Visa Credit/Debit - yhdessä vai erikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Blaaah

Vieras
S-Pankin Visan ajattelin tilata, kun se on maksuton. Peruutan sitten toisen pankin Visani, josta peritään vuosimaksua. No nyt kuitenkin kaipaisin vähän neuvoja..

Kannattaisiko ottaa erikseen Visa Credit ja Visa Debit, vai yksi kortti jossa on molemmat? Luottoa en ole tarvinnut koskaan, mutta haluaisin sellaisen varmuuden vuoksi, jos jotain sattuu. Jos molemmat ominaisuudet ovat samassa kortissa, niin joudunko aina kassalla ottamaan kantaa, kumpaa puolta käytän? Ei hyvä. Ja sitten kassa voi vahingossa laittaa luotolle, joten mun pitää valvoa nettipankkia jatkuvasti?

Miten te olette asian ratkaisseet?

helpommalla selviää jos yhessä kortissa on molemmat.

ja useimmissa paikoissa alkaa olemaan jo sirukortinlukijat. niissä missä ei ole nii valitettavasti joudut sanomaan sen "pankki"-sanan.

jos kassa laittaa luotolle niin kyllä se sen huomaa ja asia voidaan korjata ilman sinulle koituvia kuluja. tsekkaa myös itse kuitista et meni debitille..

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla on erikseen. Ja luottokorttiahan tarvii monesti nettiostoksissa, varsinkin jos ulkomailta ostaa.

No mikäs argumentti toi on :D voihan sitä yhdistelmäkorttiakin käyttää ihan yhtälailla nettiostoksiin.

Itselläni ei ole luottokorttia. Mutta kyllä aina on myyjät edellä olevalta joka luottokortilla maksaa. Pankkille vai luotolle.

En mie usko, että ne menee luoton puolelle kysymättä laittamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No ei kai ole liikaa vaadittu kun sanoo kassalle korttia ojentaessaan että: pankille, kiitos.

aattelinki et onkohan ap niitä asiakkaita et kun kysytään kummalta puolelta niin vastaus tulee huokaisuna ja ärsyyntyneenä et "pankki"

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla on erikseen. Ja luottokorttiahan tarvii monesti nettiostoksissa, varsinkin jos ulkomailta ostaa.

No mikäs argumentti toi on :D voihan sitä yhdistelmäkorttiakin käyttää ihan yhtälailla nettiostoksiin.

Ei se ollutkaan argumentti siihen, että onko kortit erikseen vai ei, vaan yleensä luottokortin tarpeellisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mua ihmetyttää että jotkut myyjistä kysyy pankki vai luotto, vaikka mulla on sellanen debit master missä ei ole ollenkaan luotto-ominaisuutta.. miksi näin?
Kortteja on varmaan niin monenlaisia ja näköisiä nykyään, että myyjät katsovat helpoimmaksi kysyä kaikilta vaan saman kysymyksen

mua ihmetyttää että jotkut myyjistä kysyy pankki vai luotto, vaikka mulla on sellanen debit master missä ei ole ollenkaan luotto-ominaisuutta.. miksi näin?

master yleensä mielletään luotoksi ja debit ku on pankki niin siin voi mennä sekasin et se on yhdistelmäkortti

Koska korttisi näyttää (ja tuntuu) äkkiä vilaistuna ihan debit/credit -kortilta, ja välillä sitä kysyy ihan automaattisesti samaa aikaa kun vetää korttia, ja koneeltahan sen sitten huomaakin jälkeenpäin (kun sinä jo vastaat silmät möllöttäen) että ai perskeles, eihän siinä ollutkaan kuin pankkipuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

master yleensä mielletään luotoksi ja debit ku on pankki niin siin voi mennä sekasin et se on yhdistelmäkortti

hmm.. mutta eikös niiden pitäs siinä koneella nähdä että kortissa on pelkkä pankki-ominaisuus? että luotto ei ole edes mahdollinen vaihtoehto..

Koska korttisi näyttää (ja tuntuu) äkkiä vilaistuna ihan debit/credit -kortilta, ja välillä sitä kysyy ihan automaattisesti samaa aikaa kun vetää korttia, ja koneeltahan sen sitten huomaakin jälkeenpäin (kun sinä jo vastaat silmät möllöttäen) että ai perskeles, eihän siinä ollutkaan kuin pankkipuoli.

jeps :) jotkut tosin on kysyneet sen kortin veämisen jälkeenkin... mutta eipä se kai haittaa :D

jeps :) jotkut tosin on kysyneet sen kortin veämisen jälkeenkin... mutta eipä se kai haittaa :D

Mä en odota kysymystä vaan korttia ojentaessa jo sanon "pankkikortille" ja annan samalla bonuskortin ja ajokortin jos tiedän että summa on yli 50 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

hmm.. mutta eikös niiden pitäs siinä koneella nähdä että kortissa on pelkkä pankki-ominaisuus? että luotto ei ole edes mahdollinen vaihtoehto..

Ei välttämättä näe. Ja itse en edes nykyään kortista päällepäin katsottuna osaa sanoa, onko siinä luotto-ominaisuus vai ei. Juu, noloa kassaneidiltä :ashamed:

Joo oon itsekin huomannut että esim. valintatalossa tai siwassa se pääte ei ilmeisesti tunnista korttia automaattisesti, kuten esim. stockmannilla tai prismassa.

aina ne kysyy, et pankki vai luotto ja kun sanon luotto niin ne samaan aikaan nappaisee pankki-nappula. hoh, kun siinä jonottajat on mielissään kun sanon, et ei haittaa antaa olla ja kassa alkaa hosumaan, että se pitää nyt peruuttaa.

Ostan kaiken luotolla, koska näen heti yhdellä laskulla, että paljonko tässä kuussa meni rahaa. En olö ikinä maksanut latiakaan korkoja, koska maksan laskun kerralla eräpäivänä summasta riippumatta.Itseasiassa maksu menee suoraveloituksena. Pieneni meikäläisen kk:taiset kulut kun näki yksinkertaisen selkeesti paljonko meni ruokaan, kuteisiin jne jne. Armotonta kritiiikkiä olen saanut käytännöstäni ja holtittomasta senteestani rahaa kohtaan. Aivan sama, näin mennään hamaan tappiin saakka. + ainakin yksi etelänmatka tienattu kun joka kk yritän saada pienemmän laskun kuin edellisellä :D