virpomisesta vielä: te jotka harmittelette lasten tuovan vaan "risuja"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
No, en nyt osannut paremmin otsikkoa muotoilla. Mutta siis kun täältäkin oon lukenut miten lapset tuo vaan jotain risuja tai että ei olla yhtään oksia koristeltu jne.jne.

Tuonne toisaalle kirjoitinkin miten poika tänään kiersi kaupoissa etsimässä koristeita, miten hän ja kaverinsa itse etsivät pajut ja sitten koristelivat pojan kaverin luona tunteja noita oksia. Valmiit oksat jätettiin pojan kaverin luokse, joten en oo niitä edes nähnyt. Kovin ylpeä ja innoissaan poika niistä kuitenkin oli.

Illemmalla poika alkoi valitella tylsyyttään, joten ehdotin että teemme yhdessä lisää oksia kun kerran koristeita jäi vielä jäljelle.

No... ensinnäkin poika keräsi TODELLA pitkiä ja suuria oksia. Minä sitten varovaisesti ehdotin että vähän pienemmät vois olla myös hyviä. Sitten alettiin koristelemaan. Poika kieli keskellä suuta teki ja väänsi, laittoi kreppipaperia, höyheniä ja koristestrassia.

Vaan pakko se on myöntää: pojan oksat oli melkoisia ilmestyksiä. Ne näytti JUST semmoisilta ettei niiden eteen oltais nähty mitään vaivaa. Hervottoman kokoisessa oksassa muutama hassu koriste, jotka nekin näytti että olis vaan roiskaistu sinnetänne.

Mun silmiin nuo "risut" oli tietty ihania, mutta voin vaan kuvitella, miten poikani jäljiltä joku palstamamma täällä taas kirois miten sitä vaan ollaan herkkujen perään plaaplaaplaa.

Opetus? Meitä kaikkia ei olla suotu kädentaidoilla ja ehkä huomisen tarkoitus ei olekaan saada ihania oksia. Vaan antaa mielihyvää lapsille, palkita heidät pienellä karkilla ja ylläpitää mukavaa perinnettä. Eiks vaan?

Mitäs sitten virpojan pitäisi antaa muuta kuin niitä "risuja" :o

Meillä kanssa oli tänään "risutalkoot" ja lapset tykkäsi tosi paljon koristella noita pajunoksia. Niissä näkyy lasten kädenjälki ja ikätason mukaiset taidot. =)

Me väkerrettiin eilen miehen kanssa virpomisvitsoja.
Tuli omasta mielestä aika hienoja :D
Käytiin tänään mun työpaikalla, isovanhempien ja muutaman sukulaisen luona virpomassa, tai siis poika virpoi :D
Laitettiin oksiin kuumaliimalla höyheniä, tipuja, piipunrasseista kiemuroita, helmiä.
Mies haki pojan kanssa vitsat ja muutamat oli aika pitkiä :D

Pojan koristelemissa vitsoissa oli just 2 höyhentä :D Mut niin suloisia :heart:

Tämä nyt saattaa mennä osittain ohi aiheen mutta minulla ei ainakaan oo mitään niitä pajunoksia vastaan sinänsä, mutta en kyllä halua ottaa niitä vastaan yhdeltäkään pikkunoidalta, koska ei kumpikaan pystytä olemaan niiden oksien kanssa samassa huushollissa. Minusta ne on koristelemattakin ihan nättejä kaikesta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:
Tämä nyt saattaa mennä osittain ohi aiheen mutta minulla ei ainakaan oo mitään niitä pajunoksia vastaan sinänsä, mutta en kyllä halua ottaa niitä vastaan yhdeltäkään pikkunoidalta, koska ei kumpikaan pystytä olemaan niiden oksien kanssa samassa huushollissa. Minusta ne on koristelemattakin ihan nättejä kaikesta huolimatta.

tiimarissa oli myynnissä tekopajunoksia, jos sellaisella virpoo niin saako sitten tai vaikka koivunoksalla

No mutta voihan sitten käydä ovella virpomassa tuoreeks ja terveeks ja antaa siitä palkkion :). Siis ilman että ottaa sitten sitä vitsaa vastaan.

Risu ko risu. En minä niillä koristeilla mitään tee, mutta mietin, että jos kolme noitaa, ja kolmelle antaa "palkan", niin olenko kumma jos haluaisin enemmän kun sen yhden risun?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Risu ko risu. En minä niillä koristeilla mitään tee, mutta mietin, että jos kolme noitaa, ja kolmelle antaa "palkan", niin olenko kumma jos haluaisin enemmän kun sen yhden risun?

mie anna palkan aina risujen määrän mukaan, eli jos kolme noitaaa virpoo ja saan kolme vitsaa, myös kolmelle on palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mie anna palkan aina risujen määrän mukaan, eli jos kolme noitaaa virpoo ja saan kolme vitsaa, myös kolmelle on palkka.

Mä taas ehkä antaisin kaikille kolmelle muutaman karkin mieheen. Siis vaikka saisin vaan yhden risun. Kun taas useammasta vitsasta sais sitten suklaamunat tai jotain :D

No tosiaan risu,kuin risu,mutta jos oven takana seisoo iso porukka poikia,joilla ei ole edes huivia päässä,eli ihan normaaleissa vaatteissa jne.,Niin sillon kyllä tekee mieli käännyttää porukka ovelta.

Alkuperäinen kirjoittaja ytt:
No tosiaan risu,kuin risu,mutta jos oven takana seisoo iso porukka poikia,joilla ei ole edes huivia päässä,eli ihan normaaleissa vaatteissa jne.,Niin sillon kyllä tekee mieli käännyttää porukka ovelta.

Mut kysessähän on HIENO perinne :snotty:
Oikeasti pennut lähtee karkinkerjuukierrokselle....

No jos kyseessä on sellaisia 11-vuotiaita pojankoltiaisia jotka ei oo laittanu risuihinsa ku sen yhen höyhenen tai vanhan karkkipaperin, tulevat isolla joukolla oven taakse ja odottavat että saavat kaikki suklaamunat niin joutuvat kyllä pettymään... ;)

Rajansa kaikella... pienet hellyyttävät lapsoset on eri asia. Silloin se yksi höyhenkin oksassa on sööttiä. :D

Meillä kanssa koristelivat risuja tuossa aiemmin. Neuvoin laittamaan kunnolla höyheniä, että tulee kauniita oksia... muuten olisivat itse laittaneet vain pari hassua höyhentä.

Mä taasen olin yllättynyt siitä, miten hienon tekeleen oma ekaluokkalaiseni teki :)
Oli pitkä risu ja paljon koristeita. Itse vaan en välitä koko kerjuuperinteestä :ashamed: mutta tuttavien luokse saavat mennä virpomaan. Ei siis kierretä kerjuulla koko tienoota pitkin.

Musta on jännää, et joku valittaa niistä oksista...

Niinku aikuiset ihmiset oikeesti muka niitä risuja johonkin tarttis. :headwall:

Mulle ainakin ihan sama minkälaisia karahkoja ne tuo, namiahan ne tahtoo ja sitä ollaan ostettu että voidaan antaa.

Pakko vielä kommentoida tuota kerjäämistäkin. Kun eihän virpominen kerjäämistä ole :o . Ensin kysytään lupa saako virpoa, virpoessa taiotaan tuleva vuosi tuoreeks ja terveeks ja sitten saa vieläpä hienon oksan. Ja tästä kaikesta maksetaan palkkiona muutama nami.

Kerjääminenhän on sitä että pyydetään jotain ilman vastinetta. Jos pitää määritellä, niin nuo oksathan tavallaan myydään. Rahana vaan on karkki tms.

Hassu asenne tosiaan aikuisilla, se, että lapset muka tulevat aikuista ilahduttamaan. Se on niin, että edes kerran vuodessa voi olla ystävällinen myös sille vieraalle pennulle joka tuo sen karahkan. Tarkotus on, että LAPSELLE tulee hyvä mieli.

Yhteistyössä