K
krabu
Vieras
Mitä hyötyä on esim mastercardista verrattuna visa electroniin osaisko joku selittää? ja mitä eroa "tavalliseen" pankkikorttiin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:master on luottokortti. visaelectronilla ei voi ylittää tiliä. ja pankkikortti vaan on.
Alkuperäinen kirjoittaja kilu09:Niin ja mä en ymmärrä mitä eroa visa electronilla ja pankkikortilla on? Eikös kummallakin lähe suoraan tililtä rahat eli sama asia? :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja kilu09:Niin ja mä en ymmärrä mitä eroa visa electronilla ja pankkikortilla on? Eikös kummallakin lähe suoraan tililtä rahat eli sama asia? :ashamed:
voiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kilu09:Niin ja mä en ymmärrä mitä eroa visa electronilla ja pankkikortilla on? Eikös kummallakin lähe suoraan tililtä rahat eli sama asia? :ashamed:
Voikos tuota electronia käyttää ulkomailla?
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:Electron varmistaa aina, että tilillä on katetta. Sitä ei voi höytälä miinukselle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:visa electron toimii kuin pankkikortti, mutta varaa summan tililtä sillä hetkellä kun maksat kortilla, eli ei voi mennä miinukselle niin kuin pankkikortti. ja electron toimii ulkomailla, pankkikortti ei. electronilla maksaessa usein käytetään tunnuslukua eikä vanhanaikaista allekirjoitusta. eli kaikin puolin parempi kuin pankkikortti (ne saisivatkin jo poistua kokonaan).
mastercard on luottokortti, samoin kuin visa. kun maksat, lasku tulee seuraavassa kuussa postiluukusta. rahaa voi myös nostaa "luotolle", eli nostaa automaatista ja maksaa seuraavassa kuussa pois. mastercadin laskun voi käsittääkseni myös maksaa erissä, kun taas visalasku maksetaan kerralla pois. korjatkaa jos olen väärässä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:visa electron toimii kuin pankkikortti, mutta varaa summan tililtä sillä hetkellä kun maksat kortilla, eli ei voi mennä miinukselle niin kuin pankkikortti. ja electron toimii ulkomailla, pankkikortti ei. electronilla maksaessa usein käytetään tunnuslukua eikä vanhanaikaista allekirjoitusta. eli kaikin puolin parempi kuin pankkikortti (ne saisivatkin jo poistua kokonaan).
mastercard on luottokortti, samoin kuin visa. kun maksat, lasku tulee seuraavassa kuussa postiluukusta. rahaa voi myös nostaa "luotolle", eli nostaa automaatista ja maksaa seuraavassa kuussa pois. mastercadin laskun voi käsittääkseni myös maksaa erissä, kun taas visalasku maksetaan kerralla pois. korjatkaa jos olen väärässä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla electron ja pk+master yhdistelmä. Yleensä maksan electronilla mutta pankkikortti on siitä hyvä että jos electronit tökkii/hajoilee yms niin sitä ei voi näpytellä koneeseen toisin kun pankkikortin, eli pankkikortti toimii aina ja joka paikassa ja sillä voi maksaa vaikka ei oliskaan varma että tilillä on rahaa..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:Electron varmistaa aina, että tilillä on katetta. Sitä ei voi höytälä miinukselle.
mutta tavallisella pankkikortillako voi? miten tavallisella kortilla ulkomailla?
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:Nykyäänhän ei enää vissiin pankista saa tavallista pankkikorttia, vaan pitää olla joko visa tai mastercard debit/credit.. välillä on tullut vastaan pelkkä visa/mastercard debit, mutta aika harvoin.. mie oon miettinyt, että vaihtaisin electronin pankkikorttiin, mutta jos on sitten pakko hommata toi luottokorttikin, niin ei kiitos.. ja oikeastaan electronilla sentään voi maksaa ulkomaillakin, jos joskus sinne lähdetään..
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:Nykyäänhän ei enää vissiin pankista saa tavallista pankkikorttia, vaan pitää olla joko visa tai mastercard debit/credit.. välillä on tullut vastaan pelkkä visa/mastercard debit, mutta aika harvoin.. mie oon miettinyt, että vaihtaisin electronin pankkikorttiin, mutta jos on sitten pakko hommata toi luottokorttikin, niin ei kiitos.. ja oikeastaan electronilla sentään voi maksaa ulkomaillakin, jos joskus sinne lähdetään..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:Nykyäänhän ei enää vissiin pankista saa tavallista pankkikorttia, vaan pitää olla joko visa tai mastercard debit/credit.. välillä on tullut vastaan pelkkä visa/mastercard debit, mutta aika harvoin.. mie oon miettinyt, että vaihtaisin electronin pankkikorttiin, mutta jos on sitten pakko hommata toi luottokorttikin, niin ei kiitos.. ja oikeastaan electronilla sentään voi maksaa ulkomaillakin, jos joskus sinne lähdetään..
mutta ei kaikissa paikoissa voi ulkomaillakaan maksaa electronilla....