Virossa käyneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä

Vieras
Olemme lähdössä viroon kesälomalla. Onko joku käynyt sekä Talllinnassa, että Pärnussa? Kumpi on kesällä mukavampi? Todennäköisesti olisimme yön Pärnussa ja pari yötä Tallinnassa. Onko joku ollut Tallinnassa omalla autolla? Ongelmia?? Tallinnassa majoitumme Kalev spahan, onko siitä kokemuksia? Omaa parkkipaikkaa sillä ei ainakaa ole. Pitäisi löytyä vartioitu parkkis lähistöltä.. Entäpä vielä onko joku ostanut lähiaikoina vauvan tarvikkeita virosta/ sen ympäristöstä? Lähinnä vaunuja ja sen lisäksi muuta pientä tarviketta..?? Tulipas paljon kysymyksiä.. Olen kiitollinen kaikista vastauksista ja vinkeistä. Ikikiitollinen olisin myös jos joku tietää hyviä ja edullisia lastentarvikekauppoja ja hyviä kirpputoreja Tallinnan lähimaastosta.

Molemmissa olen ollut, toki Tallinnassa enemmän. Se, kumpi on kivempi riippuu varmaan siitä, mitä lomaltanne haluatte. Kalev Spasta olen kuullut vain hyvää, vaikka itse en ole siellä yöpynyt. LAstentarvikkeita, vaatteita ym. löytyy mm. Kalev Spata lähellä olevan Viru -hotellin välittömässä läheisyydessä sijatsevan ostoskeskuksen lukuisista myymälöistä. Ostin Kaubamajasta juuri pari viikkoa sitten lapselle aivan ihania vaatteita, leluja ym. siellä on myös paljon.

No Virosta me ostettiin -06 kesällä esikoiselle Takon yhdistelmät ja silloin ei suomessa ollut vielä tuota merkkiä ilmeisesti ollenkaan. Tosi mukava reissu oli ja paljon vauvatavaraa tarttui matkaan.
Tallinnassa on omat hyvät puolensa samoin kuin Pärnussakin =)
Ja omalla autolla oltiin, ei meillä ainakaan ollut ongelmia. Hotellia en muista, muutakuin sen että siellä alhaalla oli saksalainen ravintola ja meidän huone oli tosi tumma.

halutaan rentoutua, syödä hyvin, ottaa aurinkoa ja löytää niitä vauvan tarvikkeita edullisemmin kuin täältä:) Kilometritolkulla en jaksa välttämättä silloin enää kävellä , rv 30

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
halutaan rentoutua, syödä hyvin, ottaa aurinkoa ja löytää niitä vauvan tarvikkeita edullisemmin kuin täältä:) Kilometritolkulla en jaksa välttämättä silloin enää kävellä , rv 30

Mulla oli Viron reissulla viikkoja 36-37 ja hyvin jaksoi keskellä kesän helteitä painella Tallinnan vanhassa kaupungissa :D

Me on käyty lasten kanssa sekä Tallinnassa että Pärnussa omalla autolla. Tallinnan vanha kaupunki on aivan ihana. Pärnun hiekkarannat taas aivan mahtavat auringon ottoon ja oleiluun. Kaupunki muutenkin rauhallinen ja miellyttävä. Tallinnasta löytyy tietty enempi valinnanvaraa lastentarvikkeliikkeistä, mutta myös Pärnussa tekee löytöjä.

Minäkin olisin ensimmäisen ja toisen odotusaikana painellut, mutta tämä kolmas on jotain ihan toista maata.. huomasinpa juuri, että eipä ole matkavakuutusta voimassa, saakohan sen tosta vain kun on raskaana

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minäkin olisin ensimmäisen ja toisen odotusaikana painellut, mutta tämä kolmas on jotain ihan toista maata.. huomasinpa juuri, että eipä ole matkavakuutusta voimassa, saakohan sen tosta vain kun on raskaana

Kyl luulis :)

Tallinnassa on veemäistä ajaa omalla autolla. Pärnussa sujuu kivasti. Ehkä viettäisin enemmän aikaa Pärnussa ja vähemmän aikaa Tallinnassa, mutta sehän riippuu siitä mitä lomalta haluaa. Tallinnassa ostosmahdollisuuksia on, Pärnussa melko rajallisesti, mutta lapsiperheelle varmaankin rentoa lomaa luvassa paremminkin Pärnussa.

Yhteistyössä