Virikepaikoista

• Viestiketjun aloittaja piti päästä kehumaan!
  • Ensimmäinen viesti
piti päästä kehumaan!
Kuulin juuri, että meidän kunnassa nämä ns. virikepaikkalaisten päiväkotihakemukset on pistetty jäihin. Hoitopaikka järjestyy vain töissäkäyville vanhemmille ja niitäkin paikkoja on todella hankala järjestää, kun kaikki päiväkodit on täynnä. Mutta että ONNEKSI sentään ovat tajunneet pistää noi virikepaikkaset jonon hännille ja todellisessa hoidontarpeessa olevat etusijalle.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x 2:
Saa nähä ottaako muut kunnat / kaupungit mallia teidän kunnasta. Kyllähän se niin on että vanhemmat jotka kumpikin käyvät töissä tarvitsevat enemmän sitä hoitopaikkaa lapselleen / lapsilleen.
Samaa mieltä. Ja meidän kunnassa on tarjolla muutakin virikettä, esim. avoin päiväkoti, puistotäti ja seurakunnan kerhot, joihon pääsevät ihan kaikki halukkaat. Myös mun esikoinen oli siellä, vaikkei kuuluta ees kirkkoon eikä uskota mihinkään. Silti tykkäsin laittaa sinne ja olikin oikein ihana paikka. Että en ihan heti ymmärrä niitä virikepaikkalaisia, mutta ei kai mun tarttekaan.

Natsku
Saa nähä ottaako muut kunnat / kaupungit mallia teidän kunnasta. Kyllähän se niin on että vanhemmat jotka kumpikin käyvät töissä tarvitsevat enemmän sitä hoitopaikkaa lapselleen / lapsilleen.
Olisi kyllä ihan aiheellista, koska joillakin paikkakunnilla joutuu kuskaamaan lasta pitkät matkat hoitoon, eli se tarkoittaa lapselle tosi aikaista nousua aamulla, kun pitää ehtiä tarhaan ja myös pitkää päivää muutenkin... Olenpa kuullut että joku ei ole saanut aloitusajankohdaksi sitä minkä on halunnut, koska päiväkoti on niin täynnä (ja ko. päiväkoti ei edes ollut toivelistalla...). Eli virikehoitolapsille pitäisi kyllä keksiä joku muu virikepaikka. Kerhoja vaan lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Natsku:
Olisi kyllä ihan aiheellista, koska joillakin paikkakunnilla joutuu kuskaamaan lasta pitkät matkat hoitoon, eli se tarkoittaa lapselle tosi aikaista nousua aamulla, kun pitää ehtiä tarhaan ja myös pitkää päivää muutenkin... Olenpa kuullut että joku ei ole saanut aloitusajankohdaksi sitä minkä on halunnut, koska päiväkoti on niin täynnä (ja ko. päiväkoti ei edes ollut toivelistalla...). Eli virikehoitolapsille pitäisi kyllä keksiä joku muu virikepaikka. Kerhoja vaan lisää.
No, itselläni on syksyllä edessä töihin lähtö, kotona olen ollut 2 vuotta, ja meidän kaupungin kanssa sain tapella kuopuksen päivähoitopaikasta. Hakemukseen laitoin 3 toivomusta päivähoitopaikaksi yhteenkään niistä ei päässyt, vaan pääsi juuri sinne minne en todellakaan halunnut (josta olin maininnan laittanut papereihin), no pari vkoa käytiin kiivasta sähköpostittelua / puheluita, ja nyt olen saanut onneksi tiedon että kuopukseni pääsee perhepäivähoitajalle. Kaupungin vastaukset vaan oli kaikkiin kysymyksiin, että kaikki paikat on niin täynnä.

meillätaas
Meidän kunnasta sanottiin, että lain mukaan virikepaikka on myös pakko järjestää. Kuulemma joku --- oikeus, on se millä tätä hommaa kutsutaan. En nyt muista mikä oikeus...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Aika paha virikepaikkahakemuksia on jäihin laittaa, koska lain mukaan kaikille on tarjottava päivähoitopaikka 4kk kuluessa.
Näin täällä. Voihan toki olla, että näille virikepaikkalaisille heltiää sitten kyselyjen jälkeen paikka toiselta puolen kuntaa jostain pph:lta, mutta päiväkotiin heitä ei missään nimessä täällä nyt huolita.

äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Aika paha virikepaikkahakemuksia on jäihin laittaa, koska lain mukaan kaikille on tarjottava päivähoitopaikka 4kk kuluessa.
Näin täällä. Voihan toki olla, että näille virikepaikkalaisille heltiää sitten kyselyjen jälkeen paikka toiselta puolen kuntaa jostain pph:lta, mutta päiväkotiin heitä ei missään nimessä täällä nyt huolita.
mitenkäs sitten minä sain viimesyksynä kielteisen päivähoitokhakemus vastauksen. hain töitä ja laitoin yhteishaussa lapseni hakuun ja 4kk kuluttua sain vastauksen ei paikkaa! no soitin vihaisen puhelun päivähoitotoimistoon ja ilmoittivat että kun en töissä ole niin eivät paikkaa anna, no siitä puhelusta kului kaksi päivää ja sain työpaikan ja taas soittelin sinne toimistoon niin johan oli ämmä paniikissa siellä kun paikka piti niin äkkiseltään järjestää, kovaa marmatusta tuli kun pitäisi hakea 4kk aiemmin, no minähän siinä sitten sanoin että näinpä teinkin mutta paikkaa ei tullut meidän lapsille. pahoittelivat kovin ja sain sitten aivan ihanalta pph:lta paikan lapsille.aluksikyllä epäilin kun halusin lapset päiväkotiin mutta nyt olen ollut tyytyväinen tähän pph paikkaan

niinhän
Meidän mukelo on päivähoidossa kahden paikalla ja vielä jatkaa kahden paikalla vaikka toivottavasti jään vauvan kanssa syksyllä kotiin. Ainahan kaikki vammat ei päälle päin näy, mutta suruksemme on todettava ettei lääkärit enää kotihoitoa suositelleet.

Yhteistyössä