Virtsatieinfektiot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla on ollut tosi paljon pissatulehduksia aikuisiällä. Taas alkoi muutama tunti sitten oireet, pitää aamulla kipaista lääkäriin. Kysymys kuuluukin, missä tapauksessa saa estolääkityksen ja miten sitä käytetään? Syödäänkö lääkkeitä päivittäin vai miten? Mulla on tulehduksilla selvä yhteys seksin harrastamiseen, eli vaikka menen heti pesulle jälkeenpäin, niin tulehdus voi silti tulla. Tosi ärsyttävä vaiva.

ala nyt ihan ensimmäiseksi juomaan vahvaa karpalo- tai puolukkamehua aamuin illoin lasillinen. Samalla hoidat akuutin tulehduksen pois. Ei kai kukaan vapaaehtoisesti jatkuvaan antibioottikierteeseen halua?

ala nyt ihan ensimmäiseksi juomaan vahvaa karpalo- tai puolukkamehua aamuin illoin lasillinen. Samalla hoidat akuutin tulehduksen pois. Ei kai kukaan vapaaehtoisesti jatkuvaan antibioottikierteeseen halua?

Ja nimenomaan SOKERITONTAmehua! Sekä sokeri pois ruokavaliosta, niin ei pöpöt saa ravintoa. Vahvoja maitohappobakteereja LT kaupasta ja aloita 100µg D3- vitamiinia, öljykapseleilla.

Minulla oli ennen vähintään kahden viikon välein virtsatietulehduksia. Melkeinpä heti kun edellinen antibioottikuuri loppui niin alkoi uusi tulehdus. Aivan sama mitä tein. Juon 2-3 litraa vettä päivässä ja noin puoli litraa karpalomehua, käytän KarpaLactia ja D-vitamiinitabletteja, käyn virtsaamassa tarpeeksi usein, yhdynnän jälkeen käyn pissalla ja peseydyn, pidän hyvää hygieniaa yllä jne. Ihan kaikki keinot jokapäiväisessä käytössä.

Sain sitten lääkäriltä estolääkityksen kolmeksi kuukaudeksi. Sinä aikana ei tullut tulehduksia. Nyt 3 viikkoa sitten lääkitys loppui ja olen iloinnut, kun olen ollut siitä asti ilman tulehduksia. Kolme viikkoa on todellakin ennätys.

Edelleen sattuu jonkin verran joka päivä, mutta olen tyytyväinen niin kauan, kun se ei tule täysin päälle.

Eli kannattaa pyytää sitä estolääkitystä. Siinä otetaan joka päivä yksi pilleri tietyn aikaa (esim. se 3 kk). Tämän jälkeen katsotaan, onko kierre hävinnyt, ja jos ei ole, niin uudestaan lääkäriin.