Virtsaamisen

  • Viestiketjun aloittaja Tarpeesta ym.
  • Ensimmäinen viesti
Tarpeesta ym.
Onko kenelläkään kokemusta?

Virtsaamistarpeeni on yllättäen lisääntynyt niin, että viime yönä jouduin käymään wc:ssä kolme kertaa! En ole jounut tavallista enempää. Alavatsassa nivusien kohdalla tuntuu ovullatiolle tyypillisiä repäisykipuja. Ovulaation olisi pitänyt olla jo n. viikko sitten, mutta tuntemukset ovat jatkuneet. Kävin n. viikko sitten gynegologin normaalissa tarkastuksessa (ei ultraa), jossa mitään erikoista ei löytynyt. Ainoastaan nivusten imusolmukkeet olivat gynen mukaan vähän turvoksissa.

Raskautumisen mahdollisuus on olemassa.
 
jaana
Raskaus voi olla yksi syy vaivaasi, toki esim. virtsatietulehduskin, etenkin jos imusolmukkeesikin ovat olleet turvoksissa. Eikö gynekologi määrännyt sinua mihinkään testeihin?Virtsa? Klamydia?
 
ap
Ei määrännyt, enkä vielä viime viikolla tuntenut tihentynyttä tarvetta käydä wc:ssä. Gynen mukaan emätintulehduksia ei ole. Minulla on nuorempana ollut virtsatietulehduksia, jotka olivat todella kivuliaita. Nyt oireet ovat täysin toiset, en siis oikein usko tulehdukseen. Vatsan kivut taas ovat aivan samanlaisia kuin aina ovulaation aikaan. Nyt vain hieman rajumpia ja kestävät pitempään.

Klamydia tms. seksitauti on todella epätodennäköinen. Minulla on ollut sama kumppani vuosikausia (hänellä ei ole aikaisempia eikä nykyisiä seksisuhteita).
 
anne
ihan kuin minä olisin kirjoittanut tuon viestin,juuri samoja oireita minulla. Kivut alavatsalla ovat vain jatkuvat,nyt jo viidettä päivää ainakin!

Minulla oli pari kuukautta sitten kysta,jolloin kivut olivat erilaisia,ja kysta hävisikin itsestään,nyt olen taas ihan ymmälläni mitä tämä on? on myös tiety mahdollista että olen raskaana,testinkin jo tein (mutta ehkä jo hätäpäissäni liian aikaisin ja negaahan se näytti) muutama päivä sitten. Ehkä uuden voisi tehdä jos nämä kivut jatkuu...

mikä on ap tilanteesi nyt? onko oireet helpottaneet/pahentuneet? kiinnostaisi tietää,olenhan samassa tilanteessa...=)
 
ap
Moi Anne,

kivut ovat loppuneet, mutta vessassa käyn edelleen kohtuullisen usein, yöllä kuitenkin vain kerran, joka on normaalia minulle. En tiedä, luulen että tämä on menossa ohi. Itsekin mietin raskautta, koska muutaman kerran olemme olleet hommissa ilman ehkäisyä... Raskaus olisi tosin iloinen yllätys...

Ihmettelen kuitenkin sitä, että ovulaation mentyä ohi (laskurin ja limojen mukaan) kivut (ei erityisen voimakkaat) yltyivät ja vasta nyt ovat ohi. Ei kai ovulaatio-oireet voi yli viikkoa kestää! Tunnen kivun kyllä samaksi kuin ovulaation aikaan aina. Ainiin, mielestäni imusolmukkeetkin ovat palautuneet ennalleen.

 

Yhteistyössä