Virtsarakon syöpä vai endometroosi-oireita? En kehtaa soittaaVIELÄ tk:hon näin kiihtyneenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuua

Vieras
Historia: endometrioosi ollut monta vuotta, jo alussa oli vaivana virtsaamiskivut.

Nyt ne alkaneet taas paheta, siis aivan kokoajan, lähes kokoajan on tunne että on/on tulossa pissatulehdus,
joita siis minulla ollut todella monta (ja pissatulehdukset myös kuuluu endometrioosiin, minulla).
Syön karpalokapseleita, juon paljon,
kokoajan olen tietoinen että minulla todellakin on virtsarakko ja virtsaputki...

Nyt on parina aamuna ollut sormet turvoksissa,
pitää herätä yölläkin vessaan,
epämääräista alavatsakipua,
virtsatulehdusoireita,
nyt kun kävin vessassa tänään, ja ponnistin sillai kun tuntui ettei rakko tyhjene, kävi ihan äärettömän kipeää mahaan....

Ja nämä oireet ei siis uusia...
Monta vuotta ollut samaa, pahentuneet nyt.

No eksyin lukemaan virtsarakon syövästä ja kaikki oireet täsmää sinne!!!
Kerran ollut myös verta virtsassa, kävin toisen paikkakunnan päivystyksessä kun olin liikkeellä,
asiaa ei tutkittu mitenkään...
toisaalta myös täsmää endometrioosiin mun oireet...

Onko täällä ketään joka ois sairastanut virtsarakon syövän?

Mun pitää vetää syvään henkeä ja rauhoittua, rauhoittua, ajatella että minne mä soitan, mitä mä teen....

Paniikkikohtaus ehkä nyt tällä hetkellä tulee mieleen... ota rauhallisesti nyt hyvä nainen, ensinnäkin et voi oikeasti tietää mistä kivut ja tunbtemukset johtuu ja toiseksi käy tekee pissa testi terveyskeskuksessa ja kolmanneksi, älä helvetissä lue niitä syöpiä sun muita diagnooseja netistä...

Alavatsan uä-tutkimus tavataan tehdä näissä epäilyissä. Helppo tutkimus, paitsi hieman epämiellyttävä, kun anturilla painetaan vatsanpeitteiden päältä täyttä virtsarakkoa.

28 v.

Endoa ei hoideta tällä hetkellä mitenkään, laparoskopia tehty vuosia sitten, poltettiin pesäkkeet, olen ollut raskaana, vaivat helpottaneet jne.

Mutta kannattaisko mun vaan tyynesti viedä eka pissanäyte ja olla vaahtoomatta mistään muusta,
ja JOS EI OLE TULEHDUSTA, kertoisin sitten nää mun oireet...
Niin kai ne sitten osaa sanoa mitä kannattee tehdä...

Virtsarakkosyöpä on paha tauti ja sillä on pahat oireet. Jos oletettaisiin, että vuosikausia jatkuneet kipusi, virtsausongelmasi yms vaivat johtuisivat rakkosyövästä, olisi syöpäsi jo levinnyt pitkälle. Ja silloin poikkeuksetta siihen liittyisi myös pahan taudin yleisoireet: voimakas väsymys, ruokahaluttomuus, tahaton laihtuminen, yleistilan lasku. Onko sinulla näitä oireita, vai ovatko kaikki vaivasi edelleen siellä alapäässä? Jos ovat, niin tautisi ei taatusti ole syöpää.
T: urologinen sh

Ei se veri virtsassa tarkoita aina pahinta... Mulla oli teini iässä satoja virtsatulehduksia ja verta alkoi tulemaan kun tulehdus pääsi pahaksi, sanoivat terveyskeskuksessakin että ihan normaalin tulehduksen merkki. tulehduksia ei ole ollut 5vuoteen, kun sain estolääkityksen, mutta olen hyvin tietoinen rakostani myös... Jos vähänkään jää juilimaan pissaamisen jälkeen, sitä heti säikähtää että eikai vaan ole tulehdus tulossa?!
mutta tuo tunne menee nopeasti onneksi sitten ohi... Mulla myös endoa, pahentunut synnytyksien jälkeen ja se on minun mielestä aiheuttanut mulle noita epämääräisiä alavatsakipuja pinnistäessä/jännittäessä, koska esim. seksin jälkeen ne kiinnikkeet menee vähän kuin tulehdus tilaan ja ne sitten siellä alavatsassa juilii... Onko sulla "tärähtely-kipua" tai mitä lie ? :D Siis meinaan, että jos hytkähdät tai pomppaat tasajalkaa niin vihlaiseeko se?

Kiitos "minää" :)

On kai mulla ollut monenlaista viimeaikoina mutta kuvittelisin niiden johtuvan joistain muista syistä...

Voimakasta väsymystä on ollut mutta luulen sen johtuvan muista syistä...

Uskon nyt että on "vain" endometrioosia.
Piti mulle tehdä jossain vaiheessa virtsarakon tähystys mutta oli taas tulehdus, en voinut mennä...

"iipunen" Mulla just noita samanlaisia oireita kuin sinunkin endossa. Ja sattuu usein erilaisia liikkeita tehdessä, siis vaikkapa kävellessä ja jos vaikka tulee kuoppa ja astun siihen, tai lentopallossa hyppiessä jne jne... Ja juu sattuu tasajalkaa "pompahtaessa" :D

En tahtois taas laparoskopiaan vaan ei kai se auta... Tai onhan niitä muitakin vaihtoehtoja...

Tai luulen ettei ole vti (vai miten lyhennetään) koska oireita ollut jo pari vk ja ois kai jo tulehdus pahentunut niin että ois ollut PAKKO lähteä tk:hon...

Että kai tämä on endo-oireita...

Säikähdin siis alussa kun kaikki virtsarakon syövän oireet täsmäsi mun oireisiin, tuli sellanen apua-fiilis oikeesti, että maalaisjärki hämärtyi ja tuli vähän paniikki,
nyt ei sellaisesta enää tietoakaan!