Visan korko, miten se oikein menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaas tyhmää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaas tyhmää

Vieras
Tarvitsisin nyt luottoa, mutta miten tuo korko oikein menee? OP:n sivuilla lukee että korko on 3 kk euribor + 7%-yksikköä eli eikös siitä tule noin 7,2%? Kuitenkin sivuilla lukee että todellinen vuosikorko 1500 euron luotolle 16 %. Mistä ihmeestä tuo ylimääräinen 9 prosenttiyksikköä tulee? Tuleeko siis aina joku laskutuslisä, vai miten? Sivuilla ei ole mitään mainintaa asiasta. En ole ikinä käyttänyt luotto-ominaisuutta joten ei ole kokemusta. Eli jos nyt maksaisin vain minimin 60 euroa ja jättäisin 200 euroa maksamatta, niin kuinka paljon ensikuussa tulisi korkoa tuosta 200 eurosta?

Kuulostaa vahvasti siltä että luottokortti ei ole sinun juttusi ja teet itsellesi palveluksen jos et sellaista ota tai jo olemassaolevan korttisi luotto-ominaisuutta käytä.

Olisi kuitenkin mukavaa, jos joku voisi ihan asiallisesti vastata kysymykseeni. Olenko tosiaan sitten niin pässinpää, etten jotain tässä visajutussa tajua. Pliis kertokaa tyhmälle! Visa on ollut minulla käytössä jo 10 vuoden ajan, mutta nyt tulee eka kerta kun tarttisin tuota luottopuolta. Eli meneekö mulla korkoa tuon 7 vai 16 prosentin mukaan, miten se menee ja mistä tuo lähes kymmenen prosenttiyksikön ero vuosikorkoon oikein tulee...? Äh, taidan olla sitten vaan tosi typerä.

[QUOTE="vieras";28711234]Missä pankissa on?[/QUOTE]

S-pankissa ainakaan ei mene mitään extraa siitä, että maksan visa-laskun n.kk kuluessa eräpäivänä ostohetkestä.

No, nythän mä vasta hokasin että se alkuperänen laina kasvaa koko ajan ja siksi siis todellinen vuosikorko isompi. Eli 7 % vuosikorolla mennään jos maksan kuukauden viiveellä luoton pois. Taas on viisaampi.

Yhteistyössä