Vitamiinit

  • Viestiketjun aloittaja pore
  • Ensimmäinen viesti
pore
Mitäs vitamiineja suositellaan jos on aikomus raskautua ja mitä määriä? Foolihaposta ja E-vitamiinista olen kuullut. Tiedättekö, onko joku vitamiini erityisen hyvä edesauttamaan sitä, että munarakkula puhkeaa ja munasolu pääse matkalle kohti simppoja:) ?
 
Osta bilsankirja
No eivät kyllä tienneet apteekissa mitään! Tai siis tiesin itse paljon enemmän, kun olin netistä tutkinut ja ottanut selvää. Mutta tietysti riippuu apteekin henkilökunnasta!
Foolihappoa saa ihan pelkkinä pillereinä, mutta hinta on suuri ja määrä pieni yhdessä tabletissa, verrattuna Beroccaan. Beroccaa kannattaa siis ostaa. Siinä foolihappoa on juuri se määrä jota suositellaan. Lisäksi kannattaa syödä Multitabsia tai Multivitaa. Jotkut sanoo, että A-vitamiini haittaa, mutta raskauden YRITYS-aikana siitä eiv ielä ole haittaa eikä edes ihan alkuraskaudessa. Itse tosin syön päiviitäin Multitabseja, joissa ei enää edes ole A-vitamiinia. Tarkoitan tällä, että yritysaikana ei tarvitse ostaa Raskaus Multitabseja.

Mutta ehkä sinun kannattaisi ottaa ensin selvää biologiasta ja siitä, mitä kehossasi tapahtuu kun hedelmöityt ja tulet raskaaksi... :) hih, koska kysymykseesi meillä ei taida olla vastausta:

"Tiedättekö, onko joku vitamiini erityisen hyvä edesauttamaan sitä, että munarakkula puhkeaa ja munasolu pääse matkalle kohti simppoja:) ?"
 
pore
Nooh, bilsa on varsin hyvin hallussa:) Ongelmana nimittäin saattaa olla se, että en ovuloi kunnolla, eli munarakkula ei puhkea, jotta musasolu pääsisi matkaamaan munatorveen...jne. Mutta, kysymys taitaa olla "ei niin jokapäiväinen", joten jatkampa selvittelyä itsekseni:-O
 
vierailija
Raskauden aikana suositellaan monen vitamiinin sekä hivenaineen saantia, D-vitamiini, Rauta, Kalsium sekä Omega 3 rasvahapot ovat tärkeitä lisäksi foolihappoa eli B9-vitamiinia suositellaan raskauden aikana.

Hedelmällisyyteen taas vaikuttaa Sinkki kivennäisaine, lisätietoja vitamiineista: https://vihamiinit.fi/
 

Yhteistyössä