Virikelapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja deuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="annika";25569065]no se on semmoinen lapsi, joka on päivähoidossa ,vaikka toinen vanhempi on kotona (esim työttömänä, sairaana, äitiyslomalla)[/QUOTE]

En tiedä, onko näitä jotenkin jossain tarkemmin määritelty, mutta itse en automaattisesti pidä virikelapsena, jos toinen vanhempi on kotona työttömänä. Vanhempi voi yllättäin jäädä työttömäksi ja etsii aktiivisesti töitä. Silloin kutsu töihin voi tulla nopeastikin ja on hyvä, että lapsella on jo vanha tuttu hoitopaikka. Ja sairaustapauksessakaan ei välttämättä. Vanhempi voi olla kykenemätön hoitamaan lasta.

tuolla sairaslomalla tarkotin lähinnä tämösisä pitempiaikaisia juttuja esim masennusta tms, jolloin äiti ois ainakin teoriassa kykenevä lasta hoitamaan, mutta (ehkä lastensuojelullisista syistä) laps on silti hoidossa.
jos vanhempi on työtön niin kyllä se mun mielestä on virikehoitoa, vaikka olis vaan just sen takia että paikka säilyis, eikä mulla mitään sitä vastaan oo, siittä vaan. ei virikehoidon tarvi olla jotenkin negatiivista

Se on sitä et laps viiään päiväkotiin/pph:lle leikkimään ku omaa äitiä ei kiinosta hoitaa omaa lastaan ja leikkiä sen kans. Se pääsee paljo helpommalla ku vie toisten hoidettavaks lapsensa. Joo joskus se on ihan hyvä että pääseeki pois kotoa parempaan hoitoon.

Yhteistyössä