Virkavallan anastus?apua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahdollista?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahdollista?

Vieras
Mies oli ottanu pikavipin ja sielt' ei tullut mitään vastauksia spotilla ja ei oo puhnumeroa minne soittaa. olisi maksuaisaa kysynyt. no laitto eilen raivona spostia mihin kirjoitti että ottaa asian poliisi asiaksi jos ei vastausta kuulu ja lopuksi kirjoitti että on itse poliisi ja tietää mitä tekee sen jälkeen jos ei vastaa huomiseen mennessä. No nyt oli miehen spostissa vastus vippifirmalta josssa luki että tällä hetkellä luoton maksaminen takaisin on teidän pienen ongelma, me teemme poliisille tutkintapyynnön kun esiinnyitte poliisina,viranomaisena:O

voiko olla mahdollista että tekee kun mies vaan suutuksissaan noin kirjoitti että tekee poliisi jutun!!! ja heti tuli sit vastaus että ne tekee miehestä rikosilmotuksen ja kun hän tehnyt virjavallan anastuksen!!! ja todella lapsellista kirjoitusta oli tuo mieheltäni kun sanoi olevansa poliisi.mut vittuuntu vaan niin kun ei mitään yhteyttä saa vippi firmaan muuten. pitääköhän täs nyt pelätä et millon poliisi soittaa. sanoivat että kun mieheni on esiintynyt poliisina,tehnyt virkavallan anastuksen ,hänen pitäisi olla huolissaan kun siitä joutuu linnaan tai saa sakkoja.

no joo kirjoitusvirheitä tulee,kun vauva on rinnalla niin vaikia kirjottaa samaan aikaan. mutta vitutti vaan kun ei voi sieltä firmasta vastata viikkoihin ja nyt kun mies noin eilen kirjotti niin heti utlee että tekee rikosilmtuksen poliisille että on esiintynyt virkavallan edustajan:O kun kirjotti vaan että on ite poliisi ja tekee poliisi jutun! no saipahan edes jotain yhetyttä siihen kusetusfirmaan!

niin että mies kirjoitti vippifirmalle spostia näin: otan huomenna tänä poliisi asiaksi jos ette vastaa mitään ja olen itse poliisi ja tiedän mitä teen tämän jälkeen jos ette vastaa huomiseen mennessä.

vippifirman vastaus: teemme teistä rikosilmoituksen ja kun olette esiintynyt poliisina,olette syyllistyneet virkavallan anastukseen. poliisi ottaa teihin mahdollisesti yhteyttä. ja lopuksi että luoton maksu on teidän pienin ongelmanne tässä vaiheessa koska teemme teistä rikosilmoituksen koska olette esiintyneet virkamiehenä:D:D mitetin että jo nyt tuo ukko sopan on keittänyt mutt vitutti vaan:D

no siinäpähän sitten tekee poliisi jutun mut ennemmin vippi firmana olisin huolissaan kun tuo on oikea huijari paikka. minä sen sitäpaitsi miehen käskin kirjottaa:/ mut tosi lapsellista juu,ei vaan saanu kahteen viikkon yhteyttä siihen paikkaan ja nyt sitten ite alko sieltä uhkaileen että joutuu linnaan tms...

9 §
Virkavallan anastus
Joka toista erehdyttääkseen

1) ilman lakiin perustuvaa oikeutta ryhtyy toimeen, jonka vain julkista valtaa käyttävä toimivaltainen viranomainen saa tehdä, tai

2) muuten esiintyy virkatehtävässä olevana julkista valtaa käyttävänä virkamiehenä,

on tuomittava virkavallan anastuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

niimpä... pakko jotaki oli kirjottaa kun ei siihen paska firmaan mitään yhteyttä saa. ja heti sai kun uhkas poliisilla mutse uhkailu kääny nyt toisin päin:(. kun ei muuten muutako sanonu että olen itse poliisi ja tiedän mitä teen tämän jälkeen jos vastausta ei ala kuulumaan!!!

Kannattaa siis jatkossa miettiä miten pyrkii saamaan vastauksia. Eka voi mennä tässä asiayhteydessä varoituksella, mutta jos noita tulee usemapi niin varmasti tulee muitakin seurauksia.

Sama kuin lasten kanssa; sano vain asioita joita olet valmis toteuttamaan.
Eikä kannata kustantaa vippifirmojen omistajille huippuosinkoja.

Yhteistyössä