Virtsarakon laskeuman korjaus/kohdun poisto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia kiitos!

Vieras
Teille, joille on tehty kohdunpoisto ja tai virtsarakon laskeuman (kystoseele tai myöskin enteroseele) leikkaus, niin kertokaa kokemuksia! Oliko kipuja sen jälkeen, menikö pissavaivat ohitse, miten liikkuminen ja istuminen leikkauksen jälkeen, entä vessassa käynti? Tuliko jotain komplikaatioita?

Teille, joille on tehty kohdunpoisto ja tai virtsarakon laskeuman (kystoseele tai myöskin enteroseele) leikkaus, niin kertokaa kokemuksia! Oliko kipuja sen jälkeen, menikö pissavaivat ohitse, miten liikkuminen ja istuminen leikkauksen jälkeen, entä vessassa käynti? Tuliko jotain komplikaatioita?

Minulle tehty virtsputken nosto (TVT leikkaus) noin 10 vuotta sitten. Ongelmana oli jatkuva pissahätä ja lirauttelua ponnistaessa. Painon tunne alavatsassa. Oletin jo että on kohdunlaskeuma. Tietty sitäkin jonkun verran kolmen lapsen jälkeen joista viimeinen tuli vähän turhan nopeasti pihalle.
Kolmisen vuotta synnytyksen jälkeen sain aikaiseksi mennä urologille. Hyvä ratkaisu. Toimenpide oli helppo, paikallispuudutus ja kolme pientä viiltoa. Kaksi ulkopuolelle häpyluun yläpuolelle ja yksi sisäpuolelle. Minulla kävi vain niin ikävästi että kiristivät liikaa ja olen siitä asti kärsinyt toistuvista virtsatietulehduksista. Rakko kuin ei tyhjene enään kunnolla. Näin käy ani harvoin. No enpäs lirauttele enään, ja ei kyykkypissakaan onnistu kovin hyvin kuin "lanka" kiristää. Muut laskeumat korjasin sitten alavatsa treeneillä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä