Visa Debit kortista tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bonaire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ainakin s-pankin debit kortti ei käynyt tänään kaupassa jossa ei käy visa electron, MUTTA
olen saanut tilinkin miinukselle tuolla debit-kortilla, koska esim. tankata voi vaikkei ois katetta, en tiiä sitten kumpaanko luetaan

Samoin se toimii ku pankkikortti, ainaki Nordealla... Mulla siinä on myös luottopuoli ja monessa kaupassa saanu vääntää kättä, että onko siinä nyt pankki ja luotto vai ei... Kyllähän ne niittenkin koneet antaa kaksi vaihtoehtoa, mutta jotenkin se debit-teksti hämää... Mut tosiaan niin oon kans ymmärtäny et kaikki pankkikortit siirtyy pikkuhiljaa noihin debit-juttuihin...

Visa Debit on kansainvälinen sirukortti, jolla nostat käteistä ja maksat ostoksia Suomessa ja ulkomailla Visa-tunnuksilla varustetuissa myyntipisteissä. Lisäksi korttiin liittyy uusi vakuutus: Internet Ostoturva.

http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/Kortit+ja+maksut/Kortit/Visa+Debit/997122.html

Joissain paikoissa sillä pystyy kuulema maksamaan vaikkei tilillä olisi katetta.
Mulla on OP:n Visa Debit ja pankin täti sanoi että on samanlainen kuin kultakortti ja käy joka paikassa, mutta kyllä mulle on tullut jo lähemmäs kymmenen sellaista paikkaa vastaan joissa ei tuo kortti käy. En sitten tiedä onko vika kortissa vai siinä ettei kyseisessä kaupassa/bensa-asemalla/kahvilassa ole päivittäneet koneita ajan tasalle.

Visa Debit toimii kansainvälisenä maksukorttina, maksutapahtuma veloitetaan suoraan tililtä. Siinä ei siis ole luotto-ominaisuutta. Elektronista poiketen, kaupassa katetta ei tarvitse varata online, vaan se toimii kuin perinteinen pankkikortti. Parhaana puolena pitäisin nettiostos mahdollisuutta Verified by Visa paikoissa, toimii kuin Visa, mutta veloitus suoraan tililtä. Korttiin liittyy vakuutus: Internet Ostoturva. Vakuutus on maksuton.
Kuluja kortissa ei ole sen enempää kuin pankkikortissa.

http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t519599

Tiedä sitten kun kokemusta ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Joissain paikoissa sillä pystyy kuulema maksamaan vaikkei tilillä olisi katetta.
Mulla on OP:n Visa Debit ja pankin täti sanoi että on samanlainen kuin kultakortti ja käy joka paikassa, mutta kyllä mulle on tullut jo lähemmäs kymmenen sellaista paikkaa vastaan joissa ei tuo kortti käy. En sitten tiedä onko vika kortissa vai siinä ettei kyseisessä kaupassa/bensa-asemalla/kahvilassa ole päivittäneet koneita ajan tasalle.

Koneita ei ole päivitetty!

Alkuperäinen kirjoittaja er:
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:

Jos ko paikassa ei voi maksaa muillakaan luottokunnan korteilla, eli paikalla ei ole luottokunnan kanssa sopimusta. Se muuten maksaa, samoin kuin jokainen maksun vastaanottaminen kortilla, eli kaikki pienemmät paikat eivät ole siihen lähteneet. Sama pätee elektroniinkin tietysti!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Alkuperäinen kirjoittaja er:

Jos ko paikassa ei voi maksaa muillakaan luottokunnan korteilla, eli paikalla ei ole luottokunnan kanssa sopimusta. Se muuten maksaa, samoin kuin jokainen maksun vastaanottaminen kortilla, eli kaikki pienemmät paikat eivät ole siihen lähteneet. Sama pätee elektroniinkin tietysti!

Ok, kiitos tiedosta :flower:
Otin kortin tammikuussa 2008 ja silloin pankkivirkailija sanoi että kortti käy joka paikassa ihan niin kuin kultakorttikin kävi. On kyllä väärin että pankki mainostaa noin jos ei todellisuudessa pidä paikkaansa kuitenkaan :/
Silloin alkuun oli vielä enemmän ongelmia, joissain paikoissa ei myyjä kysyi että mikäs pankkikortti tämä muka on :xmas:
Osa noista paikoista joissa tuo kortti ei alkuun käynyt, on nykyään kyllä hyväksynyt kortin maksuvälineenä.

Yhteistyössä