Visa electron vs. luottokortti vs. pankkikortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krabu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
master on luottokortti. visaelectronilla ei voi ylittää tiliä. ja pankkikortti vaan on.

mut kai se luottojuttu on siinä masterissa vaan niin, et sitä voi käyttää tavallaa "äärimmäisessä" hädässä? Miten ulkomailla maksaminen/nostaminen tavallisella pankkikortilla?

Alkuperäinen kirjoittaja kilu09:
Niin ja mä en ymmärrä mitä eroa visa electronilla ja pankkikortilla on? Eikös kummallakin lähe suoraan tililtä rahat eli sama asia? :ashamed:

Ei ole, pankkikortilla voit ylittää tilisi, electronilla ei koska se varmistaa että tilillä on katetta. Sen takia electronit monesti tökkii ja niitä kassoilla yleisesti inhotaan, mutta itse en siitä ihan hevillä luovu, en halua ylittää tiliä vahingossa.

visa electron toimii kuin pankkikortti, mutta varaa summan tililtä sillä hetkellä kun maksat kortilla, eli ei voi mennä miinukselle niin kuin pankkikortti. ja electron toimii ulkomailla, pankkikortti ei. electronilla maksaessa usein käytetään tunnuslukua eikä vanhanaikaista allekirjoitusta. eli kaikin puolin parempi kuin pankkikortti (ne saisivatkin jo poistua kokonaan).
mastercard on luottokortti, samoin kuin visa. kun maksat, lasku tulee seuraavassa kuussa postiluukusta. rahaa voi myös nostaa "luotolle", eli nostaa automaatista ja maksaa seuraavassa kuussa pois. mastercadin laskun voi käsittääkseni myös maksaa erissä, kun taas visalasku maksetaan kerralla pois. korjatkaa jos olen väärässä.

visa electron toimii kuin pankkikortti, mutta varaa summan tililtä sillä hetkellä kun maksat kortilla, eli ei voi mennä miinukselle niin kuin pankkikortti. ja electron toimii ulkomailla, pankkikortti ei. electronilla maksaessa usein käytetään tunnuslukua eikä vanhanaikaista allekirjoitusta. eli kaikin puolin parempi kuin pankkikortti (ne saisivatkin jo poistua kokonaan).
mastercard on luottokortti, samoin kuin visa. kun maksat, lasku tulee seuraavassa kuussa postiluukusta. rahaa voi myös nostaa "luotolle", eli nostaa automaatista ja maksaa seuraavassa kuussa pois. mastercadin laskun voi käsittääkseni myös maksaa erissä, kun taas visalasku maksetaan kerralla pois. korjatkaa jos olen väärässä.

Ei tarvitse maksaa kerralla.

Mulla electron ja pk+master yhdistelmä. Yleensä maksan electronilla mutta pankkikortti on siitä hyvä että jos electronit tökkii/hajoilee yms niin sitä ei voi näpytellä koneeseen toisin kun pankkikortin, eli pankkikortti toimii aina ja joka paikassa ja sillä voi maksaa vaikka ei oliskaan varma että tilillä on rahaa..

mua ärsyttää toi visa electron kun sillä ei saa maksettua kaikissa paikoissa ja sit pitää aina olla käteistä mukana. Tärkeää minulle olisi myös se, että ulkomailla saisi nostaa rahaa...pitääkö siis ottaa luottokortti vain siksi, että saan nuo ominaisuudet, siis että voi maksaa jokapaikassa ja että voi maksaa ja nostaa ulkomailla!?! älytöntä elää luotolla ja maksaa ostokset jälkeenpäin!?!

Nykyäänhän ei enää vissiin pankista saa tavallista pankkikorttia, vaan pitää olla joko visa tai mastercard debit/credit.. välillä on tullut vastaan pelkkä visa/mastercard debit, mutta aika harvoin.. mie oon miettinyt, että vaihtaisin electronin pankkikorttiin, mutta jos on sitten pakko hommata toi luottokorttikin, niin ei kiitos.. ja oikeastaan electronilla sentään voi maksaa ulkomaillakin, jos joskus sinne lähdetään..

Sitten on vielä tämä uudempi visa debit

Visa Debit

Visa Debit on kortti, jolla voit maksaa ostoksia ja nostaa käteistä rahaa automaateista sekä Suomessa että ulkomailla. Korttiin ei liity luotto-ominaisuutta, vaan ostokset veloitetaan tililtäsi parin päivän kuluessa.

Mulla electron ja pk+master yhdistelmä. Yleensä maksan electronilla mutta pankkikortti on siitä hyvä että jos electronit tökkii/hajoilee yms niin sitä ei voi näpytellä koneeseen toisin kun pankkikortin, eli pankkikortti toimii aina ja joka paikassa ja sillä voi maksaa vaikka ei oliskaan varma että tilillä on rahaa..

aivan eli pitäisi ottaa siis molemmat?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Electron varmistaa aina, että tilillä on katetta. Sitä ei voi höytälä miinukselle.

mutta tavallisella pankkikortillako voi? miten tavallisella kortilla ulkomailla?

Tavallinen voi mennä vahingossa miinukselle, jos tilillä ei ole katetta. Niin ei toki saisi käydä, että höylää sen miinukselle. Ilmeisesti siitä voi tulla pankin puolelta vähän sanomista, jos menee toistuvasti ja paljon.

Mulla on pankkikortti, jossa on samalla visa tietyllä luottorajalla eli saan höylätä sen luoton verran visaa tarpeen vaatiessa. Visapuolella voi maksaa ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
Nykyäänhän ei enää vissiin pankista saa tavallista pankkikorttia, vaan pitää olla joko visa tai mastercard debit/credit.. välillä on tullut vastaan pelkkä visa/mastercard debit, mutta aika harvoin.. mie oon miettinyt, että vaihtaisin electronin pankkikorttiin, mutta jos on sitten pakko hommata toi luottokorttikin, niin ei kiitos.. ja oikeastaan electronilla sentään voi maksaa ulkomaillakin, jos joskus sinne lähdetään..

Mulla menee tavallinen pankkikortti vanhaksi ja lapussa luki että saa myös vielä vuodeksi jos haluaa.

mutta ei kaikissa paikoissa voi ulkomaillakaan maksaa electronilla....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mutta ei kaikissa paikoissa voi ulkomaillakaan maksaa electronilla....

Saako missään?
Mutta rahaa saa ulkomailla nostettua.

Ulkomailla joissain paikoissa voi toimia elektroni, mutta harvemmin toimii. Visa ja masteri puolestaan on kansainvälisesti tunnettuja kortteja, joten ne käyvät ulomailla.

Visalaskun pystyy maksamaan joka kk kerralla tai sitten jos siihen haluaa luotto ominaisuuden niin sitä laskua voi maksaa esim. 50?/kk.

Yhteistyössä