H
Hermo mennyt
Vieras
En enää tiedä mikä on syy ja mikä seuraus, mutta kohta menee hermot. Olen elänyt kaksi vuotta hirveässä tulehdusten kierteessä, ja nyt kärsii jo kohta avioliittokin... koska alkaa mennä mielenkiinto seksiin. Kaikki alkoi mielestäni pari vuotta sitten kun uusi gynekologi vaihtoi minulle kuparikierukan. Minulla on aiemminkin ollut kuparikierukka, mutta ei mitään ongelmia. Tosin en tiedä onko kierukka sittenkään se SYY. Jokatapauksessa sen jälkeen tuli ensimmäinen bakteerivaginoosi. Tosi reipasta kammottavan hajuista vuotoa, alavatsakipuja, tihentynyt virtsaamisen tarve, kirvelyä virtsatessa ja turvotusta alavatsassa. Noita tulehduksia on ollut useita nyt. Viimeisimmän jälkeen otatin kierukan pois. Tulehduksesta on tietenkin seurannut vahva lääkekuuri ja siitä sitten hiivatulehdus ja hiivalääkitys... Tuossa sivussa minulla on ollut useita virtsateiden tulehduksia, niihin lääkekuurit ja taas hiivatulehdus ja siihen hoito... Nyt tuntuu, että kaksi vuotta on jokin alapääongelma ollut akuutti, ja luulin, että kierukan poisto veisi ne mukanaan. Ehei, turha luulo ! Toissa viikolla uusi virtsatietulehdus, Selexid-kuuri, hiiva, Diflucan-lääkkeet siihen... nyt kuurit loppu, ja osa oireista edelleen jatkuu. Olen käynyt gynekologilla varmaan kymmenen kertaa näiden vuosien aikana ja työterveyshuollossa... Ei löydy virtsasta nytkään bakteereita, ei pitäisi olla emätintulehdustakaan, kait hiivakin lääkkeillä lähtee... ei ole sukupuolitauteja... mutta turvottaa, jatkuvasti pissattaa, pissatessa ja sen jälkeen kirvelee, rakko tuntuu aina täydeltä, on valkovuotoa, väsyttää tajuttomasti koko ajan ja alkaa jo masentaakin. Gynekologi ei jaksa enää oikein paneutua ongelmiini, ja olen kantanut sen vastaanotolle rahaa jo riittävästi... Onko kukaan koskaan kärsinyt tällaisesta kierteestä saati päässyt siitä eroon ? Voikohan hiiva iskeä jotenkin pysyvästi ja aiheuttaa tällaisia oireita ? Ja taisin unohtaa tuolla aiemmin mainita, että seksi ei todellakaan mitenkään positiivisesti vaikuta oireisiin !