visainen kysymys, miten asian ratkaisisi? (kamalaa pohdinta perheenlisäyksestä)

Meillä on neljä lasta, minulla krooninen vauva kuume (pikku hiljaa olen kyllä huomannut että vauvat kasvavat yllättäen nopeasti.) :D
Mies haluaa kovasti viidennen lapsen.
Raskaus olisi taas riskiraskaus. Mutta haluan itsekin kovasti vielä lapsen.
Lapsella riski syntyä sairaana. Sama riski on ollut kaikilla muillakin meidän lapsilla ja kaikki ei olekaan terveitä. silti on pärjätty.
voi olla ja todennäköistä onkin että olisin suurimman osan raskaudestani saikulla.
töissä tökkii nyt niin kovasti että ei haittaisi mitään, paitsi että pomo ei kyllä hyvällä katsoisi.
En tiedä jaksaisinko enää vauvaa? Jaksaisin jos saisimme samanlaisen vauvan kuin kuopus oli.
Jaksanko alkaa hankkimaan taas vauvan vehkeitä? jaksaisin, sehän on ihanaa puuhaa kun alkuun pääsee.
Jaksanko alkaa ravaamaan neuvolassa/sairaalassa? En tiedä
Uskallanko synnyttää? EN!!!!!!!
joka kerta olen vannonut salissa että tänne en enää ikinä tule.
Neljättä kun olin ponnistamassa ja tuntui että koko alapää räjähtää, olin 100 varma että nyt se pää tulee kokonaan sieltä kun oikeesti oli niin kamala tunne. kätilö sanoo juuri sillä hetkellä kun ajattelen että en enää kestä: "hyvä hyvä, hienosti menee, mandariinin kokoinen alue näkyy jo"
Vasta!!!!!!!!
:eek: ajattelin että en ikinä enää aseta itseäni tähän pöydälle, tähän tilaan. En kestä enää.....

Ja mitä mä tässä suunnittelen nyt! :x
Nyt suu suppuun ja unohduksiin koko ajatus. Kiva tää palsta kun täältä saa konkreettista apua ja neuvoa perheenlisäykseenkin. :D
Ja vieläpä niin että kenenkään ei tarvitse edes vastata =)

mutta vauva kuume edelleen vaivaa :whistle:
 
no mulla on hiukan erilainen kokemus, mutta kerron nyt kumminkin...

mulla oli koko raskauden ajan voimakas pahoinvointi siis lähes ympäri vuorokauden ja vannoin, että en tee enää toista lasta, sekä
synnytys oli yhtä helvettia ja päätyi sektioon...


no tyttö on nyt 1v 4kk ja kauhea vauva kuume! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
jos saans anoa ihan aan oman mielipiteeni,jos olisin siis sinä..niin en lähtis enää siihen rumbaan.
onko sun tutuilla vauvoja?jos voisit niillä lääkitä kuumetta :hug:
No kun ne tuttujen vauvat vaan kasvattaa sitä kuumetta. Siksi yritän vältellä.
Mun elämä rauhoittuisi aika kovasti vauvan myötä..nim. kahta työtä tekevä, opiskelija äiti.....
 
minä
mulla on 3lasta..ja 2 viimisintä on vuoden ikäerolla..oli pitkään sitä vauvaarkea ja miehen kanssa sovittiin et ei enenpää..no muutama vuos kulu ni mulle iski kauhee vauvakuume..koitin miestä lämmitellä,2v..kunnes "heräsin" ja tajusin kuinka mukavaa elämä itseasias on kun lapset jo isoja,mulla kohta 3pientä koululaista..elämä niin paljon vapaampaa..aloin laihduttaa ja hommasin uusia harrastuksia..
niin sama jos oisin sinä en hankisi lisää,keksisin jotain muuta eläämäni..
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mulla on 3lasta..ja 2 viimisintä on vuoden ikäerolla..oli pitkään sitä vauvaarkea ja miehen kanssa sovittiin et ei enenpää..no muutama vuos kulu ni mulle iski kauhee vauvakuume..koitin miestä lämmitellä,2v..kunnes "heräsin" ja tajusin kuinka mukavaa elämä itseasias on kun lapset jo isoja,mulla kohta 3pientä koululaista..elämä niin paljon vapaampaa..aloin laihduttaa ja hommasin uusia harrastuksia..
niin sama jos oisin sinä en hankisi lisää,keksisin jotain muuta eläämäni..
Tuota minäkin nyt mietin että elämä koko ajan helpottuu kun lapset kasvaa. noi koululaiset on niin itsenäisiä jo. Se viiden olisi pitänyt tehdä heti putkeen...ehkä...
 
Toi krooninen vauvakuume on kuuma vaiva; mulle tehtiin kolmosen jälkeen sterilisaatio, mut silti se nostaa ajoittain päätään...
Varsinkin nyt kun toi kolmonenkin ihan vääjäämättä näyttää pian olevan jotain muuta kun vauva, vaikka itseään vauvaksi kutsuukin :D
 

Yhteistyössä