Virkaintoinen terveydenhoitaja

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Käytin tuota mun nuorinta astmaatikkoa rokotuksella. Tarkoitus oli siis ottaa vain kausi-influenssarokote kun hänellä ollut jo sikainfluenssa (kokeet otettu ja positiivinen tulos).

Vaan terkka ehti tuikata ensin tuolle possurokotteen ennen kuin sisäisti todella tiedon että tauti on sairastettu.

Eipä tuosta nyt sinänsä haittaakaan pahemmin ole, varsinkaan jos sattuu säästymään rokotteen haittavaikutuksilta (aika näyttää ).

Sai tuo lapsi kyllä sen kausi-influenssarokotteenkin. :)

Joo, mut niillä taitaa olla vähän kiire.. Itse käytiin hakemassa pojalle eilen rokotus, niin meinas pistää mua kun astuin huoneeseen (en ole raskaana mutta kai hieman pyöreä ;) ) kun lapsi tuli perässä miehen mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Utelen, että millaisena kuopuksenne sairasti taudin?

Äkillinen korkea kuume 39-40 astetta, kova yskä, kurkku kipeä. Valitti että joka paikkaan sattuu (ts. lihassärkyä). Sai Tamiflu-kuurin astman takia. Pari kertaa sai astmakohtauksen (lievänä onneksi) taudin aikana. Kesti vajaan viikon toi sairastelu. Jos ei olisi testeillä todennettu toi tauti niin olisin epäillyt jotain muuta virusperäistä flunssaa kun oli lyhytkestoinen sairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Utelen, että millaisena kuopuksenne sairasti taudin?

Äkillinen korkea kuume 39-40 astetta, kova yskä, kurkku kipeä. Valitti että joka paikkaan sattuu (ts. lihassärkyä). Sai Tamiflu-kuurin astman takia. Pari kertaa sai astmakohtauksen (lievänä onneksi) taudin aikana. Kesti vajaan viikon toi sairastelu. Jos ei olisi testeillä todennettu toi tauti niin olisin epäillyt jotain muuta virusperäistä flunssaa kun oli lyhytkestoinen sairaus.

Kiitos tiedosta ja hieno juttu, että meni ohi ilman jälkitauteja :)

Yhteistyössä