virtsatietulehdus, aina uudestaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja = (
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

= (

Vieras
Minulla on ollut jo muutaman viikon ajan virtsateiden tulehdus ns "kierrossa". Aina kun antibioottikuuri loppuu niin taaas alkaa tulehtus. Ei ole todellakaan kivaa. sitten tuossa suoraan sanoen istuskelin vessassa ja mietein että kai sitä lääkäriin TAAS ja huomasin jotain erikoista...
Ihan kuin kondylooma olisi ollut. Olen neitsyt, miten se olisi muka mahdollista? tuossa emättimen "suun" kohdalla vaaleanpunaista (melkein valkoista) jännää pehmeetä juttua, en edes tuntenut kun siihen koskin. tuli vaan mieleen että onko kokemuksia ja onko tämä oikeasti normaalia???

kiitos kaikille ketkä tähän vastaa =)

Minulla on ollut jo muutaman viikon ajan virtsateiden tulehdus ns "kierrossa". Aina kun antibioottikuuri loppuu niin taaas alkaa tulehtus. Ei ole todellakaan kivaa. sitten tuossa suoraan sanoen istuskelin vessassa ja mietein että kai sitä lääkäriin TAAS ja huomasin jotain erikoista...
Ihan kuin kondylooma olisi ollut. Olen neitsyt, miten se olisi muka mahdollista? tuossa emättimen "suun" kohdalla vaaleanpunaista (melkein valkoista) jännää pehmeetä juttua, en edes tuntenut kun siihen koskin. tuli vaan mieleen että onko kokemuksia ja onko tämä oikeasti normaalia???

kiitos kaikille ketkä tähän vastaa =)

ja muuten siinä ulkopuolella ihan näkyvällä paikalla.

Viimeksi muokattu:
Kuhnekylvyt (pesuvatiin lämmintä vettä ja Molkosania) vaikka saunassa HETI oireiden ilmaannuttua, sokeroimattoman karpalomehun juominen, runsaasti valkosipulia.

Runsaasti tarkoittaa yhtä kokonaista valkosipulia heti kun oireet ilmaantuvat. Haju on kamala, mutta tuska on vielä kamalampi. Valkosipulia saa syötyä paljon kerrallaan, kun paloittelee sen pienen pillerin kokoisiksi muruiksi ja juo ne karpalomehun kanssa, pureskelmatta. Valkosipuli on voimakas luonnon antibiootti. Karpalomehussa on virtsatulehdus-bakteereita tuhoavia yhdisteitä, ja sitä kannattaa käyttää säännölliseen ennaltaehkäisyyn, jos on tulehduksille herkkä.
Etusivu - Terveysklinikat - Vatsa - Uutisia vatsasta - Suomalaistutkimus todistaa: karpalomehu estää virtsatieinfektiota uusiutumasta. - Tohtori.fi
Artikkeli

Kun olet nyt syönyt antibioottikuureja, niin yritä normalisoida suoliston bakteerikanta syömällä maitohappobakteereja (saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista) ja välttämällä sokeria. Saattaa nimittäin olla, että saat kaupan päälle vielä hiivatulehduksenkin, kun elimistö on mennyt sekaisin. Maitohappobakteerit eivät siis paranna tai vähennä virtsatietulehduksen riskiä, mutta ne auttavat tuohon antibioottikuurien aiheuttamaan epätasapainoon suolistossa.

tuossa emättimen "suun" kohdalla vaaleanpunaista (melkein valkoista) jännää pehmeetä juttua, en edes tuntenut kun siihen koskin. tuli vaan mieleen että onko kokemuksia ja onko tämä oikeasti normaalia???
Onkohan se kokkareista valkovuotoa? Se on ensimmäinen merkki hiivatulehduksesta, joka on monesti naisilla toistuvien antibioottikuurien jälkeen ikävä seurannainen. Hiivatulehduksenkin hoitoon voi käyttää Molkosania ja lisä-C-vitamiinia, toki apteekista saa hiivalääkkeitäkin, kuten Daktarin ja Canesten.

Viimeksi muokattu:
Epäilen, että tuntemasi pallukka on kohdun napukka. Se ei ole merkki tulehduksesta vaan asiaan kuuluvaa. Menin itsekin nuorena lääkäriin kauhuissani asiasta. Hän selitti asian minulle.
Tuosta virtsatietulehdusasiasta. En tiedä, auttaako tämä sinua, mutta minua on auttanut sitruunan syönti. Olen todella harmissani, että keksin asian vasta nyt, kun jo 55-vuotias ja olen koko ikäni kärsinyt virtsavaivoista ja -karkailusta. Minua on tutkittu sairaalassa hyvin paljon, tähystyksiä ja leikkauksia on tehty ja olen syönyt lukemattomia lääkkeitä lähes ilman apua. Olin onneton. Sitten keksin. Aloin syömään joka päivä puoli sitruunaa. Sitruuna on niin kitkerää, että en toki voi syödä sitä sellaisenaan. Pilkon sen ja sekoitan viiliin, puurooon, velliin tms. Tulehdukset ja karkailu ovat tiessään. Nuori ihminen voi ottaa elämänikäiseksi tavakseen syödä joka päivä sitruunaa muiden terveellisten elämäntapojen ohella. Kannattaa sitä ainakin kokeilla.
Itse syön sitruunaa loppuelämäni. En tiedä, olisiko greippi yhtä tehokasta.

AP: Nyt kuuri maitohappobakteereja ja runsaasti C-vitamiinia. Karpalomehua, sitrushedelmiä, appelsiinimehua, you name it. Ei sokeria. Mehuja saa juoda helposti sen litran ainakin päivässä.

Jos sinulla on useinkin virtsatieinfektioita, niin kannattaa pyytää lääkiltä vti-estolääkitys.

Kondyloomassa on pientä syylämäistä/rakkulamaista muodostumaa ulkosynnyttimissä/emättimessä.

Kokeilun arvoista: Kohdun napukka on kohdun suulla, emättimen pohjassa. Sieltä otetaan esim. papa-näyte. Eikä sinne oma käsikään yllä/mahdu sitä kokeilemaan :)

Yhteistyössä