VITTU MÄÄ EN JAKSA ENÄÄ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt todellakin harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt todellakin harmaana

Vieras
Mulla menee niin hermot! Mun vanhemmat on alkoholisteja ja isä yrittä ny tappaa ittensä monta kertaa insuliinilla.. viimeks pari päivää sitten ja joutu sairaaalaan ja on nyt hullujen huoneella hoidossa.. Noh, nyt sitten äiti on ihan turpa täynnä ja haluaa kuulemma myöskin kuolla.. Oli ottanu myöskin insuliinia ja soitin sitten ambulanssin sille ja ne haki sen.. Oli puhaltanu 3.7 promillee ja sitten karannu sairaalasta.. nyt poliisit haki multa avaimet, että menevät tarkistaan onko äiti kotona ja viemään takaisin sairaalaan.. ym.. EN oieesti jaksa enää.. Mulla on itelläin kolme lasta, oma elämä, oma perhe.. ei voimat riitä enää vanhempien huolehtimiseen.. Mutta kai se on vaan vittu pakko jaksaa ku ei ketään muuta kiinnosta.. VITTU TÄTÄ MUN ELÄMÄÄ!! :'( parisuhdekin jo kärsii tästä.. mun pitäis kuulemma jo luovuttaa, ku oon monta vuotta koittanu niitä auttaa, vieny ruokaa ym.. ku rahat on menny viinaan, että raukat saa edes syötävää :'( NYT OON LOPPU!! Onko mun pakko auttaa hautaan saakka?!?

täällä kohtalotoveri.
helpotti, kun isä joi itselleen aivovaurion, ny se on vesiselvänä palvelukodissa pysyvästi invalisoutuneena. Äiti säikähti, ja vetää enää vain sellaisia 2krt vuodessa 1kk itsetuhoputkia.
Huoli ei enää ole jokapäiväinen .

Lopeta auttaminen, muuten et selviä.
Muista , ei ole sun vikasi.
Kannattaa myös mennä ihan terapeutille juttelemaan, siellä neuvotaan ottamaan sitä etäisyyttä. Se helpotti.

Lopeta se! Ei sua luotu tähän maailmaan auttamaan niitä. Ne käyttää sua hyväksi, kun tietää, et suhun voi turvautua. Pidä niille puhuttelu ja sano mitä tunnet, ja sano, et apu loppui NYT. Piste!

:o Miten sie oot vielä järjissäsi? :o Mun mielestä sun ei tarvi (eikä pidä ) enää auttaa jos omat voimavarat ovat hiipuneet ja auttaminen vain ahdistaa ja tuo sulle tuskaa. Jos käytät liikaa voimavarojasi vanhempiisi, jää oma perheesi liian vähälle ja sen pitää kuitenkin olla ykkössijalla elämässäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
:o Miten sie oot vielä järjissäsi? :o Mun mielestä sun ei tarvi (eikä pidä ) enää auttaa jos omat voimavarat ovat hiipuneet ja auttaminen vain ahdistaa ja tuo sulle tuskaa. Jos käytät liikaa voimavarojasi vanhempiisi, jää oma perheesi liian vähälle ja sen pitää kuitenkin olla ykkössijalla elämässäsi.

En mää taidakaan olla enää järjissäni, kun niitä edelleen monen vuoden jälkeenkin autan.. :(

jokaisella on oma elämä ja tekee sen ensin itselleen siedettäväksi ,ja sulla on lapset jotka tarvitsee sua nyt ,aikuiset on oman osansa valinneet , ajattele ,haluaisitko itse että lapsesi huolehtii sinusta ,et. vaan ,sinä lapsistasi , kunnes he pärjää omineen. eli kukaan ei voi tuomita jos et jaksa enään auttaa vanhenpiasi. tuntuu pahalta mutta et pysty ,joten elä omaa elämääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En mää taidakaan olla enää järjissäni, kun niitä edelleen monen vuoden jälkeenkin autan.. :(

Olet sinä järjissäsi. Ei ole helppoa päästää irti, luovuttaa... Mutta se on ainoa oikea tapa, ihan oikeasti. Oma elämäni helpottui, kun tein tuon saman ratkaisun isäni kohdalla. Kauan sitä syytti itseään, ja ikävöi. Tai no, ikävöin vieläkin. Mutta en isääni sellaisena kuin hän nyt on vaan oli silloin joskus. Joskus on vain pakko antaa virran viedä heikommat ja pelastaa itsensä. Suosittelen päästämistä irti, kokonaan, lopullisesti. Sekä hakeutumaan terapiaan. Jos jäät yksin tuon asian kanssa, syytät itseäsi kohtuuttomasti ja kohtuuttoman kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt todellakin harmaana:
Mulla menee niin hermot! Mun vanhemmat on alkoholisteja ja isä yrittä ny tappaa ittensä monta kertaa insuliinilla.. viimeks pari päivää sitten ja joutu sairaaalaan ja on nyt hullujen huoneella hoidossa.. Noh, nyt sitten äiti on ihan turpa täynnä ja haluaa kuulemma myöskin kuolla.. Oli ottanu myöskin insuliinia ja soitin sitten ambulanssin sille ja ne haki sen.. Oli puhaltanu 3.7 promillee ja sitten karannu sairaalasta.. nyt poliisit haki multa avaimet, että menevät tarkistaan onko äiti kotona ja viemään takaisin sairaalaan.. ym.. EN oieesti jaksa enää.. Mulla on itelläin kolme lasta, oma elämä, oma perhe.. ei voimat riitä enää vanhempien huolehtimiseen.. Mutta kai se on vaan vittu pakko jaksaa ku ei ketään muuta kiinnosta.. VITTU TÄTÄ MUN ELÄMÄÄ!! :'( parisuhdekin jo kärsii tästä.. mun pitäis kuulemma jo luovuttaa, ku oon monta vuotta koittanu niitä auttaa, vieny ruokaa ym.. ku rahat on menny viinaan, että raukat saa edes syötävää :'( NYT OON LOPPU!! Onko mun pakko auttaa hautaan saakka?!?

Tiesitkö,että juoppo pitää jättää yksin. Karua mutta totta,vain näin hän herää todellisuuteen,jos herää!! ihan oikeesti!! älä anna heille itsestäsi mitään enään,he petaavat sen varaan,että aina on joku joka avittaa,vetoavat tunteisiin,käyttävät hyväkseen jne..kylläs tiedät,joten otahan neuvosta vaarin,eiks juu??

Lopeta se auttaminen!!
Muista että sinä olet oman elämäsi tärkein ihminen ja kaikista tärkeintä on pitää itsestään huolta!! Sulle käy kohta niinkun äidillesi jos jatkat tuota ja palat loppuun ja se on pahempi kohtalo kun syyllisyys siitä ettet auttanut!!!

Yhteistyössä