, silloinkin vain hyvin vähän, vaikka jokaisesta illanvietosta on omia aikojaan tullut ilomielin kotiin/olen pyynnöstä hakenut. En ikimaailmassa katselisi mitään örveltämistä, päitä sitten kännin takia yhtään minkään asian ryssimistä. En ottaisi koskaan sellaista miestä, en koskaan, joten eipä tarvitse asiasta kärsiä kun tuota ei viina kiinnosta.

Mitä mieltä minun sitten pitäisi olla?

onpa pikkusen vasyny vaimo ku viittii ees kirjottaa ja valittaa sivuille... katsohan peiliin ja pista ukko ulos jos sielt peilist kattoo joku joka uskoo et viel jollekki kelpais.. voi voi voi... onpa paska elama....

Meillä on yhteistä taivalta takana reeilu 17 vuotta joista 9 naimisissa, ikää 35. Kyllä vituttaisi tuollainen. Mennä saa, mutta jos seuraavana päivänä on sukujuhlat niin johan järkikin sanoo ettei sillon vedetä överiksi. Saatika että tultaisiin kotiin sammumaan eteiseen...

Meillä on sopimus että jos johonkin menee niin aamulla pitää olla sellaisessa kunnossa että voi lasten kanssa olla. Jos tarkoitus on mennä rankemman mukaan niin kumpainenkin voipi mennä omien vanhempien luokse kaupunkiin yöksi ja tulla kotiin sitten kun on ihmismoisessa kunnossa. Meillä ei tarvitse kenekään hillua kännissä lasten nähden, ei omien eikä vieraiden.

[QUOTE="Vierailija";29553527]Vaikka olikin provo, niin pakko vastata:
Hahah, ja sinä ilmeisesti melkoinen kynnysmatto :D

Kyllä lapsen juhlien järjestäminen kuuluu miehellekin ja krapulainen mies lapsen juhlapäivänä on jotain ihan toista mitä lapsi ansaitsee. Ja tuleepahan selväksi myös vieraille miehen alkoholiongelma..

Ei tämä ole mikään "mieshän siinä joutuu kärsimään" -juttu, vaan ongelma on nimenomaan se, että koko perhe kärsii.
Ap, I feel your pain, kuolisin itse varmaan vitutukseen. Oikeasti.[/QUOTE]

Itseasiassa ei edes ollut provo. Ja kiitos kysymästä, en ole millään lailla kynnysmattona.
Exäni kanssa sovitut piti minuutilleen, hänen kanssaan olin kynnysmattonakin.
Nykyisen kanssa meillä on tasavertainen suhde, jossa kummallakin on oikeus omiin menemisiinsä, eikä tartte edes tulla yöksi kotiin! Ja silti kumpikin luottaa, että vieraan vierestä ei aamulla herätä ja oma kieli pysyy omassa suussa. On se niin jännä juttu, olla aikuinen!

Siitä oisin voinut itse suutahtaa, jos mieheni olisi vastaavassa tilanteessa menny jollekin kaverilleen yöksi, mutta koska AP:n mies tuli kiltisti kotiin, vaikkakin myöhässä, niin ei ole yhtään paha asia!

Ja kyllä, vien vesilasin/limpparia/mehua miehelleni krapula-aamua varten, sillä itsekin krapulaisena toivoisin samaa. Samoin riisun päällivaatteet, sillä itsestänikin on kivempi herätä alusvaattesillaan, kuin hikisenä takki ja housut päällä. Nää on niitä pieniä asioita, joilla voi parisuhteesta tehdä paremman...

Eipä ne lapset tiiä, onko isällä krapula, vai muuten vaan huono olo. Ja yksi kerta ei tee alkoholiongelmaiseksi, jos toi toistuis monta kertaa viikossa, niin voitaisiin puhua ongelmasta... Itse varmaan naureskelisin vaan vieraille, että "vähän venähti toi isännän ilta, mahtaa olla mukavaa, ku on tupa kakaroita täys ja meteli sen mukainen"
Sehän siinä juuri on, kun miehet pääsevät HARVOIN viihteelle, niin rami lähtee lapasesta... Vai eikö teillä mammoilla koskaan esim. suklaansyönti lähe lapasesta, jos pitäis vaikka laihdutella? "no mä yhen palan vielä... no jos yhen vielä... hups! meni koko levy!"

Itseasiassa ei edes ollut provo. Ja kiitos kysymästä, en ole millään lailla kynnysmattona.
Nykyisen kanssa meillä on tasavertainen suhde, jossa kummallakin on oikeus omiin menemisiinsä, eikä tartte edes tulla yöksi kotiin! Ja silti kumpikin luottaa, että vieraan vierestä ei aamulla herätä ja oma kieli pysyy omassa suussa. On se niin jännä juttu, olla aikuinen!

Siitä oisin voinut itse suutahtaa, jos mieheni olisi vastaavassa tilanteessa menny jollekin kaverilleen yöksi, mutta koska AP:n mies tuli kiltisti kotiin, vaikkakin myöhässä, niin ei ole yhtään paha asia!

Ja kyllä, vien vesilasin/limpparia/mehua miehelleni krapula-aamua varten, sillä itsekin krapulaisena toivoisin samaa. Samoin riisun päällivaatteet, sillä itsestänikin on kivempi herätä alusvaattesillaan, kuin hikisenä takki ja housut päällä. Nää on niitä pieniä asioita, joilla voi parisuhteesta tehdä paremman...

Eipä ne lapset tiiä, onko isällä krapula, vai muuten vaan huono olo. Ja yksi kerta ei tee alkoholiongelmaiseksi, jos toi toistuis monta kertaa viikossa, niin voitaisiin puhua ongelmasta... Itse varmaan naureskelisin vaan vieraille, että "vähän venähti toi isännän ilta, mahtaa olla mukavaa, ku on tupa kakaroita täys ja meteli sen mukainen"
Sehän siinä juuri on, kun miehet pääsevät HARVOIN viihteelle, niin rami lähtee lapasesta... Vai eikö teillä mammoilla koskaan esim. suklaansyönti lähe lapasesta, jos pitäis vaikka laihdutella? "no mä yhen palan vielä... no jos yhen vielä... hups! meni koko levy!"

Suklaan ja alkoholin ero on darrassa. Surullista jos teillä on ok että toinen vanhemmista on hirveessä kanuunassa oman lapsen juhlissa. Kyllä sen lapsi näkee että vanhemmalla on huono olo eikä varmaan jaksa kiinnostaakaan juhlat ollenkaan.

Sitäpaitsi aikuisuutta on se, että osaa ajatella oman tekonsa toisille aiheutuvat seuraukset ja ottaa siitä vastuun.

Mutta toisaalta kukin tavallaan, jos teillä on ihan ok että luvataan jotain ja pidetään siitä kiinni jos sattuu huvittamaan, ja vedetään semmoset perseet olalle että lapset saattaa löytää vanhemman eteisen lattialta sammuneena omaan oksennukseensa, niin mikäs siinä. Eniten käy sääliksi ne lapset.

Mä en tajua mistä moni reväs sen että ap:n mies on jotenki tiukassa talutushihnassa. Sanoko ap ettei sen miehellä koskaan ole mahollisuus lähtee ulos itekseen ja palata koska huvittaa? Tässä tapauksessa vaan kyse oli siitä, että seuraavana päivänä oli yhteisiä velvollisuuksia mistä mies oli luvannu pitää kiinni.

Kyllä mua ottais ihan älyttömästi pataan kattoo hirveessä kanuunassa olevaa miestä ite järjestetyissä juhlissa. Mutta ei onneks oo meijän perheen ongelma. Molemmilla saa olla omat menot eikä kotiintuloaikoja ole, ja sovituista asioista pidetään kiinni. Jos tahattomasti menee mokaamaan, niin sillon pyydetään toiselta anteeksi. Koskee molempia. Tosin että eipä meistä kumpaakaan kiinnosta vetää perseitä olalle. Sen takia musta kuulostaa jotenki kummalliselle, että pienten lasten vanhemmilla pitää olla oikeus sillon tällön ryömii himaan ihan kaameessa kondiksessa.

Ei meillä ole mikään armeijakuri täällä himassa, vaan mies käy ulkona kerran pari kuussa, eikä tarvitse mitään lupia mennäkseen. Enkä tarvitse minäkään. Enkä tosiaan ole mikään nipo pirttihirmu. Kävi vaan ottamaan kupoliin, kun oli pakko päästä ulos ja tyriä se koko juttu, vaikka seuraavana päivänä oli juhlat. Meillä koko juttu alkaa olla jo historiaa ja asiasta ei ole tarvinnut enää eilisillan keskustelun jälkeen puhua. Vitutti herätä yöllä ja siksi purin asian tänne. Sain sen systeemistäni ja unenpäästäkin uudelleen kiinni vähän sen jälkeen.

Ja jos nyt jollekulle on tullut aivan tajuton ärsytys siitä, että purkauduin tänne, niin opastan ystävällisesti ohittamaan vastaisuudessa tämän kaltaiset aloitukset. Aika monenlaisia aloituksia täällä päivittäin näkyy anyway.

Täällä toinen vaimo joka allekirjoittaa joka sanan.
Tämä palsta on täynnä täydellisiä pikkumammoja jotka laardiperseineen tutisee ovensuussa kaksoisleuka väpättäen jos ei mene just oman mielen mukaan.
Ymmärrän että hetkellisesti sinua vitutti mutta että ohi meni.
Sä vaikutat hyvältä muijalta. Antaa näiden tanttojen nyt päivitellä ihan rauhassa.

Täällä toinen vaimo joka allekirjoittaa joka sanan.
Tämä palsta on täynnä täydellisiä pikkumammoja jotka laardiperseineen tutisee ovensuussa kaksoisleuka väpättäen jos ei mene just oman mielen mukaan.
Ymmärrän että hetkellisesti sinua vitutti mutta että ohi meni.
Sä vaikutat hyvältä muijalta. Antaa näiden tanttojen nyt päivitellä ihan rauhassa.

Iso peukku ja kiitokset päivän nauruista, jotka sain kuvitellessani ne laardiperseet ja kaksoisleuat :D :D :D Mut hei, Justiina on varmaan aika lähellä monien palstamammojen olemusta... :D

Kyllä on ihmisillä kummallinen moraali nykyään. Täällähän siis suorastaan ihannoidaan ryyppäämistä, lupausten pettämistä ja moraalitonta elämää.

Kyllä ois minun ukolla ollut viimeinen kerta tuollainen ryyppyreissu. Ainakaan tässä avioliitossa ei onnistuis!

Huom. MIESTEN menemiset ja ryyppyreissut on ihan eri asia, ne hyväksytään ja ne otetaan huumorilla. Mutta annas olla jos tässä olisi ollut kyseessä se perheen äiti, joka olis yöllä könynnyt kännissä kotiin... sehän olisi haukuttu alimpaan helvettiin! Ja mies olisi saanut kaikki sympatiat. Ei olisi tod. kehoitettu viemään mehulasia ja särkylääkettä yöpöydälle :D

Vähä jotenki surkuhupaisaa että kun monet täällä on sanonu että ei paijais omaa miestä päähän jos käyttäytyis noin miten ap:n mies sattu toimimaan syystä että hän lupas jotain ja mies petti lupauksensa, niin akka on heti pirttihirmu. Useimmat sanoi, ettei normaalisti miehillä ole mitään kotiintuloaikoja, mutta lupauksen pettäminen ottaa päähän ja samoin se, että lapset saattaa löytää isänsä lattialle sammuneena ja joutuvat seuraavana päivänä kattelemaan darrasta faijaa. Huonosti on asiat kotona jos lattialle sammuminen ja lupauksen pettäminen ei haittaa mitään.

Mä en ainakaan vahtaa, mihin aikaan mun ukko tulee baarista kotia. Ihan sama, mikä juhlapäivä on tiedossa. Meen nukkumaan normaaliin aikaan ja aamulla aloitan järjestelyt, niinku muutenki aloittaisin. Mieshän siinä joutuu kärsimään, kun krapula-aamuna alkaa imuri pauhaamaan yms.
En ymmärrä naisia, jotka valittaa miestensä juomisesta! Mä ainaki ohjaan miehen petiin, jos satun heräämään. Huolehdin siltä päällivaatteet pois ja pistän vesilasin viereen yöpöydälle... Ihme nillittäjä olet!

Täh. Ihan normaalina pidät sitä että sinulla on siellä aikuinen lapsi huollettavana, joka on (oksettaa kun ajattelee sänkypuuhissa kakaraa) vielä kyennyt siittämään lisää vetelyksiä maailmaan.

Täh. Ihan normaalina pidät sitä että sinulla on siellä aikuinen lapsi huollettavana, joka on (oksettaa kun ajattelee sänkypuuhissa kakaraa) vielä kyennyt siittämään lisää vetelyksiä maailmaan.

Eihän se siitä kakaraa tee, jos esim. kerran kuussa sattuu repsahtamaan pidemmän kaavan mukaan! Oon joutunu oman ukkoni taluttamaan sänkyyn ja riisumaan vaatteista tasan kerran. Silloin hällä oli kaverin varpajaiset ja lientä meni muutama päivä putkeen mökillä ollessa!

Mutta JOS hän sattuis toistekin rämpimään, niin kyllä, auttaisin. Ja kun ollaan molemmat viihteellä, niin se vähemmän humalainen huolehtii molemmille sen sokeripitoisen juoman yöpöydille valmiiksi.

Mieheni on todella vastuuntuntoinen, hellä, tekee kotitöitä enemmän, kuin minä (tekee ruuat, vie roskat, imuroi, pesee pyykit, mä täytän tiskikoneen ja käyn joskus isompien pyykkien kanssa pyykkituvassa). Miks mun pitäis nillittää jostain juomisesta? Ihme jeesustelijoita täällä...

Et oo vissiin itse koskaan pitänyt niin hauskaa, että ilta vaan on venähtänyt, hyvistä aikeista huolimatta? Mä oon. Monestikin. Ainoa, mitä toivon, on se, että muistaa viestin laittaa. Että kaikki on ok, mut että meneeki pidempään.
Yleensä arvaan kyllä jo etukäteen, et jos lähtee tiettyjen kaverien kanssa "muutamalle", niin päätyvät jossain vaiheessa treenikselle ja sieltä jonkun kaverin kotiin jatkoille. Mulle se on ok!

Oon itekin lähtenyt "muutamalle" ja havahtunut pilkkuun. Aika lentää siivillä, kun on hyvää seuraa ja kivaa!
Kannattais teiänkin joskus lähteä viihteelle tanssimaan vaikka, saattais karista ne hiekat sieltä vaginasta pois ;)

P.S. mieheni on erinomainen isä, eikä ikinä pettäisi lapsille antamiaan lupauksia...

Eihän se siitä kakaraa tee, jos esim. kerran kuussa sattuu repsahtamaan pidemmän kaavan mukaan! Oon joutunu oman ukkoni taluttamaan sänkyyn ja riisumaan vaatteista tasan kerran. Silloin hällä oli kaverin varpajaiset ja lientä meni muutama päivä putkeen mökillä ollessa!

Mutta JOS hän sattuis toistekin rämpimään, niin kyllä, auttaisin. Ja kun ollaan molemmat viihteellä, niin se vähemmän humalainen huolehtii molemmille sen sokeripitoisen juoman yöpöydille valmiiksi.

Mieheni on todella vastuuntuntoinen, hellä, tekee kotitöitä enemmän, kuin minä (tekee ruuat, vie roskat, imuroi, pesee pyykit, mä täytän tiskikoneen ja käyn joskus isompien pyykkien kanssa pyykkituvassa). Miks mun pitäis nillittää jostain juomisesta? Ihme jeesustelijoita täällä...

Et oo vissiin itse koskaan pitänyt niin hauskaa, että ilta vaan on venähtänyt, hyvistä aikeista huolimatta? Mä oon. Monestikin. Ainoa, mitä toivon, on se, että muistaa viestin laittaa. Että kaikki on ok, mut että meneeki pidempään.
Yleensä arvaan kyllä jo etukäteen, et jos lähtee tiettyjen kaverien kanssa "muutamalle", niin päätyvät jossain vaiheessa treenikselle ja sieltä jonkun kaverin kotiin jatkoille. Mulle se on ok!

Oon itekin lähtenyt "muutamalle" ja havahtunut pilkkuun. Aika lentää siivillä, kun on hyvää seuraa ja kivaa!
Kannattais teiänkin joskus lähteä viihteelle tanssimaan vaikka, saattais karista ne hiekat sieltä vaginasta pois ;)

P.S. mieheni on erinomainen isä, eikä ikinä pettäisi lapsille antamiaan lupauksia...

Haittaako sua ollenkaan, jos lapset löytää iskän tai sinut sammuneena lattialta?

Ihmiset rentoutukoon tavallaan, vaikka vetämällä perseet olalle, mutta edelleenkin kyse oli ennen kaikkee siitä, että ap:ta harmitti lupauksen pettäminen, se, että aamun sai hoitaa asiat yksin, vaarana oli, että ukosta ei ole apua myöhemminkään päivällä, ja juhlissa mies oli vielä krapulassa. Ongelma ei ollu periaatteessa se, että mies lähti viihteelle. Kyse oli siitä, miten ja millon se sen teki.

Ja kiitos vaan, vaikka meillä ei kiskota alkoholia oikein olan takaa (etenkään sillon kun lapset on näkemässä joko humalaisen tai krapulaisen vanhemman) ja petetä lupauksia, niin meillä on muita harrastuksia ja vaginakin ihan kunnossa, myös miehen mielestä.

[QUOTE="Hömelö";29559900]Haittaako sua ollenkaan, jos lapset löytää iskän tai sinut sammuneena lattialta?

Ihmiset rentoutukoon tavallaan, vaikka vetämällä perseet olalle, mutta edelleenkin kyse oli ennen kaikkee siitä, että ap:ta harmitti lupauksen pettäminen, se, että aamun sai hoitaa asiat yksin, vaarana oli, että ukosta ei ole apua myöhemminkään päivällä, ja juhlissa mies oli vielä krapulassa. Ongelma ei ollu periaatteessa se, että mies lähti viihteelle. Kyse oli siitä, miten ja millon se sen teki.

Ja kiitos vaan, vaikka meillä ei kiskota alkoholia oikein olan takaa (etenkään sillon kun lapset on näkemässä joko humalaisen tai krapulaisen vanhemman) ja petetä lupauksia, niin meillä on muita harrastuksia ja vaginakin ihan kunnossa, myös miehen mielestä.[/QUOTE]

Lapset ei löydä humalasta sammunutta iskää/äiskää lattialta, koska se selvänä oleva osapuoli osaa saattaa sen kännisen sänkyyn nukkumaan humalansa pois!

Ja mitä juhliin tulee, niin se känninen osapuoli saa syyttää ihan itseään siitä, että joutuu krapulassa osallistumaan niihin järjestelyihin ihan samalla tavalla, kuin jos olisi ollut selvinpäin.

Mä en oo ikinä ymmärtäny sitä, miksei lasten nähden voisi juoda, jos joukossa on yksi selvinpäin oleva aikuinen. Mä oon ainakin pienestä saakka nähnyt myös humalaisia ihmisiä, ikinä en ole niitä pelännyt, päinvastoin, musta on ollut hauska naureskella aikuisten pelleilylle ja sekoilulle. Okei, jos humalassa on riitaisa öykkäri, niin sit se ei ole hyvä asia...

Musta se, jos tulee sovittua myöhemmin kotiin, ei ole lupauksen rikkomista. Se on vain osoitus siitä, että on ollut hauska ilta. Jos ei tulisi kotiin ollenkaan, olisi se lupauksen rikkomista tossa tapauksessa.

Onneks ihmiset on erilaisia, mä en kykenis ikinä elämään tiukkapipoisen hiekkapillun kanssa. Tulisin hulluksi, jos pitäisi kaikki aina miettiä moneen kertaan ja saisi valitukset päälle. Onneksi me mieheni kanssa täydennetään toisiamme ja osataan olla yksilöinä parisuhteessa.

P.S. meillä juodaan perskännit kerran kuukaudessa-kahdessa (jolloin lapset on mummolassa), mutta n. kerran viikossa nautiskellaan muutama olut tai muutama lasi punkkua kahden kesken, kun muksut nukkuvat...

Ap:n tapauksessa oli vain tuurista kiinni, että ap sattu löytämään miehensä sammuneena eteisestä. Ihan yhtä hyvin ap:n lapsi olis saattanu herätä siihen kun äijä kolistelee umpikännissä kotiin.

Jos miestä ei huvita lapsen juhlat ja haluais vaan koko ajan nukkumaan krapulaansa pois, niin kyllä se useimpia lapsiakin harmittaa. Paitsi ehkä niitä, jotka on tottunu krapulaisiin ihmisiin, ja se taas on tosi surullista lapsen kannalta.

En minä ole sitä mieltä, että kaikkien pitää olla vesiselviä lasten läsnäollessa, pari saunakaljaa ei minusta haittaa koska harvempi siitä määrästä kovin humaltuu. Mutta kyllä enemmänkin juodessa ihmisen käytös muuttuu, ja monien lasten mielestä se on pelottavaa. Ootko sä kysyny sun lapsilta, miltä niistä tuntuu katella känniläisiä? Vai oletaksä, että jos sun lempiväri on keltainen niin se ilman muuta on sun lastenkin lempiväri? Kato kun sun lapsi ei tunne ja ajattele asioita välttämättä samalla tavalla kuin sinä.

Semmoset ihmiset pitäis pakkosteriloida, jotka on sitä mieltä, että pienten lasten läsnä ollessa voi vetää viinaa enemmänkin. Ihan sairasta tommonen!

Ja mikäs helkkarin pakkomielle sulla on siitä hiekasta pillussa? Jos sulla on siellä hiekkaa, niin ei se tarkota että muillakin olis. Kannattaa hakeutua hoitoon jos jalkovälissä on hiekkaa ja päässä sahanpuruja.

[QUOTE="Hömelö";29561497]Ap:n tapauksessa oli vain tuurista kiinni, että ap sattu löytämään miehensä sammuneena eteisestä. Ihan yhtä hyvin ap:n lapsi olis saattanu herätä siihen kun äijä kolistelee umpikännissä kotiin.

Jos miestä ei huvita lapsen juhlat ja haluais vaan koko ajan nukkumaan krapulaansa pois, niin kyllä se useimpia lapsiakin harmittaa. Paitsi ehkä niitä, jotka on tottunu krapulaisiin ihmisiin, ja se taas on tosi surullista lapsen kannalta.

En minä ole sitä mieltä, että kaikkien pitää olla vesiselviä lasten läsnäollessa, pari saunakaljaa ei minusta haittaa koska harvempi siitä määrästä kovin humaltuu. Mutta kyllä enemmänkin juodessa ihmisen käytös muuttuu, ja monien lasten mielestä se on pelottavaa. Ootko sä kysyny sun lapsilta, miltä niistä tuntuu katella känniläisiä? Vai oletaksä, että jos sun lempiväri on keltainen niin se ilman muuta on sun lastenkin lempiväri? Kato kun sun lapsi ei tunne ja ajattele asioita välttämättä samalla tavalla kuin sinä.

Semmoset ihmiset pitäis pakkosteriloida, jotka on sitä mieltä, että pienten lasten läsnä ollessa voi vetää viinaa enemmänkin. Ihan sairasta tommonen!

Ja mikäs helkkarin pakkomielle sulla on siitä hiekasta pillussa? Jos sulla on siellä hiekkaa, niin ei se tarkota että muillakin olis. Kannattaa hakeutua hoitoon jos jalkovälissä on hiekkaa ja päässä sahanpuruja.[/QUOTE]

Mä jotenkin olettaisin, että tää avautuminen on suunnattu mulle...

Eihän se lapsi osaa eritellä, onko aikuinen krapulassa/kipeänä/muuten vaan väsynyt. Ja kuten olen sanonut jo monesti, niin se krapulaa poteva aikuinen joutuisi ihan samalla tavalla osallistumaan juhliin ja järkkäilyihin, eli ei todellakaan saisi nukkua krapulaansa pois kaikessa rauhassa... Eli siinä vaiheessa viimeistään miettisi, että kannattiko, kun 10 taaperoa juoksee kiljuen ympäri kämppää ja paukuttelee lelujaan ja innostuu leikkimään kaikella, mikä pitää meteliä. ;)

Jos toinen vanhemmista (tai joku aikuinen) on selvinpäin ja ne ryypiskelijät käyttäytyvät normaalisti (kyllä, sellaisiakin ihmisiä on olemassa, eikös olekin jännä juttu!), niin minusta ei ole ollenkaan paha asia juoda lasten nähden. Jos minut tuon takia kivitetään, niin siitä vaan!

Ja tietenkin puhun lasteni kanssa asioista ja kysyn heidänkin mielipiteensä. Jos lasten mielestä on vaan hauskaa, kun "naapurin Jussi" leikkii humalassa hippaa heidän kanssa, muttei saa kiinni, kun meinaa kompastua jalkoihinsa, niin mikäpä minä olen sitä heiltä kieltämään. Tai "yläkerran Pirjo" konttailee hevosena ympäri kämppää, lasten istuessa ratsailla.

Eri asia, jos humalaisesta kehkeytyy öykkäri/möykkäri/väkivaltainen. Se on varmasti pelottavaa ja sellaista en toivoisi kenenkään lapsen joutuvan näkemään, ikinä!

Hiekkapillut on tiukkapipoja, se on ihan normaali nimitys nillittäjille täällä päin.
Mulla ei ole hiekkaa pillussa, olen "rento mutsi", josta kuulemma vanhempien muksujeni kaverit ovat todella kateellisia! Rajat on tietenkin olemassa, mutta muuten maalaisjärjen käyttö on sallittua...
Ja sahanpuruja mulla on sen verran paljon päässäni, että olen erään tunnetun älykköseuran jäsen ja työskentelen alalla, jolla viihdyn.

Onneksi olen itsekin saanut maalaisjärkikasvatuksen! Olisi ihan kauheeta, jos omat vanhempani olis olleet tommosia tiukkiksia, enkä olis nähnyt muuta, kuin vaaleanpunaiset lasit ja pumpulitynnyrin...

Yhteistyössä