Vinkkejä yövieroirukseen, kiitos!

Mä en enää jaksa yötissittelyä. Vauva on 9.5kk ja syö tissiä 3-5 kertaa yössä. Useammin kyllä vain ottaa tissin huvitutiksi ja jatkaa uniaan.

Ei syö tuttipulloa eikä tuttia. Meillä on ollut myös sellainen paha tapa että minäkun otan tissille yöllä ekan kerran niin yleensä nukahdan ja herään vasta sitten kun haluaa uudestaan tissiä, eli siis nukkuu pätkiä meidän sängyssä.

Opetanko vielä tuon ikäisen tuttia syömään? Kerrasta poikki vai ei? Tarjoanko mukista vettä tilalle?
Esikoinen lopetti itse yösyönnin kun puuro tuli kuvioihin 5kk iässä mutta tämä kakkonen on sellanen "tissihakki", että huh.

Kiitos avusta!
 
gaal
Meillä toimi kerrasta poikki. Mäkin mietin tutin opettelua vielä, mutta onneks en ryhtynyt siihen. Mä sanoisin että mies hoitaa vauvan yöheräilyt muutaman yön, kun siltä sitä maitoa ei tule, ja säkin saisit levättyä. Vettä ei meillä yöllä haluttu..
Usein sanotaan, että kolme yötä vauva vielä valvottaa lopettamisen jälkeen, ja sitten alkaa nukkua hyvin, varaa kuitenkin viikko, meillä sattu hyvin että mies oli lomalla silloin, niin molemmat oli toistensa apuna.
Ja mä kyllä yllätyin kuinka helposti vierotus sujui, loppujen lopuksi.
Kyllä se siitä, se on rankkaa mutta kestää onneksi vaan niin vähän aikaa ja sitten saa nukkua rauhassa :)
 
kokemusta on
Kylmästi kerrasta poikki. Parit eka yötä saattaa huutaa, mutta tassuttele ja silittele ja anna tarvittaessa tuttipullosta vettä, kun huutaessa voi suuta kuivaa. Meillä meni kolme yötä, eikä enää kinunnut tissiä öisin. Ja vauveli tuolloin 6kk... Tsemppiä! Ja anna iskän (jos mahdollista) hoitaa tuo ja pidä lapsi omassa sängyssä eikä teidän vieressä, ettei maitos haise ja kiusaa pientä.
 
Kiitos vinkeistä. Noin olin vähän ajatellutkin! Tytär isän puolelle sänkyä, omaan sänkyyn. Varoiksi siihen pulloon vettä, ei kyllä ole sitä ennenkään huolinu...
Katoaanpa kuinka mahtaa isillä pinna kestää :/ Ja äidillä. Mutta pakko se on nyt loppua ei jaksa enää. :)
 

Yhteistyössä