Vinkkejä miten reilu 2 v:ltä saisi leikattua hiukset

  • Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
Epätoivoinen
Eli poika reilu 2 v. ei anna leikata hiuksia edes parturissa. Ei saksilla eikä koneella. Alle 2 v:nä on antanut kolme kertaa leikata ja nyt ei millään. Pää pyörii kuin hyrrä ja huuto on mitä mahtavin.
 
Mun pikkuveli oli samanlainen. Sille tuli sakseista paha haavakin tuon takia. Sitten keksittiin, että poika katsoo videoita. Se toimi yhden kerran, mutta seuraavalle kerralle tarvittiin uudet konstit. Äiti sitten leikkasi yöllä pojan nukkuessa hiukset.
 
Epätoivoinen
Yöllä on koitettu siistiä noita korvan kohtia, mutta tuntuu, että lapsi vaistoaa ja kääntyy juuri sillä hetkellä kun pitäisi leikata.

Lisää vinkkejä kiitos!
 
keiju84 harmaana
meillä viikon verran kyselin että leikataanko jos ei halunnut niin ei leikattu, yks kaunis päivä sano et leikataan nyt hiukset. Istutin vessan pöntölle ja karkkirasia käteen. Halus vielä et leikataan lisää kun olin itse tyytyväinen tulokseeni
 
vieras
Itse olen saanut hyviä tuloksia aikaan peilin avulla. Käsipeili lapselle käteen, niin lapsi näkee mitä tehdään ja mukava on katsoa kun hiuskiehkurat putoilee peilille. Herkkujen syömistä koitin kanssa, mutta samalla menee iso kasa karvoja suuhun :(
 
rusinat houkuuttimiksi tai kasa leluja käteen. myös yksi hyvä keino on sanoa että kone on ruohonleikkuri ja tukka on nyt niitettävä, myös parturin suojakaapua sanotaan batmaninviitaksi, niin johan poika pullistelee ylpeyttä, toimii täällä
 
mutsi
Viimeksi leikkasin 2 vuotiaan ja kun ei muu auttanu mentiin terassille kattoo tippuuko alas hiukset rakosista! Peilikonstia olen monesti käyttänyt. Naapurin tätikin kävi leikkaajasta yhteen aikaan!Takaa sit leikkasin salaa kun naapuri seisoi!Joskun on ekaks pitäny leikata barbiakin kun kaikilta täytyy leikkauttaa hiuksia!!!Saippua kuplien puhallus on pop! Samalla olen leikannu, äiti vain on mukana kuplissa ja pitää hiukan leuasta! Kaikkea pitää kokeilla!
 
Pari kertaa on jo käyty parturissa poikaa (2 v. 2 kk) huudattamassa ja tällä viikolla leikkasin siltä itse ensimmäistä kertaa hiukset. Malttoi yllättävän hyvin istua paikallaan kun lupasin palkkioksi TIKKARIN. =)
 
Epätoivoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Meillä mies kävi ensin leikkauttamassa hiuksensa ja poika perässä (eli katsoi ensin isän hiusten leikkauksen). Hyvin meni ja on nyt muutkin kerrat mennyt. Yleensä kädessä on pari pikkuautoa yms.
Kiitos vinkistä. Kokeillaankin käyttää samaan aikaan parturissa isännän kanssa.

 

Yhteistyössä