Virallinen itsetuntotopicini masentuneelle ja elämässä rähjääntyneelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Viime aikoina on tuntunut että asiat eivät mene siten kuin haluaisi; on masentanut ja on ongelmia. Siis en erittele mutta näin on tuntunut ja näin onkin.

Tänään pitkästä aikaa ajattelin että ok, olkoon ongelmat mutta mulla on monia asioita jotka moni haluais itselleen. Ja niitä tässä listailen. Olkoon tämä nyt mun virallinen itsetuntotopic!

Tekisitkö mulle sellaisen palveluksen että merkitsisit viestiin sen lukumäärän näistä jutuista jotka toivoisit itselläsi olevan? Viestin sisältö voisi olla niinkin yksinkertainen kuin vaikka "2".

Eikä tää ole itsetehostusta mutta nyt tarvitsisin vähän sitä iloa eloon sillä jokaiseen noihin hyviin juttuihin olisi negatiiviset parinsa...

Olen;

-174cm pitkä. Moni varmaan haluais olla näin pitkä?
-Painan 64kg. Moni haluaisi kai olla tällainen normaalipainoinen.
-Minulla on ainakin kolme ihmistä maailmassa jotka aidosti rakastavat minua
-Olen "vain" 27-vuotias
-Ei ole penniäkään lainaa
-Olen viehättävä
-Asun pääkaupungissä (joidenkin mielestä hienoa, itsestä ei)
-Ei ole vielä lapsia joten vapaata aikaa riittää
-Ei hengenvaarallisia sairauksia
-Periaatteessa mahdollisuus tehdä mitä vain, opiskella tai vaikka muuttaa australiaan tms.

Muuta en keksi...

ok, jäin miettimään näinkö ne masentuneet kaikki ajattelee, mitä toi toinen haluaisi mitä mulla on! siis en oikein ymmärrä jokainen on sellainen kun on ja eikä voi saada sitä mitä toinen on. tietty johon voi vaikuttaa, paino ja käytös, mut muuten hassu ajatusmaailma sulla mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Tuletko oikeasti siitä iloiseksi, että sinä olet 174 cm pitkä, minä en ole, mutta haluaisin olla?

Tätä mäkin mietin..Ja en haluaisi olla noin pitkä, mulle riittää tää 170cm..:)
Keksipäs joku muu keino kohottaa itsetuntoasi?

Tuossa listassa oli monta hyvää asiaa! Näin juuri pitääkin tehdä, jos on masentunut. Eli keskittyä niihin asioihin, jotka ovat hyvin ja etsiä ilonpilkahduksia. Tsemppiä!

hmm, mä oon 178 pitkä!

Joo mut hyvin sulla asiat on. Kunhan vielä itekin näkisit sen. Itsekin sairastin pitkään masennusta ja onhan se vieläkin taustalla, lääkityksen sain lopetettua kuitenkin. Ja totta se on, ettei sitä osaa arvostaa (tai arvostaa kyllä mut ei silti ole onnellinen) noita hyviä asioita elämässään, kun masennus ei lähde vaikka kuinka haluaisi. Tsemppiä!

ainakin 8!! sul on siis elämäs positiivisiä asioita, joista et tavallaan osaa nauttia, tai olla kiitollinen. Monikaan nuori ei tajuu esim. terveyden merkitystä, ennenkuin itse tai läheinen sairastuu vakavasti. Hommaa itelles vaikka vapaaehtoistyötä lasten parista, niin saat viel vähän tarkoituksenpoikasta elämääsi mukaan :) saat vähän eri katsantokantoja kaikkeen, ja samalla voit olla avuksi jollekin, jolla ei ikinä oo asiat ollut noin hyvin.

Tsemppiä!

Aika surullista ajatella noin minunkin mielestäni.
Onni tulee siitä, että rakastaa itseään, on mielekästä tekemistä, siis tietää mitä haluaa tehdä elämässä. Ei siitä että vertaa muihin.
Minulle esim. tärkeintä on terveys, oma perhe, toki olen mielestäni kaunis ja laiha ikäisekseni ja kyllä olisin halunnut nuorena olla pitempi niin esim. olisin voinut kokeilla mallin uraa. Mutta tuskin mallin ura olisi onnea tuonut, on kilpailtu ja verinen ala jolla vain harva menestyy. Tällä hetkellä ei ole mitään väliä sillä, että olen vain 168 cm enkä yli 170 cm. Painan noin 50 kg. Olen sinua 10 vuotta vanhempi.
Itse asiassa kun olin sinun ikäinen nuori opiskelija, elämä tuntui usein haastavalta ja epävarmalta. En vaihtaisi osaani lapsettomuuteen, perheettömyyteen, sen tajuan nyt kun luin aloituksesi, vaikka usein olen väsynyt vastuuseen ja huoleen ja työhön. Ja siihen, että osaanko olla hyvä äiti.

Mukavaa, että sinulla on ne 3 ihmistä jotka välittävät. Niin minullakin. Mies ja 2 lasta. Se on tärkeä asia, ja terveys.
Mielialaan vaikuttaa minulle itselleni eniten, että nukun tarpeeksi (väsyneenä ja univajeisena masentaa), että syön hyvin ja liikun pari kertaa viikossa vähintään niin että hengästyn, siis kestävyysliikuntaa.
Ja tuohon päälle se, että tiedät mitä haluat tehdä. Valitset alan, josta pidät.
Ja että pitää talouden kunnossa.
Jaksamisia!

Olen;

-174cm pitkä. Moni varmaan haluais olla näin pitkä?
( Olen saman pituinen, eikä asia ole mulle tuonut onnea tai onnettomuutta )
-Painan 64kg. Moni haluaisi kai olla tällainen normaalipainoinen.
( Normaaliapaino ei ole tie onneen )
-Minulla on ainakin kolme ihmistä maailmassa jotka aidosti rakastavat minua
( Tämä on oikea syy onnellisuuteen! )
-Olen "vain" 27-vuotias
( Ikä on vain numeroita, ei siis liity onnellisuuteen )
-Ei ole penniäkään lainaa
( Siitä kannattaa olla onnellinen )
-Olen viehättävä
( Kauneus on katoavaista )
-Asun pääkaupungissä (joidenkin mielestä hienoa, itsestä ei)
( Tärkeämpää on se MISSÄ halauisi asua, ei se missä asuu )
-Ei ole vielä lapsia joten vapaata aikaa riittää
( suurin osa palstalla on äitejä, joten tuskin kadehtivat osaasi )
-Ei hengenvaarallisia sairauksia
( onnen aihe! )
-Periaatteessa mahdollisuus tehdä mitä vain, opiskella tai vaikka muuttaa australiaan tms.
( Onhan se onnen lähde, JOS haluaa muuttaa austraaliaan tai tehdä ihan mitä haluaa)

Mun elämässäni on noista 4 kohtaa, silti olen kaikkea muuta kun onnellinen. Kuitenkaan en haluaisi että kohdalleni osuisi yhtään enempää mainitsemistasi asioista.
Mulle onni olisi sitä että löytäisin sisäisen rauhan. Ulkopuoliset asiat kuten ulkonäkö, raha, maine tai vapaus ei tuo onnea.

Sori jos kommentoin enemmän mitä ap halusi.

sulla on siis valttikortit käsissä, mutta osaatko sä pelata niillä oikein? tsemppiä ja rohkeutta tehdä tekoja, jotka saavat sinut ja läheisesi onnelliseksi. ei sen väliä, mitä mieltä palsta on. :hug:

Yhteistyössä