Vittu noita lapsia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joka yö hereillä tähän aikaan, ne ei edes yritä nukkuu. Ihan just luovutan, tää on jatkunut nyt vaikka kuinka kauan ja mikään ei auta. 3-lk ja 7 lk ei osaa mennä nukkuu ikinä, jos et oo vieressä vahtimassa että suut pysyy kiinni.
Mä en jaksa tällästä.
 
vierailija
Minusta me olemme lapsille liian kilttejä sen pelossa, että siitä sitten arvostellaan, kun ollaan ankaria... :( Ainakin itsellä on näin. Lapset osaavat olla niiin rasittavia.
 
vierailija
Totta!
just totesin miehelle että nyt loppu liiallinen empatialla ajattelu ja alkaa tulla kovempia seuraamuksia jos pelleily jatkuu.
Kaikki alkaa olla loppu kun yöunet jää liian lyhyiksi

Mun on vaikea ymmärtää itse olin kiltti ja empaattinen lapsi, joskus toki uni ei tullut, mutta en käyttäytynyt tahallaan ilkeästi ikinä. Sen takia en ymmärrä sitä miksi omista lapsista on vaan hauskaa jos näkee että olen vihainen?

Minusta me olemme lapsille liian kilttejä sen pelossa, että siitä sitten arvostellaan, kun ollaan ankaria... :( Ainakin itsellä on näin. Lapset osaavat olla niiin rasittavia.
 
vierailija
Pistä nukkumaan niin kauas toisistaan kuin mahdollista ja jätä huoneen ovi raolleen. Sitten välillä pistotarkistuksia ja jos kuuluu supattelua niin mahdollisimman ankara rangaistus molemmille.

Siis vähän sama meininki kuin mikä on vaikka pummilla matkustamisen suhteen Helsingin ratikoissa. Eli tarkistuksia on harvoin mutta sen kompensaationa seuraukset ovat sitäkin kovemmat jos jää kielletystä kiinni.
 
Joka yö hereillä tähän aikaan, ne ei edes yritä nukkuu. Ihan just luovutan, tää on jatkunut nyt vaikka kuinka kauan ja mikään ei auta. 3-lk ja 7 lk ei osaa mennä nukkuu ikinä, jos et oo vieressä vahtimassa että suut pysyy kiinni.
Mä en jaksa tällästä.
Pitääkö sun jaksaa? Älä välitä niiden valvomisista, mene nukkumaan korvatulpat korvissa ja mene herättämään lapset 7-8 aikaan aamulla.
 
vierailija
Joka yö hereillä tähän aikaan, ne ei edes yritä nukkuu. Ihan just luovutan, tää on jatkunut nyt vaikka kuinka kauan ja mikään ei auta. 3-lk ja 7 lk ei osaa mennä nukkuu ikinä, jos et oo vieressä vahtimassa että suut pysyy kiinni.
Mä en jaksa tällästä.
Nukkuisitko itse, jos joku kyttäis vieressä?

Anna joku kirja, minkä isompi lukee pienemmälle, ilman kuvia tietysti.(y)
 
vierailija
Mun on vaikea ymmärtää itse olin kiltti ja empaattinen lapsi, joskus toki uni ei tullut, mutta en käyttäytynyt tahallaan ilkeästi ikinä. Sen takia en ymmärrä sitä miksi omista lapsista on vaan hauskaa jos näkee että olen vihainen?
Useimmat lapset eivät ole luonnostaan kilttejä ja empaattisia.

Siksi useimmille lapsille vihaisen ihminen näkeminen on herkästi jonkinlaista tragikomiikkaa ja vahingoniloa jos eivät joudu itse konkreettisesti kärsimään siitä vihaisuudesta.

Jos järjestää asiat niin, ettei lapsi voi olla tottelematon ilman, että se kirpaisee lasta tosissaan, niin siihen tapaa loppua myös se meininki, missä lapsi ärsyttää tahallaan vanhempaansa ja sitten nauraa kun vanhempi on vihainen.
 
vierailija
Minusta me olemme lapsille liian kilttejä sen pelossa, että siitä sitten arvostellaan, kun ollaan ankaria... :( Ainakin itsellä on näin. Lapset osaavat olla niiin rasittavia.
Ei kannata kuunnella niitä arvosteluja. Se on vaan sellainen typerä muoti nykyään että oikeaa kuria ei muka saisi pitää koska se "kuulostaa julmalta". Oikeasti se menee niin että jos jaksaa silloin tällöin olla "julma" niin loppuaika menee sitten paljon sopuisammissa merkeissä kuin mitä muutoin olisi asian laita.
 
Joka yö hereillä tähän aikaan, ne ei edes yritä nukkuu. Ihan just luovutan, tää on jatkunut nyt vaikka kuinka kauan ja mikään ei auta. 3-lk ja 7 lk ei osaa mennä nukkuu ikinä, jos et oo vieressä vahtimassa että suut pysyy kiinni.
Mä en jaksa tällästä.
Kännykät pois ja valot pois ja lapset eri huoneisiin. Tarvittaessa irrota sulakkeet lastenhuoneista klo 20.00, jonka jälkeen mitään valoa tai sähkölaitetta ei saa päälle edes salaa. Riittävän tylsää kun on, rupeaa yllättäen myös nukuttamaan.
 
vierailija
Meillä loppui taistelu nukkumaanmenosta siihen, kun ilmoitin,että jatkossa en muistuta asiasta enää yhtään kertaa. Jos poika ei ole puoli kymmeneen mennessä sängyssään nukkumassa (hampaat pesty sitä ennen), niin seuraavana päivänä ei saa pelata.

Muutaman kerran on venahtanut yli puoli kymmeneen ja joka kerta olen ottanut ohjaimet pois. Aika nopeasti poika oppi, että on parasta olla täsmällinen. Enää ei ole tarvinnut menettää hermoja joka ilta tämän asian takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä