Virtuaalista vertaistukea painonpudotukseen!

Kaikki halukkaat, tulkaa mukaan höpisemään laihdutuksesta, tsemppaan, ja tietenkin myös saavuttamaan tuloksia taistelussa kiloja vastaan. :wave: :wave: :wave:

Tähän listaan meidän tietoja, joita muuta sitä mukaa kun tulosta syntyy:

mmch
aloituspaino 83,5 kg
bmi 29,6
tavoitepaino 69 kg (12/09 mennessä )
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg
Puntaripäivä maanantai

Daaria
aloituspaino 83,8 kg
paino nyt 82,8 kg
bmi nyt 29,1 (bmi 29,4)
tavoitepaino 65 kg (kevät/kesä 2010)
vkopudotus 1 kg
kokonaispudotus 1 kg
Puntaripäivä maanantai

Maruska84
Aloituspaino 69 kg
bmi 26,6
tavoite 60 kg (55 kg)
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg
Puntaripäivä maanantai

SadasOsaSenttinen
Paino 85kg
bmi 31
tavoite 79 kg 1.9. mennessä
vyötärö 90 cm, tavoite alle 80 cm
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg
Puntaripäivä maanantai

Taevahan Tosi
Aloituspaino 72Kg
Paino nyt 71,1Kg
Pudotusta viikossa 0,9kg
Tavoite paino 60Kg
Puntaripäivä maanantai

EroonNäistä
Aloituspaino 91kg
BMI 30.06
Tavoitepaino 68kg
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg
Punnituspv: maanantai

chocolate
aloituspaino: 72kg
BMI: 24,9
tavoitepaino: 62kg
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg
Punnituspv: tiistai

Starbucks
Aloituspaino: 59kg
Bmi: 23
Tavoitepaino: 50-52 Kg
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg
Punnituspäivä: tiistai

Sasumoto
aloituspaino 89,7
BMI 29,5
tavoite 67
viikkopudotus 0,2
kokonaispudotus 7,5 kg
punnituspäivä sunnuntai

ma-mi
Aloituspaino 66,9kg
Alkutavoite 63,8kg
Päätavoite 59,9kg
BMI nyt 28,2 (tavoite 25,3)
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg
punnituspäivä maanantai

Jospas minä aloitan. Olen kahden lapsen äiti, jolle kertyi kolmen kotiäitivuoden aikana 30 kilon edestä lisätakkaa. Oon saanut siitä puolet tiputettua hiilareita vähentämällä ja nyt olis tarkoitus antaa lopuille kiloille kyytiä. Tänä aamuna näytti vaaka 82,4 kg ja pituutta on 169 cm.

Liittyä tähän, josko sais pikkasen potkua urakkaan... ja jos vaan huolitte mukaan. Maanantaina ois tarkoitus alkaa karsimaan herkkuja listalta. Onko tässä suunnitelmissa jotain päivää, jolloin punnitaan itsemme, vai ihan omaa tahtia kerromme kuulumisia?

Olen 03 ja 08 syntyneiden poikien äiti. Paino on raskauksien myötä noussut, ja en ole saanut aikaiseksi karistettua niitä, ja nyt kaduttaa, että on itsensä päästänyt tähän kuntoon :snotty: Pituutta löytyy 174 ja painoa 91 (hyi hitto...)niin ja ikää on 28v. motivaatio aina tuntuu hukkuvan jonnekkin... ja itsekuri ei pidä. Joten josko tästä oisi apua, että kertoisi meiningin julkisesti jollekkin... jos se saisi motivaation pysymään. Tavoitteena olisi se ainakin 25 kg pudotus, mitään aikarajaa en itselleni ole antanut...

Jos joukkoon mahtuu, niin täällä olisi vielä 15 kg ilokiloa (raskauskiloa) :p Lapset poika 1/08 ja tyttö 2/09. Ensimmäinen raskaus oli työn ja tuskan takana ja sitä yritettäessä mä pudotin reilut 30 kg. Silloin olin ensimmäistä - toivottavasti en viimeistä - kertaa elämässäni "ihannepainoinen". Raskauksien aikana kuitenkin päädyin taas lähelle lähtötilannetta, joten nyt tarttis taas jaksaa tsempata loppuun asti. Kaapissa olis vino pino lähes käyttämättömiä ihania vaatteita, jotka ostin just ennen ekaa positiivista testiä.

Tähän painoon oon päässy pelkästään syömisiä tarkkailemalla, mutta nyt ollaan jurrattu muutama viikko samoissa lukemissa. Mun "virallinen" puntaripäivä on ollu sunnuntai, mutta on siinä kapistuksessa tullu käytyä lähes joka aamu. Mun tarttis päästä/jaksaa lähteä lenkille, että loputkin kilot alkais tippua. Viimeks mun kilot tippu vain ja ainoastaan ankaralla liikunnan lisäämisellä - olin jo ilmottautunu Helsinki CityRuniin, mutta en sitten päässytkään sinne. Nyt olis haaveena treenata takas puolimaraton kuntoon ja ehkä jopa juosta se Jyväskylässä syksyllä.

Mä olisin tulossa tähän kans =) Haluisin n. 6-8kg pois, liikunnan avulla ja herkkujen poisjättämisellä. Tähän asti oon ollut sellainen sokerihiiri, ettei kukaan :ashamed: Joka päivä oon syöny karkkia,suklaata, keksejä, pullaa yms. ja en kestä kun huomaan miten sokeri väsyttää,lihottaa ja jopa masentaa. Joten jos saisin itseni siitä jamasta pois niin olis aivan mahdottoman hienoa! Kohtuuttakin oon kokeillu noissa herkuissa, muttei se koskaan tehoo mun kohdalla. Tykkään yksinkertaisesti niin hervottoman paljon kaikesta makeesta. Jätän jopa ruoka-aterioita pois, jos oon syöny mahan täyteen makeeta niin eihän se ruoka enää maistu sen jälkeen.
Jospa tämä motivois mua! Oon ollut nyt jo pari päivää "dietillä".
Mulle sopis sellainenkin että jokainen vois ilmoittaa aina välillä tuloksia omaan tahtiin! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mä olisin tulossa tähän kans =) Haluisin n. 6-8kg pois, liikunnan avulla ja herkkujen poisjättämisellä. Tähän asti oon ollut sellainen sokerihiiri, ettei kukaan :ashamed: Joka päivä oon syöny karkkia,suklaata, keksejä, pullaa yms. ja en kestä kun huomaan miten sokeri väsyttää,lihottaa ja jopa masentaa. Joten jos saisin itseni siitä jamasta pois niin olis aivan mahdottoman hienoa! Kohtuuttakin oon kokeillu noissa herkuissa, muttei se koskaan tehoo mun kohdalla. Tykkään yksinkertaisesti niin hervottoman paljon kaikesta makeesta. Jätän jopa ruoka-aterioita pois, jos oon syöny mahan täyteen makeeta niin eihän se ruoka enää maistu sen jälkeen.
Jospa tämä motivois mua! Oon ollut nyt jo pari päivää "dietillä".
Mulle sopis sellainenkin että jokainen vois ilmoittaa aina välillä tuloksia omaan tahtiin! =)
Oletko starbucks varma ettet puhunut minusta? :D
Minä ilmoittaudun mukaan myös!
Pituutta 170cm ja painoa n.75kg!
Juuri sain suklaaneliöt leivottua, yhden söinkin jo. Tänään on myös mennyt n.1L coca-colaa sekä jäätelö! :ashamed:
MUN LAKKO ALKOI NYT! :|

Olen kahden lapsen äiti ja parikymmentä kiloa on ylipainoa. Ikinä en ole ollut (ainakaan aikuis-iällä ) normaalipainoinen ja nyt haluaisin edes lähelle sitä. painan nyt 85kg, pituutta 166 ja eka tavoitteeni olis päästä edes seiskalla alkavaan numeroon.. Minulla on vähän motivaatio-ongelmia, repsahdan helposti herkutteluun ja se onkin minun ongelmani..
Mulla on sama sokerisyndrooma kun Starbucksilla, joka päivä pitäisi saada makeaa. Olen väsynyt ja kiukkuinen jos en saa, tosin väsyttäähän se sokerikin.. Auttaisikohan totaalilakko?

Kiva, että ootte löytäneet tänne. Ja lisääkin porukkaa mahtuu mukaan! :wave:
Mulla on virallinen puntaripäivä se perinteinen maanantai, mutta melkein päivittäin tulee vaa'alla käytyä. Jos pidän viikonkin tauon, niin paino lähtee samantien nousuun. Mulla kun on lihoaminen geeneissä, tai niin ainakin itselleni uskottelen. :snotty: Oon ollut aina lihava, jo ihan lapsesta saakka. Parikymppisenä onnistuin laihduttamaan itseni normaalipainoiseksi, mutta raskaudet ja kotona olo ovat antaneet liian hyvän tekosyyn mässäillä ja herkutella, samalla kun liikunta jäi minimiin. Joulun jälkeen alkoi vaaka uhkaavasti lähestyä sataa (98 oli se luku mikä lopullisesti herätti) ja päätin ottaa itseäni niskasta kiinni. Välillä on ollut kovempi ja välillä vähän laimeampi into päällä ja nyt tarttis taas lisäpotkua touhuun. Palaan loppuvuodesta takaisin töihin ja tarkoitus olisi mennä sinne vanhoissa mitoissa ja vaatteissa (käytän vieläkin äitiysvaatteita :eek: ). Mun tavoite on se, että painan alle 67 kg joulukuuhun mennessä. Silloin olisin bmi:n mukaan normaalipainon ylärajoilla.

Oon nyt saanut 15 kg painoa pois jättämällä ruokavaliosta sokerin, perunan ja valkoisen jauhon. Ennen olin Starbucksin tavoin armoton sokerisyöppö ja puolen kilon irtsaripussi ei tehnyt tiukkaa. Suklaasta olin riippuvainen, ja mässyttelin sitä joka ikinen päivä, varsinkin väsyneenä sitä tuli mätettyä suuhun hervottomat määrät. Sokerin pois jättäminen ruokavaliosta olikin tosi vaikeaa ja vieroitusoireet kamalat. Mutta jotenkin siitä vaan selvisin ja nyt ei tee edes makeaa mieli. (Joskus teen itse suklaata kookosrasvasta, kaakaojauhosta, makeutusaineesta ja kookoshiutaleista, mutta harvemmin nykyään.) Oon myös alkanut liikkumaan päivittäin. Liikunta on ihan vaan reipasta kävelyä tai hätätapauksessa stepperin polkemista.

Kuulostaa varmaan hyvältä, mutta lipsahduksia tulee ihan liian usein. Eilen esim. söin miehen lakupussista puolet, vaikka karkkia ei edes tee mieli. Se karkin syöminen on vaan ohjelmoitu jonnekin tuonne syvälle. Ja onhan näitä muitakin juttuja, syön ja juon välillä aivan liikaa ja lautasmalli on totaalisesti kadoksissa. Ja välillä saatan olla viikonkin pois lenkkipoluilta. Tähän tarttis tulla muutos ja haluan jonkun tolkun tähän touhuun. Herkutella tietenkin välillä täytyy, mutta suunnitellusti. Ei siten, että kaikki kontrolli menee kun näkee avoimen namipussin tai vetelee kyläpaikassa kahvipöydän herkkuja posket pullollaan muiden ollessa muualla (joo, salasyöpön vikaa löytyy).

Niin, ja voin listata tohon alkuun meidän mitat ja tavoitteen tähän tyyliin:

mmch
aloituspaino 82,4
bmi 28,9
tavoitepaino 67 kg (12/09 mennessä )
vkopudotus 0 kg
kokonaispudotus 0 kg

Siitä olis sitten hyvä seurata muutosta ja tietojen päivitys olis helppoa. Mutta tietenkään mikään pakko ei oo painoaan ja muuta täällä ilmoittaa, riittää kun on mukana höpisemässä.
=)

Alkuperäinen kirjoittaja mmch:
Moi SadasOsaSenttinen, kiva kun tuut mukaan! Meitä sokerisyöppöjä näyttää olevan joka lähtöön. Toivottavasti yhdessä päästään eroon sokruaddiktiosta.
Kiitos!
Mutkin saa lisätä listalle! elikkäs nyt on painoa se 85 ja 79 olis tavotteena vaikka syyskuun alkuun mennessä, siinä olis varmaan hyvä puolen kilon viikkovauhti.. Siitä vois sitten jatkaa uusilla tavotteilla..

Niin ja bmi on nyt n. 31, sekin olis yks tavote että pääsis "vaan" ylipainon puolelle :D
Ja mulla on ollu punnituspäivä lauantai..

Mua mietityttää ihan oikeasti tuo sokeri. Miten ihmeessä sitä saisi kohtuullistettua? Mietin täyslakkoakin, mutta se olisi sitten niin hankalaa, kaikki juhlat yms. En haluaisi kenellekkään kertoa tästä "julkisesti"..

:wave: jos sekaan sopii vielä yks halukas niin se löytys täältä. Ja tosiaan minua pahempaa sokeri hiirtä ei löydy, jos mulle ei löydy suklaata niin mä menen sitten pitkin seiniä. Oikestaan mä rakastan liikkua mutta nykyään tuntuu et on aina jotain minkä takia ei vaan tule lenkille lähdettyä. Pituutta ei ole oikeasti pätkääkään mutta painoa sitten löytyy kuitenkin 72kg ja se vaan sinnikkäästi pysyy noissa lukemissa kun sitä itsekuria ei ole :snotty: Ja mun ihanne paino olis varmaan siellä 52kg mutta jos aluks saisin 15kg pois niin jo hiukkasen helpottas.

Hups, chocolateten viesti jäi huomaamatta, tervetuloa sullekin. Ja yllättäin sokeri sullakin peikkona. :whistle:

Juu, eiköhän yhdessä keksitä joku keino sen peittoamiseksi. "Sokeripaasto" on yksi äärimmäinen keino, täältä löytyy neuvoja sokeririippuvaiselle http://www.varputavi.com/pdf/irtisokerista.pdf

Lisätään tervetulotoivotus sulle Taevahan Tosi! :wave:

Täällä yks sokerihiiri ilmottautuu!
Painoa on tällä hetkellä 82,8kg ja pituutta 168cm. Tavoite ois päästä alle 70kg ja aivan mahtavaa ois jos pääsis vielä joskus 65kg.

Olen kahden lapsen äiti. Raskauksien välillä pääsin 73kg ja siitä se sitten taas nousi.. Kuopus ei ole vielä kuin pari viikkoinen joten en voi millekään dieetille imetyksen takia alkaa mut painoa pitää pudottaa tasaiseen sopivaan tahtiin. Ja nimenomaan tuo ruokaremontti tehdä, vähentää siis sokeria huomattavasti. Lähes joka päivä tulee jotain mässättyä..
Olin aikoinaan 10 päivää täyslakossa ja se kyllä ainakin toviksi vähensi huomattavasti sokerin nälkää mut aina sitä jotenkin vaan repsahtaa.
Vois olla ihan hyvä jos me sokerihiiret kirjotettas päivittäin tänne mitä sokerillista on syönyt ni se vois vähän itseään herättää.. Mulla on tänään mennyt 120g karkkipussi ja kaks pullaa :x

Mut saa lisätä kans listaan ja voisin aina sillon maanantaina sen ilmoitella..

Daaria, kiva kun oot täällä! Meitäpä on aika monta samankaltaisen taustan omaavaa. Ja sokeri taitaa yhdistää meitä kaikkia. Jospas teen niin, että avaan uuden ketjun maanantaina ja siihen sitten voi halukkaat ilmoittaa omat mitat ja tavoitepainon.

Mä olen kyllä tänään taas niin sokerilla kyllästetty että ihan hävettää :snotty: Vetäsin pienen suklaa levyn, 1,5 l kokista ja jäätelön :ashamed: :( Tuohon ei paljoa auta vaikka kuinka vetäsis lenkin kun noista vaan pitäs päästä eroon. Mitä te olette ajatelleet tehdä että saatte tuon sokerin himon kuriin? Siis itse yritän miettiä että mikä vois olla se korvaava juttu ettei tulis aina retkahdettua, on meinaan tullut jokunen kerta yritettyä päästä kohtuu käyttäjäks.

Mun ehdottomia heikkouksia on suklaa ja coca-cola. Mulla on myös isoin reikä hampaassa, johon jo laitettiin lääkepaikka kun särki niin paljon, mutta toissapäivänä se lähti irti ja särky tuli takaisin! |O Ja tiedän, että tuokin reikä on tullut liiasta sokerista, sillä pidän muuten hampaistani hyvää huolta :saint:
Niin ja niistä mitoista:
aloituspaino: ei tiedossa, lupaan punnita siskolla huomenna ja tulen ilmoittamaan tänne!
bmi: selviää huomenna
tavoitepaino: 58kg
pituus: 170cm
En ole niin ylipainoisen näköinen, vaatekoko 36-38/S-M. M-koko on parempi rintojen kohdalta, sillä ne on nyt melkoiset pallot kun imetän.. :whistle: Mutta sitä ylimääräistä silti löytyy ja siitä sokerista ON päästävä eroon! Se on kuin huumetta :kieh: :$ :ashamed:

Juteltiin miehen kanssa tästä mun projektista ja mä harmittelin kun mulla ei oo mitään oikein kunnon palkintoa (niinkuin jollain on tatuointi, jollain mp-soitin) sitten kun on tavoitteeseen päässyt..
Päädyttiin sitten sellaiseen, että mies ostaa mulle crosstrainerin nyt ja mä joudun maksamaan sen sille takaisin mikäli tuloksia ei synny. Tosi motivoiva varmasti! Mutta mua vaan pelottaa että jos en pystykkään siihen..
Suunniteltiin niin, että vehje maksisi noin 300 euroa. Mulla siis on nyt lähtötilanne 85 ja haluaisin 73een. että syyskuun alkuun pitäisi olla 79 tai joudun maksamaan satasen takaisin ja joulukuun alkuun se 73 tai joudun maksamaan 200.. ja sit vuoden päästä pitäisi olla alle se 73 tai joudun maksamaan kaikki takaisin..

Miltä kuulostaa? Onnistuiskohan? :ashamed:

Minäkin voisin osallistua tähä ketjuun. Ette tunnu ressaavan liikaa ettekä luo mulle paineita. :LOL:

Olen aina ollut/kuullut olevani ylipainoinen. Lapsena olin normaalikokoinen, mutta kouluterkkari aiheutti mulle ikuisen lihavuudentunteen. Ja olen jossain vaiheessa ollutkin LIHAVA, mutta vasta aikuisiällä.

Olen siis 32-vuotias äiti. Tyttäremme on lähes kaksivuotias. Heti synnäriltä palattuani painoin saman verran kuin ennen raskautta, mutta rotinat ja ristiäiset toivat 4 lisäkiloa. Ne haluaisin ensin pois ja sitten vasta alkaa oikea taistelu. Olen vain 154cm pitkä ja haluaisin painaa jotain mikä alkaa numerolla 5. Vaikka 59,9. Nyt painan 66-67kg ja se maaginen ennen ja jälkeen raskauden paino on 63,8kg. Sellainen luku on painunut tajuntaani ja sinne täytyy päästä.

Olen painanut jossain elämäni hurjassa vaiheessa noin 85 kg :eek: :eek: :eek: TODELLA ja tämänetkisiin lukuihin pääsin painonvartijoiden avulla. Mutta nyt ei paikkarit enää toimi. Kävin ravitsemusterapeutin juttusilla ja hän sanoi, että syömäni 20p on liian vähän kulutukseeni nähden ja nyt ajattelinkin soveltaa paikkareita omalla tavallani. Aion syödä aluksi 24p/vrk ja katson miten jaksan sillä. 20p:llä olen koko ajan nälkäinen, kiukkuinen, väsynyt ja migreenissä ja migreenin laukaisee liian vähät energiat. Tästä on mulla lääkärin sana :D Jos paino laskee 24p tasaisesti (mulle riittää 0,5kg viikossa) niin jatkan sillä. Vaa'asta loppui aamulla paristot ja laitan siihen uudet vasta keskiviikkona. Olen vaakaholisti ja yritän jatkossa käydä siinä 2krt/vko nykyisen kolme kertaa vuorokaudessa sijasta.

SadasOsaSenttisellä on palkintona crosstraineri ja mulla lokakuun alussa Rodoksen matka. Bikineitä mä rohkenen pitää nytkin, vaikka löllöän joka puolelta, mutta uudet biksut olis kivat. Mutta ihan suurimpana pointtina mulla on oma terveys. Meinasin kuolla synnytyksen jälkeisiin komplikaatioihin ja nyt mulla on palava halu ELÄÄ ja haluan välttää kaikkia "turhia" riskejä esim. ylipainoa, eläinrasvoja, sokeria yms. Älkää nyt säikähtäkö, en ole mikään fanaatikko, mutta sokeri ja rasvat ovat sellaisia mihin olen kiinnittänyt huomiota. Molempia syön, mutta kohtuudella ja esim. rasvan kasvisrasvan muodossa. Mutta oivariinia tuoreen ruispalan päällä on hel''tin hyvää :p

Ollaan aktiivisia palstailijoita - minkä lapsiltamme ehdimme.

PS: Liikuntaa harrastan vähän. Käyn pilateksessa ja joskus lenkillä. Suurin liikuntani on kuitenkin tuon tyttösen perässä ja kanssa rattailla/pyörällä. Siis minä pyöräilen 15kg lisäpainona tarakalla. Tehokasta! Pihan hoitokin on hyvää liikuntaa erityisesti lihasmassa kerään kottikärry ja -lapiontihommissa.

Minunkin liikuntani päivässä on hyötyliikuntaa + sitten kävelylenkit koiran ja vaunujen/rattaiden kanssa. Olen myös ajatellut jumppapallon ostamista. En viitsi mtn kallista laitetta ostaa, jos sille ei tulekaan käyttöä... :ashamed: :xmas:

Tuota jumppapalloa mäkin olen miettinyt mutten tiedä tulisko mun sitä sitten kuitenkaan käytettyä tai osaisinko mä sitä mihinkään käyttää jos joku tietää sivuja missä ois hyvin tietoa sen käytöstä niin tieto otetaan ilolla vastaan.
Tänään olen ollut suht herkuttomalla päällä (vain hiukan kokista :snotty: ) Ja toiveissa olis että illalla selviis vielä lähtemään lenkille. Miehen kans sovittiin että se yrittää potkia mua aina takalistoon että tulis sitten oikeesti sinne lenkille lähdettyä. Mun tavoite ja palkinto olis varmaan sama asia eli mahtuisin vielä joku päivä mun ihaniin liituraita housuihin :)

SadasOsaSenttinen, tosi hyvä idea ja siitä saa taatusti lisämotivaatiota. Ja minä uskon että pystyt tiputtamaan kolmessa kk:ssa 6 kiloa, tahti olis just hyvä, vajaa puoli kiloa/viikko. Siis jos vaan pysyt tiukkana. Yleensä laihiksen alussa painoa tippuu reippaammin, ihan vaan nesteiden poistumisenkin takia. Eli varmasti onnistut tavoitteessasi! :)

Jumppapallo löytyy kotoa, mutta en oo sitten vauvan koliikkiaikojen sitä käyttänyt. Oikeastaan en edes tiedä mitä sillä vois tehdä. Ostettiinkin se ihan vaan sen takia, kun kuultiin että vatsavaivainen vauva vois rauhottua syliin kun vanhempi pomppii pallon päällä. Pitäis varmaan kaivaa netistä ohjeita.ja ottaa pallo uudestaan käyttöön, tällä kertaa omia vatsaongelmia helpottamaan. :D

Minäpä tein tänään niin, että suunnittelin ens viikon ateriat ja kävin ostamassa viikon pöperöt. Ja kaupassa en aio käydä kun vasta ens viikonloppuna uudelleen. Näin ei oo kaapissa houkutuksia heikolle hetkelle. Ja lenkillä aion käydä joka ikinen päivä, satoi tai paistoi. Tilasin taannoin kuntoplussan kaksi tutustumisnumeroa ja kaupan päälle sain sykemittarin. Mittari tuli perjantaina postissa ja toivon että se kannustais liikkumaan vähän lisää. =)

Huh huh, kun tänne oli tullut paljon kirjotuksia! Tervetuloa myös uudet SadasOsaSenttinen,ma-mi, chocolate, Taevahan Tosi ja Daaria! Kiva kun on porukkaa=)
SadasOsaSenttinen: Tuosta sokerin totaalikieltäytymisestä en osaa muuta sanoa, kuin sen, että jos sitä jaksais olla viikon tai kaksi syömättä sokrua niin olo helpottuu, eikä kaipaakaan sitä herkkua niin koko ajan (yllätys yllätys :D ) . Tämä toimii jopa minulla! Ensin on vaan tosi vaikeeta, sen lupaan :D Nyt itse oon ollut vähän sillä linjalla, etten syö sokeria kuin jos on ihan pakko (esim. kylässä ) .
Jos mun tekee mieli jotain hirveesti niin rupeen ajattelemaan että miksi mun tekee mieli, mitäs sen jälkeen kun oon syönyt sen (esim. keksin ) , onko se nyt NIIN hyvää että tarviin sen, oisko mulla jano ennemmin tai nälkä yms. Se on tehonnut ja auttanut mua pysymään eroon herkuista.
Oon etsinyt kaupasta kaikkee vähäkalorista mitä sais napostella välillä ja oon huomannu, että yleensä mikä on vähäkalorista on myös aika :x Mut porkkanat, kurkku on hyviä, sokerittomat pastillit, kuivatut omenalastut (oikeesti on hyviä ja toimii ainakin mulla ) , options-merkkinen kaakao.
Liikkumispuoli: kuulostaa mun korvaani ainakin tosi hyvälle kaikkien urheilemiset! Tulee myös hyvä olo harjoittelun jälkeen, varsinkin jos saa hien pintaan. Itse oon alkanu kans treenaa juoksua ilman rattaita ja rattaiden kans, koska siinä tulee oikeesti hiki. Kävely on kanssa hyvä, sitäkin teen rattaiden kans. Kuntosalilla käyn aina kun ehdin, tykkään spinningistä ja coretunneista.
Sasumoto, kuinka pitkiä juoksulenkkejä yleensä teet?

Tämän aamun puntari näytti vaivaset 200g vähemmän kuin viime viikolla. Onhan se tietty parempi kuin ei mitään, mutta tuntuu niin turhauttavan hitaalta tahdilta. Tarttis tosiaankin päästä sinne lenkille...

Starbucks kyselit mun lenkkien pituudesta. Ennen raskauksia kävin juoksemassa koiran kans 10 kilsan lenkkejä viitisen kertaa viikossa, mutta nyt on hyvä, jos jaksan 5 kilsaa juosta. Kunto on romahtanu aivan totaalisesti :( Muuta liikuntaa täällä peräkylällä ei oikein sitten voikaan harrastaa. Esim. kaikki jumpparyhmät loppuu kesän alkaessa eikä niitä kyllä nyt talvellakaan ole päätä huimaavasti tarjolla ja lähin uima/urheiluhalli taitaa olla vajaan 40 kilsan päässä. Kuulostikohan noi nyt vähän tekosyiltä olla liikkumatta?!?! :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Sasumoto:
Starbucks kyselit mun lenkkien pituudesta. Ennen raskauksia kävin juoksemassa koiran kans 10 kilsan lenkkejä viitisen kertaa viikossa, mutta nyt on hyvä, jos jaksan 5 kilsaa juosta. Kunto on romahtanu aivan totaalisesti :(
mut nopeestihan se kunto alkaa nousta kun vaan yrittää säntillisesti ehtii käymään lenkillä. Kesä kun on alkamassa niin on tosi hyvä aika aloittaa! Näkee sen kehityksen sitten syksyllä :)

Tuli vaan mieleen että onko joku kokeillu Sweet Control-luontaistuotetabletteja? Pitäis kuulemma hallita makeannälkää :whistle:

Yhteistyössä