Virtsatietulehdus oireet jo neljättä päivää. Pissanäyte puhdas. Mikä mulla sitten on?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaana"

Vieras
Pakko päästä koko ajan vessaan, alapäässä kihelmöintiä ja virtsatessa tulee ihan vedet silmiin.
Oireet helpottaa yleensä päivällä ja ovat tuskallisimmillaan aamulla.
Vein pissanäytteen tänään ja soitin nyt tulokset ja kaikki oli.
Viljely kestää huomiseen.

Voiko johtua siitä, että olin aamulla ehtinyt käydä monta kertaa jo pissalla ennen näytteen ottamista ja juonut vettä ainakin 2l. Olisko ne voinut puhdistaa näytettä?

Jos tulehdus on, niin kai se viljelyssä sitten näkyy kuitenkin?

[QUOTE="Jaana";28161264]Mistä mä sen olisin saanut? Sama mies ollut jo 7v.[/QUOTE]

Klamydia voi olla piilevänä useita vuosia, mutta tekee kuitenkin pikkuhiljaa "tuhojaan".

itse veikkaisin myös klamydiaa, tai jotain muuta sukupuolitautia. Niitä kun ei kuitenkaan sulta tai teiltä ole testattu kaikkia.

Joku emätintulehduskin voi antaa pissaoireita. Syömiset ja juomiset ei kuulema vaikuta tuohon pissatestiin, mutta olihan sulla virtsa rakossa vähintään se 3-4 tuntia, ennen kuin näytteen otit?

Mies ei ole voinut pettää mua. Ei yksinkertaisesti ole ollut missään, missä olisi voinut tehdä sen. Eikä ole sen tyyppinen yhtään.
Töissä käy ja mun ystävä ja velipuoli ovat samassa työtiimissä. Jalkapalloa treenaa ja veli pelaa samassa jouekkoeessa. Ei siis käy missään, missä olisi voinut pettää.

Hei! Mulla on ollut usein virtsatien tulehdus ilman että sitä näkyy testissä. Aina olen silti saanut siihen antibiootit. Kerran en ottanut antibiootteja vastaan koska ajattelin että turha niitä on syödä kun ei kerran testissä näkynyt mitään. Sitten meni viikko ja tulehdus levisi jo melkein munuaisiin asti, eli tulehdus oli vaikka ei näkynyt testissä.

Joo, mä tiedän että se on hemmetin vaikeeta. Mulla itsellä oli sama juttu just. Mutta mä syön nyt noita karpalokapseleita, niin saan oireet pidettyä pois. Mulla on ärtynyt rakko(syndrooma), ei ilmeisesti tulehdusta, vaikka oireet paheni.

Ihan sen takia kysyn kun mulla on ollut todella kovat virtsatie tulehdus oireet ja olin niin kipeä et hiki vaan valui ja kun menin lääkäriin niin mut katetroitiin ja rakko oli ihan tyhjä. Olin siis vaan täysin kuivunut kun olin ollut monta päivää melkein juomatta

[QUOTE="Jaana";28161306]Mies ei ole voinut pettää mua. Ei yksinkertaisesti ole ollut missään, missä olisi voinut tehdä sen. Eikä ole sen tyyppinen yhtään.
Töissä käy ja mun ystävä ja velipuoli ovat samassa työtiimissä. Jalkapalloa treenaa ja veli pelaa samassa jouekkoeessa. Ei siis käy missään, missä olisi voinut pettää.[/QUOTE]

No ei se välttämättä ole pettänytkään, mutta sinä tai miehesi on voinut saada sen silloin 7 v sitten entiseltä kumppanilta/panolta ja siitä lähtien ollut piilevänä/oireettomana, ja nyt alkanut oireilemaan. Vaihtoehtoja on monia, klamydia, herpes ja kondylooma tai joku papilloomaviruksista voivat aiheuttaa kyseisiä oireita. Ja sulta tuskin on niitä kaikkia testattu.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä;28161312:
Hei! Mulla on ollut usein virtsatien tulehdus ilman että sitä näkyy testissä. Aina olen silti saanut siihen antibiootit. Kerran en ottanut antibiootteja vastaan koska ajattelin että turha niitä on syödä kun ei kerran testissä näkynyt mitään. Sitten meni viikko ja tulehdus levisi jo melkein munuaisiin asti, eli tulehdus oli vaikka ei näkynyt testissä.

Huomasitko ap tämän viestini?

Alkuperäinen kirjoittaja täällä;28161358:
Huomasitko ap tämän viestini?

Joo. Voi olla toki sama minullakin.

Mä tosiaan olin varmaan 10 kertaa pissannut jo aamulla ennen testiin ottoa.
Koska mokasin ekan näytepurkin kanssa, niin pissasin noin minuutin päästä uudestaa ja testi onnistuieli voilla vain, että näyte on siksi puhdas.

esim. klamydia ja muut ei sitten yhtäkkiä ala oirehtia, jos on piilevänä jääny elimistöön. Ainastaan herpes aktivoituu välillä. Jos klamydia on, se joko oirehtii tarttuessaan tai sitten jää piiloon ja tekee pahojaan oireettomana.

Mutta siis virtsanäytehän pitää olla rakossa 3-4 tuntia, ei siitä muuten sitä tulehdusta näy.

Ja sitten sellanen vaiva, joka minulla aiheuttaa samoja oireita on vulvodynia, kannatta googlata..

Ei se klamydia tms ole. Klamydia oirehtii 3-10pv päästä tartunnasta. Se oirehtii siitä lähtien koko ajan (eli ei oirehdi niin, että oirehtii päivän pari ja kuukauden päästä taas päivän ja vuoden päästä viikon jne). Tai sitten klamydia ei oirehdi ollenkaan.

Virtsan pitää olla rakossa se 4h että tulehdus varmasti näkyy. jos olet juonut paljon ja pissannutkin paljon ennen näytettä, niin sehän on pääasiassa vettä eikä siihen ole ehtinyt tulla bakteereja. Jos/kun saat varmaan näytteenottoastiat kotiin, niin yritä pinnistää väli ihan väkisin edes lähemmäs sitä 4h. Jos pystyt nukkumaan yöllä niin varmaan edes silloin pissaväli on pidempi kuin muutama minuutti?

taas sanoivat että ei mitään väliä kauanko pissa on rakossa kun tehdään se viljely niin näkyy kuulema vaikka ois hetken..kun itselläni oli juurikin tuo että ravasin vessasa enkä voinu pidättää..no ei siinä mitään näkyny,sain kuitenkin antibiootit varulta koska viljelyn tuloksen saaminen kesti pari päivää..hoitaja sanoi että lopeta kuuri,mutta söin loppuun ja oireet helpotti..mutta en sitten tiiä mitä se oli jos ei tulehdus..

Mullakin on välillä ollut puhdas testi,mut viljelyssä vasta näkynyt bakteerikasvu. Lisäksi mulla viime tulehduksesta ärtyi rakko niin että kirveli vielä kuurin jälkeenkin, joten testasivat klamydian, mikä oli kuitenkin negatiivinen (mullakin ollut sama mies melkein 7 vuotta, joten olisin kyllä raivostunut jos oli ollut! :D ). Mut sitten viljelyssä selvisi myös,että se bakteeri oli ollut resistenssi niille antibiooteille mitä sain alunperin, mut en silti syönyt toista kuuria, runsas nesteiden juonti auttoi kirvelyyn.