Virkkauksesta jotain tietävät! Apuaaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamis"

Vieras
Hep, auttakaa nyt aloittelevaa käsitöidentekijää.. Ohessa on linkki, jossa on ohje virkatusta matosta. Osaan aloittaa ja tehdä ketjusilmukat ja sulkea renkaaksi. Siitä lähtien alkaa jo tökkiä..siis kuinka saan tehtyä 8 ketjusilmukkaan 15 ketjusilmukkaa? Teenkö osaan kaksi yhteen silmukkaan. Olen varmaan sata kertaa purkanut..ja aloittanut alusta.. myös seuraava kierros ei onnistu.. Pylväitä pitäisi olla 3. krs 40 kpl, mutta minä en niitä saa kuin 33 kpl. Eli ketjusilmukoita on liian vähän. En tajua..auttakaa!
http://www.kangasaitta.fi/kangasaitta/web.nsf/pages/240E070089337443C22577AC006D4389/$file/Virkattu_matto_10062011.pdf

Kaiken kukkuraksi, olen muutama kuukausi sitten tehnyt tällaisen samanlaisen maton..ja saanut sen ihan loppuun asti valmiiksi seuraamalla vain tarkasti ohjeita. Mutta nyt...en vain pääse tuosta alusta yli enkä ympäri! Argh! :)

et tee niihin ketjusilmukoihin niitä 15 silmukkaa, vaan siihen renkaaseen. siis pistät sen koukun sen ketjusilmukkarenkaan läpi ja siihen sitten. olen huono selittämään, mutta hokasitko? :)

Kiitos "pik". Kyllä ei käynyt mielen vieressäkään, että se noin pitäisi tehdä.... :) kuinkahan ihmeessä mä sen edellisen maton oon saanu tosta kohdasta eteenpäin.. Kiitos sulle, yritän taas aloittaa alusta..

Tsemppiä tekemiseen :) Harrastuksen alussa oli itselläkin vaikeita kohtia eikä niitä tajunnu vaikka kuinka jankkas, onneksi mummo aina selosti miten pitäs tehä!
oon katellu tuota ohjetta monesti, mutta en ole muistanut vielä hommata tarpeita siihen. Nätti matto on!

Yhteistyössä