VIsa Electronista tietävät!!! (ostos epäonnistui--poistuuko katevaraus?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Eli yritin tänään ostaa yhdestä ulkomaalaisesta nettiliikkeestä tuotteen. Kokeilin käyttää Visa Electronia vaikkei sitä siellä mainittu maksutavaksi mutta tähän mennessä se on käynyt kaikissa nettiliikkeissä missä olen asioinut vaikkei sitä maksutavaksi ole mainittukaan. Syötin tiedot ja tarkistin verkkopankista, että summa näkyy katevarauksessa.

Tällä kertaa kävi niin, että myöhemmin saman päivän aikana tuli viesti, ettei kortti kelpaa ja ostostapahtuma hylätään mutta summa edelleen näkyy katevarauksena verkkopankissa. Että poistuukohan se sieltä koskaan vai meneekö tuo raha nyt jonnekin? Ei onneks ole isosta summasta kyse kuitenkaan mutta jäi nyt vaivaamaan.

Kysy pankkisi neuvontanumerosta, että miten tämä asiasi hoituu.
Minulla sekoili viime viikolla Visa nettimaksu ja maksu meni kahdesti. Pankki neuvoi, että vastaanottajan pitää palauttaa raha. Ja olin yhteydessä vastaanottajaan, joka palautti rahan itse takaisin.
Mutta sinulla kun maksukorttia ei olla hyväksytty, niin tuskinpa vaan rahakaan todella mihinkään liikkuu.

katevaraus voi olla voimassa 2 viikkoa, joten jos raha on todella varattu sinulta, eli ei ole käytettävissä saldossa, olisin heti yhteydessä yritykseen, mutta jos esim. tililläsi on rahaa paljon, etkä juuri nyt tarvitse tuota katevarauksessa olevaa summaa käyttöösi, voit rauhassa odottaa, purkautuu kyllä..

Itselleni kävi niin että laitoin nettisivustolle rahaa 18euron edestä ja se sama maksu oltii nettisivuston järjestelmävirheen takia laitettu kolme kertaa katevaraukseen.. Se eka maksu on jo lähtenyt ja kaksi muuta ovat vieläki siellä varauksessa..Pankkiin kun soitin niin sieltä asian saivat selvitettyä et kyseessä sama maksu kolmeen kertaan..Mutta eivät purkaneet niitä katevarauksia vaan sanoivat että pitää siihen yritykseen ottaa yhteyttä että palauttavat rahat.. Tänään vihdoinki sain sen 36e yritykseltä takasin, mutta miksi ne 2x18e maksua on vieläkin katevarauksessa.
Pankissa sanoivat vielä että 15pv poistuu tarkoittaako se siis sitä että vasta 15pv ne lähtevät sinne firmaan ne rahat?