Virpojat tulloo sunnuntaina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noita akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noita akka

Vieras
Päästättekö sisään vaiko ette ja otatteko oksan jokaiselta virpojalta jos tulee vaikka 5 lapsen lössinä vai otatteko vaan yhdeltä ja annatte kaikille palkkion ja mitä annatte?
Annatteko ottaa itse kulhosta?
Vai annatteko vain suoraan käteen?
Miten ohjeistatte lapsenne siis noitamatkaan, niin ettei heille jää paha mieli jos joku ei halua virpojia kotiinsa ;)

En päästä sisälle, saavat virpoa ovella. Yksi oksa riittää, joskus jätän senkin ottamatta. Annan palkan jokaiselle, laitan suoraan koriin tai mihin nyt kukin kerää. En ole päättänyt mitä annan tänä vuonna. Joskus on neekerin suukkoja (kun on ollut hullut päivät juuri ennen), joskus useamman pikkumunan jokaiselle, joskus muutaman paperikarkin, joskus lakupötkön.

Tänä vuonna lapset aikovat virpoa vain anopin. Aikaisemmin ohjeistin, että kaikki eivät halua virpojia (ovat kyllä kierrelleet lähinnä tuttuja) ja toivotatte vaan hyvää pääsiäistä.

[QUOTE="vieras";28212239]En päästä sisälle, saavat virpoa ovella. Yksi oksa riittää, joskus jätän senkin ottamatta. Annan palkan jokaiselle, laitan suoraan koriin tai mihin nyt kukin kerää. En ole päättänyt mitä annan tänä vuonna. Joskus on neekerin suukkoja (kun on ollut hullut päivät juuri ennen), joskus useamman pikkumunan jokaiselle, joskus muutaman paperikarkin, joskus lakupötkön.

Tänä vuonna lapset aikovat virpoa vain anopin. Aikaisemmin ohjeistin, että kaikki eivät halua virpojia (ovat kyllä kierrelleet lähinnä tuttuja) ja toivotatte vaan hyvää pääsiäistä.[/QUOTE]

Voisiko tämän rasistisen viestin poistaa.

Ovella ne on kaikki virponeet. Ja yhden oksan ne antaa. Jonain vuonna on ovikello soinut jatkuvasti, jonain toisena ehkä vain 2 käynyt. Tavallisesti on annettu käteen/koriin palkka. Joskus olen antanut ottaa itse, jos on ollut vaikka tikkaria ja pikkupatukoita valittavana.

Parina ekana vuotena kuljin taustalla lapsen mukana. Sitten onkin osannut käydä itse tai kaverin kanssa. Nyt muuten ei ole vielä mitään virpomispalkkoja valmiina. Kääk!

En kyllä sisälle vieraita lapsia laske. Mutta toki siinä ovella otan virpomiset vastaan. Jos jokainen tarjoaa oksaa, niin otan. Jos yksi tarjoaa, niin sitten otan sen yhden. Kaikille kuitenkin palkka.

Omat lapseni virpovat niin, että jokainen antaa oksan. He tosin eivät virvo vieraille, mutta vaikka virpoisivatkin, niin näin toimisimme.

Annan ottaa itse, mutta kerron kuinka paljon saa ottaa. Jotta niitä riittää muillekin virpojille.

Jee kivaa :)

Mä olen viimeiset 6 vuotta asunut kerrostalossa missä kaikki ala- väli- ja yläovet oli lukossa ja talo täynnä mummoja. Siellä ei tosiaankaan käynyt ketään heiluttamassa mitään oksia.

Mutta nyt olen muuttanut omilleni ja naapurissa on paljon virpomisikäisiä muksuja. Toivon tosiaankin että tulevat käymään :) Ostan varmaan kindereitä tai jotain. Ja saavat tulla sisälle jos uskaltavat.

En päästä sisälle, ei voisi vähempää kiinnostaa jotkut vieraat kersat pimpottelemassa ovikelloa. Monet vielä rämpyttävät sitä kelloa apinan raivolla, silloin saatan avata ovea sen verran, että voin karjuen käskeä niitä häipymään.

[QUOTE="vieras";28212296]Voisiko tämän rasistisen viestin poistaa.[/QUOTE]

hankderp.JPG

mä odottelen tänä vuonnaki muutamat virpojat yleensä käyneet, katotaan tuleeko tänä vuonna niitä odottelen. ja te joiden lapset virpoo jos teilläki asuu yksinäisiä nuoria tai siis yksinasuvia tälläisia nuoria aikuisia, ni muistuttakaa lapsia et neki voi odottaa että virpojat käy. ovella mulla on virponeet ja sitten yleensä oon saanut kaikilta oman oksan.

meillä lapsi meni naapurin lapsien kanssa virpomaan ja ihmettelin kun tuli hetken päästä pois tosi pienin palkoin.
Lapsia siis 5 ja
4 asunnossa oli ottaneet kaikilta noidilta oksan ja sanoneet jos eivät anna oksaa niin antaa vain palkan sille keneltä saa oksan :(
Kiva sitten kun emmehän mekään olleet lapsen kanssa tehneet kuin 5 oksaa :(
Johan nuo höyhenetkin maksaa nykypäivänä maltaita.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku noidan äiti;28241178:
meillä lapsi meni naapurin lapsien kanssa virpomaan ja ihmettelin kun tuli hetken päästä pois tosi pienin palkoin.
Lapsia siis 5 ja
4 asunnossa oli ottaneet kaikilta noidilta oksan ja sanoneet jos eivät anna oksaa niin antaa vain palkan sille keneltä saa oksan :(

niin? kyllä mekin lapsuudessa annettiin kaikki omat oksat, aika töykeetä jos useammalta lapselta saa vain yhden ja silti pitäisi kaikille antaa palkat :D huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku noidan äiti;28241178:
Lapsia siis 5 ja

Tietenkin palkka sille joka oksan antaa! Minä annan kyllä palkan molemmille jos vaikka kaksi lasta virpoo yhdellä oksalla mutta en todellakaan antaisi viittä palkkaa yhdestä oksasta. Hei haloo... Ei ne suklaamunatkaan ilmaisia ole... Tuo on jo kerjäämistä mielestäni, kun tuollaisella porukalla liikutaan. Kyllä ainakin se oksa paria lasta kohdin. Meille on jokainen tuonut oman oksansa, kiva kun vanhemmat ovat opettaneet tapoja! Ideanahan onkin toivottaa hyvää pääsiäistä eikä kerjätä, vai mitä ?

Yhteistyössä