virtsatietulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tää on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tää on

Vieras
kyselen tyhmänä täällä kun ei mulla ole ollut koskaan virtsatietulehdusta...mutta siis tänä aamuna lähinnä pissaamisen jälkeen tuntui voimakasta kirvelyä virtsaputken suulla (tai jossain) meni kuitenkin pian ohi eikä vaivannut päivällä yhtään. nyt illalla kävin saunan jälkeen vessassa ja pissaamisen yhteydessä iski järkky kirvely joka jatkuu nytkin :(
oireet kai viittaisi virtsatieinfektioon mutta voiko kipua olla koko ajan tai ei oikeastaan kipu vaan jonkilainen kirvely ja pakotus alavatsalla...lähinnä kävely tuntuu jotenkin epämiellyttävältä.
mietin että mitä voin tässä vaiheessa itse tehdä, ottaa kipulääkettä, juoda ? kun lääkäriin turha kaiketi heti rynnätä vaan ehkä vasta aamulla..ei tosiaan kokemusta tälläisestä....

Kirvely pissatessa kuulostaa vti:ltä, mutta hyvin sopisi kuvaan esim. klamydia. Olisiko siihen mahdollista?
Mene ihmeessä heti aamusta lääkäriin, sillä hoidettava se on.

Itsellä on vti aina niin pahana, että pyörtyilen sen aikana. Sen jälkeen tulee kuvioon kirvelyt ja muut kivut. Lääkkeillä sen saa nopeasti hoidettua pois.

Kuulostaa virtsatulehdukselta. Tiedän tunteen, todella tympeä "tauti". Nyt sun kannattaa juoda paljon ja ottaa särkylääkettä. Aamulla kannattaa soittaa heti terveyskeskukseen, josta laittavat lähetteen labraan. Sinne viet sitten pissanäytteen ja siitä selviää onko tulehdus.

itsellä nousee myös kuume ja alaselkä tulessa. Käy ihmeessä heti lääkärissä jos kirvelee ja tuntuu että käyt pissalla useammin kun normaalisti. Tyypillistä ainakin itsellä että loppuvaiheessa kirvelee.
Oireet voi vaihdella ja voi olla oireetonkin. Viljelyllä selviää vasta varsinaisesti.

no en kyllä usko et ois klamydiaa....tai mistä mä tiedän missä tuo mies on käynyt :( mutta vakavasti en kuitenkaan usko et ois..täytyy huomenna suunnata lääkäriin, josko selviäis syy...

Yhteistyössä