Vittu tätäkin työpaikkaa

kipinäinensääri

Aktiivinen jäsen
21.02.2008
15 468
1
36
lapsi ollut ma asti kuumeessa ja kurkku kipee( plus valittelee päätään ja jalkojaan), mies oli alkuviikon sairaslomalla hänen kans, ja nyt mä olen menossa lääkäriin että olen ainakin tämänpäivän kotona ja luultavasti huomisenkin kun kuumetta edelleen, no, pomolle soitin ja hää kysyy "pääsisitkö millään huomenna töihin" :headwall: :headwall: :headwall:

Ajattelin kysyä että kumpi hänest parempi vaihtoehto se että mä otan kipeen lapsen mukaan töihin vai vien tarhaan :headwall: :headwall: :headwall:

Mua vituttaa |O

Kylmästi vaan ilmotat,että lääkäri kirjotti tän ja tän verran saikkua ja tulet sitten kun saikku loppu JOS lapsi terve. Ite oon sortunu pomojen aneluun ja hankkinut äitini lapsia hoitamaan. Ja se oli isoin moka minkä tein..Jatkossa pomo voi luulla/olettaa automaattisesti että pääset töihin kun pääsit edelliselläkin kerralla,näin kävi mulle.

Vittu tätäkin työntekijää :)
Ihan näin pomon näkökulmasta voin sanoa,että pikkuisen se vituttaa,kun työntekijä on poissa ja sijaista ei saa. Kyllä se laittaa anelemaan työntekijää paikalle.

Mutta ei, pomon näkökulmasta ei asioita ajatella yhtään, ei koskaan, ei ikinä. Edes sen verran, että ymmärrettäisi, miksi se pomo kysyy, mitä kysyy. Mutta pomonhan on aina ymmärrettävä alaistensa kaikki idiootit kommentit, valitukset, marmatukset, laiskuus, poissaolot jne.

Peesi Tuubikselle! Omat lapset ovat onneksi sairastaneet todella vähän ja nekin kerrat isän hoidossa. Ei ole esimiehenä varaa olla pois työmaalta,kun homma ei suju ja sijaista ei saa. Puhumattakaan omista sairaslomista,raskausaikana tämä pomo teki kaikki raskaimmatkin työt,vaikka supisteli,kun työntekijöiltä ei sitä myötätuntoa herunu ja oma sisu ei antanu periksi!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ajattele toisestakin näkökulmasta:
Peesi Tuubikselle! Omat lapset ovat onneksi sairastaneet todella vähän ja nekin kerrat isän hoidossa. Ei ole esimiehenä varaa olla pois työmaalta,kun homma ei suju ja sijaista ei saa. Puhumattakaan omista sairaslomista,raskausaikana tämä pomo teki kaikki raskaimmatkin työt,vaikka supisteli,kun työntekijöiltä ei sitä myötätuntoa herunu ja oma sisu ei antanu periksi!!!!!

no hölmö olet ollut jos olet tuollaisessa tilassa tehnyt töitä. Kaikilla on oikeus sairaslomaan!

Niin, minäkin olen tällä hetkellä tässä työnjohdossa yksin. Jos sairastun -> minun on vastattava sairaankin kotona puhelimeen. Ei voi viedä vaan lappusta pomolle, heippa mä lähden nyt pärjäilkää älkääkä varmasti soittako, että voinko tulla töihin, sehän olis ihan törkeyden huippu.
Joo meilläkin minä teen välillä eniten töitä, alaiset vaan räkyttää niistä pienimmistäkin sijaistuksista ja peräävät jotain tuuraamislisiä.
Välillä toivoo, että voisi olla huoleton työntekijä, toisaalta onhan tässä oikeuksiakin.

ihan kuule oma vikasi on
ja vittu mä en pomoani ajattele sen paskaa vertaa ku oma lapsi on kipeeänä että siitä sulle, ole itse marttyyri

mitä marttyyri meininkiä..onneksi en ole sinun alaisuudessa voisi olla liiton tädeillä asiaa..

Alkuperäinen kirjoittaja se yks vaan:

no hölmö olet ollut jos olet tuollaisessa tilassa tehnyt töitä. Kaikilla on oikeus sairaslomaan!

Oletko itse työnjohtotyössä? Jos et, et tiedä asiasta. On aloja, joilla ei vaan voi jäädä pariksi viikoksi (tai edes pariksi päiväksi) pois. Ei niitä kaikesta tietäviä sijaisia työnjohtoon saada noin vain eikä ole mitään työnjohtajien varastoa, josta se juuri tähän paikkaan sopiva valkataan. Meillä en voi antaa edes kännykkääni kellekään, koska a) kukaan ei sitä uskalla ottaa, b) tai jos uskaltaa ei tiedetä mitä siihen vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mitä marttyyri meininkiä..onneksi en ole sinun alaisuudessa voisi olla liiton tädeillä asiaa..

Toisilla se työ menee omien lasten edelle, valitettavasti

Ei minusta marttyyrimeininkiä, vaan herättelyä siihen, että jos joskus joku työntekijä osaisi katsoa asiaa vähän laajemmin eikä valittaa suureen ääneen, jos pomo KEHTAA kysyä, pääseekö töihin. Kai sitä voi joskus ajatella, miksi se kysyy näin ja vastata toki että en pääse, mutta ymmärtää taustat.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilia:
Ei minusta marttyyrimeininkiä, vaan herättelyä siihen, että jos joskus joku työntekijä osaisi katsoa asiaa vähän laajemmin eikä valittaa suureen ääneen, jos pomo KEHTAA kysyä, pääseekö töihin. Kai sitä voi joskus ajatella, miksi se kysyy näin ja vastata toki että en pääse, mutta ymmärtää taustat.

Mä olen kyllä vähän samoilla linjoilla. Pomosi sentään kysyi - ja ilmeisesti ihan ystävälliseen sävyyn vieläpä??

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilia:

Mä olen kyllä vähän samoilla linjoilla. Pomosi sentään kysyi - ja ilmeisesti ihan ystävälliseen sävyyn vieläpä??

Samoin minä. Kyllä itsekin kysyn ollessani esimiesvuorossa, että pystyykö työntekijä tulemaan vuoroonsa jollain vippaskonstilla, jos on kyse lapsen sairaudesta eikä omasta. Eli jos siis vaikka voi tulla sitten, kun lapsen toinen vanhempi on tullut kotiin. Silloin en kysy, jos on helppo paikata poissaolovuoro, muulloin kysyn ja nimenomaan ystävällisesti eikä siihen tarvitse vastata kuin kyllä tai ei. =)

Nykyajan työntekijä: Työntekijä määrää, kuinka aikoo työskennellä, tänään lähden sitten aikaisemmin, keskiviikkona on sitten 17- vuotiaan lapsen kitarisaleikkaus, joten olen pois, nyt on marja-aika, en tee ylitöitä, jätetään lappusia, joissa vihjaillaan oloista, muttei puhuta kasvotusten. Myös ihme uhkailuja liitosta? Miksi, onko se jokin pelastava taho työnteolta. Kun kuukausi täyttyy uudessa työpaikassa, on varmaa, että siitä seuraa viikon sairasloma selkävaivojen takia. Nykyään ei tarvitse myöskään irtisanoa itseään, voi jäädä pois noin vain ja jättää pomo kuseen. Näin sivustaseuranneena, voisin jatkaa loputtomiin, mutta jään odottamaan hyökkäystä loukatuilta.

Yhteistyössä