Vitsi, kun suututtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
tuo mies ja sen koulu. Ne ilmoitti siellä heti aluksi, että turha kysellä mitään erivapauksia lasten vuoksi. Siellä kuulemma lapsia on niin monella. Ei siis esim saa vapaata meidän kaksosten neuvola- tai sairaalakäyntiä varten eikä silloin, jos mun pitäs itse mennä lääkäriin. Lisäksi päivät on välillä jopa 8-18 tai 20 asti ja suurimmaksi osaksi siellä on läsnäolopakko. Vähänko kohtuutonta. Kuinka siitä koulusta voisi esim. yksinhuoltaja suoriutua.

Eilen, kun mies tuli koulusta kotiin, niin teki itselleen ruokaa ja halus rauhassa lukea lehteä ja syödä. Juu, itse olin kaikki ruuat syönyt lapsia samalla hoitaen. (Lapset 6kk). Luulisin, että koulussa sentään saa rauhassa syödä... No, mähän tietty olen lepäilly koko päivän, kun kotona kerran saan olla ja hän uurastanut koulussa.

Ja sitten vielä kehtasi valittaa illalla, että seksiä on liian vähän. Sitä on mun mielestä ihan sopivasti: 2krt viikossa. Itsellä ei ainakaan ole puuhastelut mielessä joka ilta, kun koko päivän on lähestulkoon yksin hoitanut lapsia ilman mitään aikuista seuraa.

Vituttaa... Ja sitten vielä mies jättää omia jälkiään korjaamatta esim keittiössä ei ikinä voi laittaa astioitaan astianpesukoneeseen. Ja jos huomautan, niin sitten sanoo, että älä aina valita... No en valittais, jos ei tartteis.

Ja tätä sitten koko vuosi. Voi, kun odotan, että mes valmistuu ja pääsee töihin, jotta vihdoin alkais kohtuullinen arki. Töissä onneksi on sitten kohtuulliset 8h tai alle päivät eikä sen lisäksi mitään tenttejä tai muita.

Jätäpä viikonloppuna miehesi kaksosten kanssa päiväksi tai pariksi ja voi olla toinen ääni kellossa.

Ja muuten on turha odottaa, jos miehesi käyttäytyy sikamaisesti nyt, ei varmasti muutu yhtäkkiä sen vuoksi, että aloittaa työt. Sittenhän hän on ainoa tienaaja, (jos itse aiot olla kotona) ja sinun kuuluu sen vuoksi tehdä kaikki.

Miksi ihmeessä ihmiset eivät käy kouluaan ennen lapsia! Kaikki olisi helpompaa kuin tajuttaisiin opiskella silloin nuorina ja ennen lapsia. Ei koulukaan voi tuollaisissa joustaa tietenkään. Sinnehän kaikki tulisivat miten sattuu ja ainahan lapset/vaimot on sairaana. Neuvolaan pääsee kahden kanssa yksinkin ja lääkäriinkin voi ottaa lapset mukaan.

oli töissä ja silloin teki paljon hommia myös kotona. Nyt, kun aloitti koulun, niin on toinen ääni kellossa. Ja viikonloppuisin, kun on vapaalla, niin on ihan paljonkin hoitanut lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Miksi ihmeessä ihmiset eivät käy kouluaan ennen lapsia! Kaikki olisi helpompaa kuin tajuttaisiin opiskella silloin nuorina ja ennen lapsia. Ei koulukaan voi tuollaisissa joustaa tietenkään. Sinnehän kaikki tulisivat miten sattuu ja ainahan lapset/vaimot on sairaana. Neuvolaan pääsee kahden kanssa yksinkin ja lääkäriinkin voi ottaa lapset mukaan.

Onko sulla kan kaksosvauvat, kun sun mielestä kahden vauvan kanssa liikkuminen on helppoa? Ja kaikilla ei elämä mene niin suoraviivaisesti, että ensin koulu ja sitten perhe...

Mikä se kumma juttu on ettei useamman lapsen kanssa pääse liikkumaan? Meillä ainakin on välillä takapenkki täynnä tenavia kun johonkin lähdetään eli 3 kpl. Ja ihan yhtä hyvin kulkee kuin yhdenkin kanssa. Ja sitä on kaksosrattaita yms. ellei ole auto kytettävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Miten niin ei voi saada vapaata lapsien sairaalakäyntien ajaksi. Tuskin se mikään keskitysleiri se koulu sentään on. Kyllähän kouluista saa vapaata huonommallakin syyllä.
Tätä kyllä peesaisin! Ja meidän iskä lähtee aina neljältä koulusta, koska tytön päivähoito loppuu silloin. Ja se on aina käynyt kaikille opeille.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä vapaata saa:
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Miten niin ei voi saada vapaata lapsien sairaalakäyntien ajaksi. Tuskin se mikään keskitysleiri se koulu sentään on. Kyllähän kouluista saa vapaata huonommallakin syyllä.
Tätä kyllä peesaisin! Ja meidän iskä lähtee aina neljältä koulusta, koska tytön päivähoito loppuu silloin. Ja se on aina käynyt kaikille opeille.

Tää koulu, jossa mun mies on, on sellainen, että siellä saattaa olla harjoitusryhmiä iltaisinkin. Esim. yks ryhmä on tänä syksynä klo 18-20. Ryhmää ei saanut itse valita ja siinä on läsnäolopakko. ¨

Ja liikkuminen kahden vauvan kanssa on hankalaa, koska meidän talossa ei ole hissiä. Kahta on aika vaikee yksin raahata pyöravarastoon, jossa rattaat on. Ja rattaat pitää aukaista vasta ulkona, kun ovi on niin ahdas... Mahdollista liikkuminen kyllä on, mutta hankalaa, hyvin hankalaa...

siis missä ihmeen koulussa se ukkosi käy? ei tietenkään mitään erivapauksia neuvoloiden jne suhteen, nehän voi sopia ihan hyvin sellaiseen ajankohtaan kun ei niitä tunteja ole!

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
Perhesyistä voi kyllä lähteä koulusta kuin koulusta silloin tällöin. Taitaa olla miehesi vaan laiska kyselmään siitä mahdollisuudesta...

Tämä koulu vaan on sellainen, että siellä tuntuu olevan ihan vittumaiset säännöt. Mun yks kaveri kävi sen viime vuonna. Sillä on kans lapsia ja koulu ei joustanut lainkaaan. Ja kyse on akateemisesta oppilaitoksesta. Sellaisissa yleensä on myös akateemista vapautta, mutta tässä tapauksessa ei tunnu olevan.

Noh, ihan samanlaisia ryhmiä meidän isännällä on ja koulua jopa välillä kahdeksaan asti. Hän on sitten etukäteen sopinut esim. ryhmän kanssa mitkä tehtävät hän tekee etukäteen. Aina kun joutuu lähtemään aikaisemmin hän sopii maikan kanssa mitkä asiat muut käsittelee tunnilla ja hän tekee ne sitten ensi tunnille. En tiedä mitä teidän isäntä opiskelee mutta meidän isännällä on insinööriopinnot kyseessä. Pyydä miestäsi vaan menemään rohkeasti juttelemaan asiasta.

niin no minulla on vaan yksi lapsi,eikä vauva sekään enään,silti liikkuminen sen kaa on v:mäistä.mihinkään muuhun ei voi keskittyä yhtään! kauppareissut yhtä kieltämistä,huutoa. lääkäriin en itse lähde jonottelee tuon kaa jos ei ole aivan pakko! kaikki on niin vaikeet

kahden kanssa en varmaan jaksais raahautua mihinkään. hirvittää ajatuskin kahdesta tälläsestä=(

niin ja ihmetteliöille tiedoksi,tiedän kymmenen ja 100kertaa helpompia lapsia kuin tämä minun on. eli kaikki ei ole niin mustavalkoista

Yhteistyössä