Vinkkejä sohvan hankintaan?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos on kissa niin ei sellaista kangassohvaa johon jää kynnet kiinni ja se raavitaan heti riekaleiksi. Samettisohvaa ei raavita, kokemusta on, ja on helppo puhdistaa (lapsiakin on).

vierailija
Hankkisin riittävän korkean sohvan koska huonojalkaisen on paha nousta matalalta ja korkean sohvan alta on helpompi siivota. Ehdottomasti koeistuisin sohvan. Mielestäni sohvaa ei osteta katalogia selaamalla, vaan kokeilemalla. Väri tietenkin sisustuksen mukaan, mutta lemmikkitalouteen en ottaisi nahkasohvaa. Koirien kanssa se ei ole niin iso ongelma mikäli eivät pure kulmia, mutta kissat saavat kyllä terävillä kynsilläänkin nahkapinnan tuhottua nopeasti. Sellainen kangassoha, johon saa vaihtopäällisiä on hyvä, mutta joskus ne vaihtopäälliset ovat tolkuttoman kalliita.

vierailija
Sohva pitää koeistua. Ulkonäkö on toissijainen asia sohvan hankinnassa. Tai ainakin pitäisi olla. Kannattaa ostaa riittävän korkeilla jaloilla, että alta on helppo imuroida ja sohvalta pääsee huonojalkainenkin ylös.

Kyl mä hommaisin varmaan sellasen mist saa sängyn myös. Tää mun nykynen on ihan schaisse ja pitäis polttaa mokoma. Mut kun olin töissä ni kuulin et sohvat ja sängyt maksaa muutaman kympin kun ne tekee sen kiinassa ja täällä maksaa useita satkui tai jopa tonnei. Oliko ihan suomalaista tehdasta joka noita tekee vai mistä noi sohvat ja sängyt yleensä tulee?

Yhteistyössä