Vitun verotoimiston ukko laskenu väärin mun prosentin kumminkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja miikuli:
kyllä se ihan oikein on mies laskenut....ja sitäpaitsi kone tekee ne kaikki lasku hommat sinne vaan syötetään lukemat =)

No niinpä tekee tietysti, mutta se mies on syöttänyt sinne ne summat väärin. Ei siis tosiaan kuulu vielä tulemattomista tuloista vähentää sitä tammikuuta, koska silloin tuloni ovat väärin.

Eikun se verotoimiston virkailija on toiminut ihan oikein, sillä verotoimistolle ilmoitetaan jo saadut tulot ja niistä maksetut verot sekä arvio koko vuoden tuloista. Sinun olisi pitänyt ilmoittaa arvio kohtaan myöskin tammikuulta saamasi tulo. Se ilmoitetaan hyvin yksiselitteisesti mitä tietoja haluavat, ei ole heidän mokansa jos asiakas ilmoittaakin tulonsa eritavalla kun he haluavat. Ainakin sinun olisi pitänyt hyvin selkeästi sanoa että arvio ei sisällä jo maksettuja tuloja... Ei pidä liian herkästi oman mokan takia mennä toisia soimimaan :(

Arvio kohtaan? Minulla oli kaksi paperia edessäni ja kerroin mitä lukemia niissä on sen lisäksi, että se lukikin niissä. Ei ollut siis mitään virallista paperia täytettävänä eikä mies sellaista pyytänytkään täyttämään. En mistään voinut siis tietää miten he tahtovat, että asiat ilmoitetaan. Hyvin yksiselitteisesti ne kuitenkin äijän edessä olivat.

Jostakin otit sen tiedon mitä heille täytyy ilmoittaa, esim. verokortin mukana tullesta lapusta?
Vai ihanko päätit vain että nämä tiedot he tarvitsevat?
Ja vaikka ne summat oli tavallisella paperilla, olettavat virkailijat automaattisesti että summat sisältävät sen tiedon minkä mukaan prosentti lasketaan.
Arviosumma sisältää normaalitilanteessa arvion koko vuoden loppusummasta.

Ai mistä tiesin mitä pitää ilmoittaa? Tottakai minä tiedän, että veroprosenttia kun lasketaan niin pitää ilmoittaa tulot ja mahdolliset vähennykset ja näin tein. Sitä en tiennyt, että niitä ei saisi ilmoittaa erillisinä. Viimeksi kun jäin äitiyslomalle ilmoitin samoin ja homma menikin oikein.

En minä tiedä paljonko ihmiset olettaa, jos heille sanotaan että mitä heidän edessään on ja se lukeekin siinä. Jos minä sanon sinulle, että tässä on maitoa ja sinä näet, että niin on, mutta joku on käskenyt sinun olettaa, että jos on mehulasi niin siinä on mehua niin oletatko, että se on silti mehua vaikka näyttääkin maidolta?

no voi hyvänen aika sentään... se verovirkailija oletti että sie ilimotat ne tiiot niinkun ne on siellä verohallituksen ohjeissa! eli niin että:

arvio koko vuoden tuloista x euroa
saatu vuoden alusta ä euroa
verot vuoden alusta ö euroa

se virkailija siis luuli että se könttäsumma jonka sie ilimotit SISÄLSI ne tammikuun tulot! eli se virkailija OLETTI että sie kerroit tulot niinku ohjeissa sanotaan!

siittä tässä on nytten kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no voi hyvänen aika sentään... se verovirkailija oletti että sie ilimotat ne tiiot niinkun ne on siellä verohallituksen ohjeissa! eli niin että:

se virkailija siis luuli että se könttäsumma jonka sie ilimotit SISÄLSI ne tammikuun tulot! eli se virkailija OLETTI että sie kerroit tulot niinku ohjeissa sanotaan!

Minä vain ihmettelen suuresti, että miksi se virkailija olisi OLETTANUT jotain muuta kun se kerran omin korvin kuuli mitä niissä papereissa on ja myös joka summan kohdalla luki että mitä siinä on. Miksi silloin pitää oletella eri juttuja? Ei viimeksi virkailija olettanut mitään vaan kuuli ja ymmärsi mitä edessä on.

Minä vain ihmettelen suuresti, että miksi se virkailija olisi OLETTANUT jotain muuta kun se kerran omin korvin kuuli mitä niissä papereissa on ja myös joka summan kohdalla luki että mitä siinä on. Miksi silloin pitää oletella eri juttuja? Ei viimeksi virkailija olettanut mitään vaan kuuli ja ymmärsi mitä edessä on.

no mie sen jo tuossa kerroin jotta miksi se oletti. koska suurin osa ihmisistä tekee niinku niissä ohjeissa sanotaan.

miksi se siulle on niin vaikiaa? eli se että sanot koko vuojen könttäsumman ja sen jäläkeen sen summan mitä oot saanu jo ja mitä oot siittä maksanu veroa? ei se miulle ainakaan ylitsepääsemättömän vaikiaa oo... ja monasti oon verokortin uuelleen laskettanu.

no mie sen jo tuossa kerroin jotta miksi se oletti. koska suurin osa ihmisistä tekee niinku niissä ohjeissa sanotaan.

miksi se siulle on niin vaikiaa? eli se että sanot koko vuojen könttäsumman ja sen jäläkeen sen summan mitä oot saanu jo ja mitä oot siittä maksanu veroa? ei se miulle ainakaan ylitsepääsemättömän vaikiaa oo... ja monasti oon verokortin uuelleen laskettanu.

Ei se vaikeaa olekaan, en vain ole koskaan kuullut että niin pitäisi tehdä. Ja väitän, että veroprosentin lasketuttaa moni muu, joka ei ole sitä kuullut. Minä olen tähän asti ainakin aina saanut oikein lasketun kortin eikä ikinä ole tullut mätkyjä saati mennyt lisäprosentille. Tämä oli eka kerta ja ihan tuuripeliä, että tulinkin tarkistaneeksi tuon lapun vielä uudelleen.

Ei se vaikeaa olekaan, en vain ole koskaan kuullut että niin pitäisi tehdä. Ja väitän, että veroprosentin lasketuttaa moni muu, joka ei ole sitä kuullut. Minä olen tähän asti ainakin aina saanut oikein lasketun kortin eikä ikinä ole tullut mätkyjä saati mennyt lisäprosentille. Tämä oli eka kerta ja ihan tuuripeliä, että tulinkin tarkistaneeksi tuon lapun vielä uudelleen.

jos oot joskus www.vero.fi- sivuilla käyny tai lukenu niitä verolappusten mukana tulleita ohjeita niin niissä se lukee ihan selevästi.

Yhteistyössä