Vitun fb... *lapseton avautuu*

  • Viestiketjun aloittaja Maatuska
  • Ensimmäinen viesti
Maatuska
Perustetaanko sinne ryhmä nimeltä "Lääketieteen suurin saavutus on, että olen äiti" tai "Lääketieteen suurin saavutus olisi, että minusta tulisi äiti"

...vastaiskuna näille "Elämäni suurin saavutus on olla äiti" ryhmille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä olen hyvinkin "lapsellinen", mutta silti jaksan ihmetellä noita ryhmiä. Mun mielestä ei ole kummoinenkaan "saavutus" olla äiti. :xmas:

Pssst, ja kenenkään ei tartte vetää herneitä nekkuun, huomatkaa heittomerkit. :saint:
Komppaan sinua täysin. :D
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä olen hyvinkin "lapsellinen", mutta silti jaksan ihmetellä noita ryhmiä. Mun mielestä ei ole kummoinenkaan "saavutus" olla äiti. :xmas:

Pssst, ja kenenkään ei tartte vetää herneitä nekkuun, huomatkaa heittomerkit. :saint:
Mä olen kyllä samaa mieltä, mun mielestä mun lapseni eivät ole minun saavutuksiani, heillä on omat saavutuksensa ja minulla omani :)
 
se joku
No kylläpä herkästi vetäsit herneet nenään. Elämän suurin saavutus on saada KASVATETTUA ne lapset yhteiskuntakelpoiseksi ja potkaista ulos kotoa kun aika on tullut ;)
 
lapsellinen
tjaa.. mitä saavutusta siinä on, että on saanut kaksi lasta ja vielä helposti? Ei se minusta ollu kiinni eikä mun saavutus. Vielä ku osais olla se "hyvä äiti". :/
T. äiti kahdelle
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä olen hyvinkin "lapsellinen", mutta silti jaksan ihmetellä noita ryhmiä. Mun mielestä ei ole kummoinenkaan "saavutus" olla äiti. :xmas:
Mulle se kyllä on. Mulle oli suunnaton saavutus tulla äidiksi, aina sitä halusin mutta mahdollisuudet oli todella pienet. Lapsettomuutta siis taustalla mullakin.

Mutta ymmärrän kyllä myös ap:n kannan. Monesta samantyylisestä asiasta ajattelin ihan samalla tavalla silloin kun vielä lapsettomuudesta kärsin.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Lääketieteen suurin saavutus olisi jos kaikista voisi tulla äitejä.
Mun mielestä lääketieteellä on suurempiakin potentiaalisia saavutuksia, kenenkään lapsettomuutta tai äitiyttä väheksymättä.
 
Ohis
Kyllä äitiys on mun elämässäni se suurin juttu. Ennen sitä olin itsekäs ja pinnallinen haihattelija, joka pakeni vastuuta. Äitiys on tehnyt mussa valtavan muutoksen ja voi todellakin sanoa, että äitiys on mun suurin saavutukseni. Ja nimenomaan se äitinä oleminen ja eläminen. Koska kuka tahansa voi lapsen kyllä synnyttää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Lääketieteen suurin saavutus olisi jos kaikista voisi tulla äitejä.
Mun mielestä lääketieteellä on suurempiakin potentiaalisia saavutuksia, kenenkään lapsettomuutta tai äitiyttä väheksymättä.
Minusta rahaa menee paljon turhempiin asioihin, kuin lapsettomuuden hoitoon/tutkimuksiin. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Lääketieteen suurin saavutus olisi jos kaikista voisi tulla äitejä.
Mun mielestä lääketieteellä on suurempiakin potentiaalisia saavutuksia, kenenkään lapsettomuutta tai äitiyttä väheksymättä.
Minusta rahaa menee paljon turhempiin asioihin, kuin lapsettomuuden hoitoon/tutkimuksiin. :whistle:
Peesi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä olen hyvinkin "lapsellinen", mutta silti jaksan ihmetellä noita ryhmiä. Mun mielestä ei ole kummoinenkaan "saavutus" olla äiti. :xmas:

Pssst, ja kenenkään ei tartte vetää herneitä nekkuun, huomatkaa heittomerkit. :saint:
Samaa mieltä :xmas:
 
vieras
Se vaan on luonnollista että ihminen lisääntyy, niinkun sekin että se syö ja paskoo, ja kuitenkaan ihan kaikilta se ei onnistu. Mua ärsyttää kans monet ryhmät, yks hyvä on tää lautaa saa K-raudastakin miin naiset innolla liittyy kun eka on haukuttu oma ukko kun kattelee naapurin tissejä. Naiseushan on vaan tissin koosta kiinni, jopa fiksun naisenkin mielestä.
 
mie
Ymmärrän v*tutuksesi ap.
Ei miustakaan lapset ole saavutus, vaikka joittenkin kohdalla voikin ajatella, että on saavutus että niitten lapset on suht koht normaaleita ihmisiä...
 
En ole minäkään tuollaisiin ryhmiin liittynyt. Ei äidiksi pääseminen mikään minun saavutukseni ole, ainakaan tuon biolapsen kohdalla. Mutta kieltämättä täytyy sanoa, että adoptioprosessin läpi kahlaaminen on kyllä tähänastisen elämäni suurin saavutus...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se vaan on luonnollista että ihminen lisääntyy, niinkun sekin että se syö ja paskoo, ja kuitenkaan ihan kaikilta se ei onnistu. Mua ärsyttää kans monet ryhmät, yks hyvä on tää lautaa saa K-raudastakin miin naiset innolla liittyy kun eka on haukuttu oma ukko kun kattelee naapurin tissejä. Naiseushan on vaan tissin koosta kiinni, jopa fiksun naisenkin mielestä.
No mutta noihan on ihan pelkkiä läppiä, oikeesti :D Oon mäkin noissa ryhmissä, samoten ku jossain miehen pitää olla mies blaa blaa blaa, huumorilla :D
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Lääketieteen suurin saavutus olisi jos kaikista voisi tulla äitejä.
Mun mielestä lääketieteellä on suurempiakin potentiaalisia saavutuksia, kenenkään lapsettomuutta tai äitiyttä väheksymättä.
Minusta rahaa menee paljon turhempiin asioihin, kuin lapsettomuuden hoitoon/tutkimuksiin. :whistle:
Menee, tietenkin, ja moneen meneekin, mutta en minä väittänytkään että lapsettomuus olisi pienimpiä saavutuksia lääketieteelle, tai edes keskivaiheella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä olen hyvinkin "lapsellinen", mutta silti jaksan ihmetellä noita ryhmiä. Mun mielestä ei ole kummoinenkaan "saavutus" olla äiti. :xmas:
Mulle se kyllä on. Mulle oli suunnaton saavutus tulla äidiksi, aina sitä halusin mutta mahdollisuudet oli todella pienet. Lapsettomuutta siis taustalla mullakin.

Mutta ymmärrän kyllä myös ap:n kannan. Monesta samantyylisestä asiasta ajattelin ihan samalla tavalla silloin kun vielä lapsettomuudesta kärsin.
Mä en tarkoita tuolla saavutuksella ihan tuota. Siksi se olikin heittomerkeissä. :) Kun itsellekin olen kärsinyt jossainvaiheessa elämää sekundaarisesta lapsettomuudesta.

 
kodin hengetär
Minun ystäväpiiristä siihen ryhmään kuuluu vain ne, joilla ei sitten muuta saavutusta olekaan. Eli ei ole koulutusta tai ammattia, mutta lapsia on saanut pukattua maailmaan, jotta ois joku ketä syyllistää kun rahat on aina loppu. Anteeksi vaan nytkaikki äidit, mutta sellaisen kuva minulle on tullut, että lapset on sitten se ainoa keino päteä kun muuta ei ole. Ja niidenkään äitien lapset ei ole mitenkään hyvin kasvatettuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Mä en ole noihin liittynyt juuri siksi, koska vierastan sanaa "saavutus" tuossa yhteydessä. Mielummin sanoisin vaikka että elämäni suurin onni ja ilo on ollut tulla äidiksi.

Mä kuulun ryhmään ei vain äiti, vaan myös nainen.
Mä kans kuulun tohon ryhmään.

Mut mun mielestä tässä asiassa merkkaa myös se että miten sen "saavutus" -sanan tulkitsee. Mulle se nimenomaan tarkoittaa sitä että se tietyllä tavalla on saavutus mulle tulla äidiksi kun se oli niin kamalan vaikeeta ja suunnattoman epätodennäköistä. Ihmiset tulkitsee asioita niin eri tavoilla :)
 

Yhteistyössä