Vitsi kun tulee ihana joulu, siis kaikkea muuta kylläkin

Non compos mentis
Naiset vaan olettaa, että miehiltä ja yhteiskunnalta voi lypsää loputtomasti rahaa. Sit kun helpon rahan tulo loppuu niin valtus alkaa, ettei rahat riitä edes ruokaan.
Nainen on riippuvainen miehestä siksi, että näin mies voi edes jollain tasolla varmistaa, että nainen on uskollinen. Jos naaras olisi täysin itsenäinen, voisi sen astua kuka tahansa kiertävistä uroksista. Alisteisemmassa asemassa oleva kotinaaras on riippuvainen uroksen antamasta turvasta ja ravinnosta, pysyy paremmin kurissa ja herran nuhteessa.
 
"vieras"
Mihin tilanteeseen? Mä olen ollut naimisissa 10v miehen kanssa ja elänyt siitä ajasta hyväksikäytettynä ainakin puolet ajasta, mies ei paljon rahaa ole laittanut perheeseen, mä olen ostanut ja maksanut kaiken, myös ne laskut. Mutta nyt vuokra nousee ja vaikka saan asumistukea, niin silti mun työkkärirahoista menee yli puolet vuokraan. Ex ei ole koskaan ostanut lapsilleen mitään, nytkään kun oli lasten 10v synttärit viikko sitten, ei mies ostanut tai antanut lapsilleen mitään. Miten avioeroon voi varautua, kun se tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, mitään aavistamatta, niin ei siihen oikeen voi varautua, koskaan en edes kuvitellut, että menisin naimisiin vain siksi, että pitää varautua tulevaan eroon. Mies asunut missä lie, monta kk ja nyt omassa vuokra-asunnossaan toisella paikkakunnalla.
Ikinä en ole ostanut itselleni mitään, pitänyt vain huolen että lapsilla on vaatetta ja ruokaa, vaatteet ostanut kirpparilta.
Siis ihan odottamatta tullut vaikka mies asunut muualla monta kk? Hmm.
 
"mä"
Naiset vaan olettaa, että miehiltä ja yhteiskunnalta voi lypsää loputtomasti rahaa. Sit kun helpon rahan tulo loppuu niin valtus alkaa, ettei rahat riitä edes ruokaan.
Miehet, isolla M:llä, ovat katoava luonnonvara ja erittäin harvinaisia tällä hetkellä. Suurin osa on kaltaisiasi, miehiä, pienellä m:llä, joilla ei ole selkärankaa huolehtia perheestään vaimon vierellä vaan luikkivat häntä koipien välissä karkuun kuin pahaiset piskit. Kumpikohan tässäkin tapauksessa kantoi vastuun yhteisistä lapsista ja kumpi ei? Ei tarvitse vastata, tiedän kysymyksen olevan liian haasteellinen sinulle.
 
Enpä mä muistanutkaan, että lapsilisä on vielä tällä kuukaudella tulossa. No ehkä se aurinko paistaa meille sit jouluna vielä, tosin meilläpäin aika monesti on käynyt niin, että jouluaaton aattona on kaikki laatikot myyty. Mutta voihan sitä tietty jouluna syödä tavankin ruokaa, se on vaan kun joulu on kerta vuodessa. No mulle ei tähdet hyvää kirjoittaneet ja sen kanssa pitää vaan elää.
Onneks lapset on mulla tänä jouluna, senkin kanssa sain tapella, kun exän äiti päätti, että lapset viettää isänsä kanssa siellä mummolla joulun, mä kielsin ja sain haukut kaupan päälle, mutta jos mun elämältä viedään pohja niin ei mun lapsia viedä sentään ekana jouluna. Lapset on isällään 18.-23.12. välisen ajan, mutta sit tulevat kotiin.
 
[QUOTE="vieras";22652418]Siis ihan odottamatta tullut vaikka mies asunut muualla monta kk? Hmm.[/QUOTE]

Siis että haluaa avieron se tuli mulle ihan yllätyksenä, en osannut edes arvata että näin voisi käydä.
Ei ollut edes puhunut, että haluaa erota. Kirjoilla se on ollut yhteisessä kodissamme, en tiedä varmaan oleillut siellä toisen naisen luona muulloin. Nyt 1kk sitten ilmoitti uuden osoitteensa ja kk sitten oli jättänyt keittiön pöydälle avioerohakemuksen jonka oli omalta osaltaan täyttänyt. Itse et varmaan ole kokenut mitään vastaavaa, mutta tilanteeseen ei pysty varautumaan
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22652418]Siis ihan odottamatta tullut vaikka mies asunut muualla monta kk? Hmm.[/QUOTE]

Aina tältä palstalta naisia löytyy, jotka syyllistävät viimeiseen asti sitä perheen äitiä ja painottavat vastuun sinne suuntaan. Mies voi ihan rauhassa luikerrella vaikka mistä raosta ja olla ottamatta vastuuta mistään, mutta syyttävä sormi osoittaa naista, kun tämäkään nyt ei ihan kaikesta suoriutunut täydellisesti miehen tempausten jälkeen. Ihanaa kun saa täydellisen ratkaisun teoriassa tilnteeseen kuin tilanteeseen, "Ole täydellinen, varaudu kaikkeen, armahda miestäsi, pärjää heti omillasi ja kanna taakka yksin, jos et onnistu niin muista potea syyllisyyttä, sinun vikasi;) "
 
"vieras"
Mä olen ollut naimisissa 10v miehen kanssa ja elänyt siitä ajasta hyväksikäytettynä ainakin puolet ajasta, mies ei paljon rahaa ole laittanut perheeseen, mä olen ostanut ja maksanut kaiken, myös ne laskut.
No ihme ettet itse ole ottanut eroa jo aiemmin. Ja eipähän sun tilantees nyt kuulosta olevan yhtään erilaisempi kuin avioliitossakaan, on vaan se loinen vähemmän.
 
"pii"
jouluruuat on halpoja kun teet laatikot itse. esim. perunalaatikkoon perunat ja maidot ei paljon maksa ja sitä voi syödä useampana päivänä.
ja sanot sille vätys miehelle että ostaa lapselle lahjoja.
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja yh minäkin;22651133:
Aina kannattaa säästää edes vähän että on pientä pelivaraa jos tulee tiukka tilanne. Minua aina ihmetyttää nämä yh.n valitukset siitä ettei exä ole maksanut elareita, ei talous nyt yksistä elareista sais olla kiinni. Kyllä sitä pitäis pärjätä ihan omillaan.
Minulla on tällä hetkellä aika paljon kiinni ex-miehen maksamista elareista. Löytyy luottokortti jos oikein huonosti menee. Mutta kun on kotona alle 2-vuotiaan kanssa, ei sitä ylimääräistä laskujen jälkeen paljon jää. Toissa kuussa maksoin kaikki laskut ja rahaa jäi 20€ pariksi päiväksi (kaapit täynnä ruokaa kylläkin) ja ex-miehen piti maksaa elarit parin päivän päästä niin ilmoitti vasta sinä päivänä kun elareiden piti olla tilillä, ettei voi maksaa. Kiva juttu, kuukauden ruokarahat kun koostuu elareista ja lapsilisistä yleensä.
No ei siinä mitään, vingutin luottoa ja maksoin takaisin kun ex-mies maksoi elarit.
 
Keittiönoita
Enpä mä muistanutkaan, että lapsilisä on vielä tällä kuukaudella tulossa. No ehkä se aurinko paistaa meille sit jouluna vielä, tosin meilläpäin aika monesti on käynyt niin, että jouluaaton aattona on kaikki laatikot myyty. Mutta voihan sitä tietty jouluna syödä tavankin ruokaa, se on vaan kun joulu on kerta vuodessa. No mulle ei tähdet hyvää kirjoittaneet ja sen kanssa pitää vaan elää.
Onneks lapset on mulla tänä jouluna, senkin kanssa sain tapella, kun exän äiti päätti, että lapset viettää isänsä kanssa siellä mummolla joulun, mä kielsin ja sain haukut kaupan päälle, mutta jos mun elämältä viedään pohja niin ei mun lapsia viedä sentään ekana jouluna. Lapset on isällään 18.-23.12. välisen ajan, mutta sit tulevat kotiin.
Perunat, porkkanat, lantut, punajuuret yms tuskin on lapsilisäpäivänä kaupasta loppu. Kinkku voi olla siinä ja siinä, mutta senkin voi korvata jollain muulla possunpalalla. Aatonaattona mäkin vasta alan laatikoita tekemään, imelletyn perunalaatikonkin ehtii oikein hyvin. 10-vuotiaille lapsille voi jo hyvin selittää, että nyt jouluna sattuneesta syystä lahjat on pienet, mutta kunhan raha-asiat alkaa taas sujumaan, voitte käydä ostamassa jotain.
 
"ert"
jos oot työttömänä, ehdit tehdä itse jouluruoat, jolloin ne ei paljon maksa, laatikot 4-5,-, riisipuuro1,50, luumukiisseli1,50, tortut 2-3,- , pala kinkkua tai kalkkunaa8,-, karjalanpaisti 2,99/pkt
rosolli 2,-.suklaa on 3,-/iso rasia jne näillä syö jo pari joulupäivää. sitten kynttilöillä ja pipareilla tunnelmaa jne. ota itseäsi niskasta kiinni ja häivytä se ukonpaska jo mielestäsi.
hyvää joulua.
 
"ert"
" Lapset on isällään 18.-23.12. välisen ajan, mutta sit tulevat kotiin."

no sittenhän sulla on myös aikaa tehdä kodistakin joulun näköinen. tee vaikka piparitaikinakin itse. kuka hullu ostaa valmista lanttulaatikkoa, jos on rahat tiukassa, jos lantut maksaa 40 senttiä kilo?
 
Keittiönoita
[QUOTE="ert";22652924]" Lapset on isällään 18.-23.12. välisen ajan, mutta sit tulevat kotiin."

no sittenhän sulla on myös aikaa tehdä kodistakin joulun näköinen. tee vaikka piparitaikinakin itse. kuka hullu ostaa valmista lanttulaatikkoa, jos on rahat tiukassa, jos lantut maksaa 40 senttiä kilo?[/QUOTE]
Toisaalta....miksi tehdä joulu valmiiksi? Mä ap:n tilanteessa tekisin niin jouluruuat kuin kodin koristelunkin yhdessä 10-vuotiaiden kanssa. Laatuaikaa lasten kanssa, lapset oppivat ruuanlaittoa ja syntyy joulun tunnelmaa. 3 kärpästä yhdellä iskulla :)
 
voi että
[QUOTE="vieras";22650775]Miten te naiset olette noin riippuvaisia miehestä?!? Yksin kun jää niin mihinkään ei ole rahaa, miten voi olla???[/QUOTE]

Niin just. Mies kun lähtee, ei edes Joulua saa lapsille, lahjoista puhumattakaan. Eli mies on elättänyt tähän saakka. Töihin vain, koska lapsetkin jo noin isoja.
 
voi että
Mihin tilanteeseen? Mä olen ollut naimisissa 10v miehen kanssa ja elänyt siitä ajasta hyväksikäytettynä ainakin puolet ajasta, mies ei paljon rahaa ole laittanut perheeseen, mä olen ostanut ja maksanut kaiken, myös ne laskut. Mutta nyt vuokra nousee ja vaikka saan asumistukea, niin silti mun työkkärirahoista menee yli puolet vuokraan. Ex ei ole koskaan ostanut lapsilleen mitään, nytkään kun oli lasten 10v synttärit viikko sitten, ei mies ostanut tai antanut lapsilleen mitään. Miten avioeroon voi varautua, kun se tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, mitään aavistamatta, niin ei siihen oikeen voi varautua, koskaan en edes kuvitellut, että menisin naimisiin vain siksi, että pitää varautua tulevaan eroon. Mies asunut missä lie, monta kk ja nyt omassa vuokra-asunnossaan toisella paikkakunnalla.
Ikinä en ole ostanut itselleni mitään, pitänyt vain huolen että lapsilla on vaatetta ja ruokaa, vaatteet ostanut kirpparilta.

Paljonhan oletkin saanut työttömyyskorvauksesta maksettua ja mies ei anna mitään. Eikös se raha nyt yhtä hyvin riitä miehen lähdettyäkin ja oikeastaan paremmin. Olisin kyllä itse jo aiemmin eronnut moisesta miehestä.
 

Yhteistyössä