vioko jonkun puute ravinnonpuute aiheuttaa hiustenlähtöä?

Kyllä se on se raskaus ja synnytyksen jälkeinen aika, jotka rasittavat tukkaa.
Multa karisi puolet hiuksista jo raskausaikana ja toivoin että olisin imetysajan hiusten lähdöstä selvinnyt... Kamala se oli yhdessä välissä, mutta on sitä tullut jo takaisinkin.
*muoks* Minä söin lisävitamiineja neuvolan suosituksesta
 
vierailen
Alkuperäinen kirjoittaja +++++:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailen:
Kalsium ja biotiini - lisää ruokavalioon. Biotiini on "tukkavitamiini".
Mistä tuota biotiinia saa?
Varmaan ainaki luontaistuoteliikkeistä. Sitä on vissiin lisätty joihinkin kalsiumeihinkin, mutta tosi pieniä määriä. Kokeile guuglata.
 
raksaajamamma
Maitotuotteet saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä, stressi tietty, muutokset ruokavaliossa, ...
Vaikeeta on sanoa mitään yhtä asiaa tietämättä ruokavaliotasi ja elämäntilannettasi. Hyvä kampaaja osaa kertoa hiuspohjan tilanteen, siitäkin voi olla kyse.
 
biotiinin napsija
Alkuperäinen kirjoittaja raksaajamamma:
Maitotuotteet saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä, stressi tietty, muutokset ruokavaliossa, ...
Vaikeeta on sanoa mitään yhtä asiaa tietämättä ruokavaliotasi ja elämäntilannettasi. Hyvä kampaaja osaa kertoa hiuspohjan tilanteen, siitäkin voi olla kyse.
Maitotuotteet tuskin aiheuttaa olennaisesti sinänsä mitään hiustenlähtöä, niissähän on nimenomaan kalsiumia joka on olennaista esim hiusten kasvun kannalta. Tietyt vitamiinit edesauttaa tai vähentää kalsiumin imeytymistä, kannattaa ehkä ottaa selvää siitä; olennaista on kokonaisbalanssi elimistössä,ei välttämättä joku tietty yksittäinen ravintoaine.

Biotiinia on maidon lisäks maksassa, munuaisissa, palkokasveissa, lihassa, muistaakseni kalassa, herneissä, kukkakaalissa.
Biotiinin kanssa kannattaa syödä sinkkiä.

Ja maitotuotteiden kanssa d-vitamiinia. Jos jollakulla maitotuotteet näyttää aiheuttaneen hiustenlähtöä voi olla että henkilö on itse asiassa syöny muuten liian ykspuolista ja rasvasta ruokaa, liian vähän vihanneksia, marjoja, täysjyväleipää, rautaa.
Maidosta on sitte tehty se syntipukki.

 
vieras
Apteekista saa biotiinia. Muistaakseni oli Biotisan. Itte oon syöny nyt viikon sen kaks tabua päiväs ja jatkan yhdellä per päivä. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu että hiustenlähtö olis jo vähän lakannut.
 

Yhteistyössä