Vissiin pakko lopettaa imetys.. vai onko?

  • Viestiketjun aloittaja Umpiväsynyt äippä
  • Ensimmäinen viesti
Umpiväsynyt äippä
Olen ihan epätoivoinen tämän imetyksen kanssa. Poika nyt 6 vkoa saa ihmeellisiä tissiraivareita... hamuilee kyllä tissiä, mutta itkee samalla ja pitkän kiukuttelun jälkeen suostuu vähän aikaa imemään kunnes taas nukahtaa. Yöllä tämä sama rumba toistuu 1/2 - 2 tunnin välein. Nyt on kokeiltu pari kertaa antaa korviketta pullosta, syö koko pullollisen ihan tyytyväisenä ja nukkuu sitten kolme tuntia päälle.
Haluaisin todella paljon imetttää. Koen että se on todella paljon vaivattomampi ja parempi tapa ruokkia vauva, mutta alan olla tosi väsynyt tähän touhuun ja jatkuviin yöheräämisiin. Pullotteluun siirtyminen houkuttelisi, kun ilmeisestikin vauva tykkää enempi juoda pullosta ja nukkuukin korvikkeen saamisen jälkeen pitempiä pätkiä.
Toisaalta tietääkseni jotkut täysimetetytkin vauvat nukkuvat pitempiä pätkiä öisin, jotkut jopa koko yön heräämättä. Jaksan kyllä herätä pari kolme kertaa yössä imettämään, mutta tunnin välein on jo vähän liikaa. Oma jaksaminen tulee todellakin vastaan, kun kotona on myös 2-vuotias, jonka kanssa on päivät jaksettava puuhata.
Esikoista imetin ongelmitta 9 kk, joten olen siksikin ihan äimänä tämän kanssa. Ilmeisesti vauvat todellakin ovat erilaisia tai sitten mun tisseille/maidolle on tapahtunut jotain...
Mistähän tuo johtuu, että vauva kiukuttelee tissille? Minulta kyllä tulee todella paljon maitoa, joten voi olla "suihkutissisyyttä" mutta ei se esikoista haitannut. Enkä oikein jaksaisi yöllä alkaa ennen imetystä pumppaamaan etumaitoja pois vauvan huutaessa...
Osaisiko joku neuvoa tai antaa vinkkejä joko imetyksen jatkamiseen tai rohkaisua pullotteluun siirtymiselle?
 
vieras
Ikävän kuuloinen homma. Meillä on myös vauva 3vkoa ja 2v siihen päälle. Tämä herää syömään 1-3h välein yöstä riippuen. Tuollakin tahdilla on kyllä 2v:n vauhdissa pysymisessä päivisin jo tekemistä. Onneksi tuota raivoamista ei ole meillä, koska muistan esikoisesta rintaraivareiden tuskaisuuden.
Voimia! Yritä olla itse rauhallinen, kun vauva hepuloi. Minä kehottaisin soittamaan neuvolaan tai onkohan joku "imetystukipuhelinkin" nykyään jo olemassa... Niin ja jos homma ei yrityksistä huolimatta ota onnistuakseen niin syyllisiä ei silloin ole =)
 
tissi raivarit..muista muistan.. meillä ne meni ajallaan ohi! älä ihan vielä heita hanskoja nurkkaan! koita vielä jonku aikaa yrittää!! :hug:

oman jaksamisen rajoissa kuitenki!! kyllä ne lapset kasvaa korvikkeellakin!! :hug: :hug: =)
 
Kun omat lapseni ovat olleet pieniä, niin olen lypsänyt maitoa heille... imetys kun ei meinannut millään onnistua. Tottahan se oli vähän työläämpää, mutta tämä toimi meillä ainakin ihan hyvin, eikä tarvinnut heti alkaa korvikkeita käyttää. Tissimaitoa ovat saaneet n. 3kk asti.
 
vierailija
niin sinuna luovuttaisin koko perheenne hyvinvointia ajatellen. Pulloruokituista lapsistakin kasvaa kelpo kansalaisia eli ei kannata uhrata vauvan ja omaa hyvinvointia vain siksi, että pystyisi väkisin imettämään.
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Voit kokeilla myös rintakumia, jos vauvasi ei nyt saa kunnon otetta rinnasta!
se vähentää stimulaatiota, ei kannata!!!
Parempi imettää rintakumilla kuin olla kokonaan imettämättä! Imetin itse 3kk rintakumilla ja sitten siitä pystyin luopumaan kokonaan ja vauva osaisi imeä ilman kumia.
 

Yhteistyössä