vinkkejä gluteenittomien lihapullien tekoon.

eli juhliin pitäis tehdä gluteenittomia lihapullia,joten osaisko joku sanoa mitä kannattaa laittaa esim.sipulikeiton tilalle.korppujauhoja taitaakin löytyä gluteenittomina.

kiitos vinkeistä :flower:

Jauhona voi käyttää vaikka mitä! Perunasosejauhetta, gluteenitonta korppujauhoa, gluteenittomista leivistä tehtyä jauhoa, gluteenitonta leipää muruina, keitettyä riisiä. Eikä välttämättä tarvi yhtään mitään, lihaa, munaa ja mausteita ja sipulia riittää.

Muista sitten se ettei vahingosakaan mene tavallisia jauhoja tai leivänmuruja sekaan. Leivänmuru tappaa keliaakikon.

Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
mä sitä kans vähän miettisin että tuleeko siitä hyvää jos ei laita niitä jauhoja ollenkaan.mutta,mä kokeilen =) laitan siis vaan lihan,munat ja mausteet :)

kiitos teille :flower:
Laita perunajauhoja lusikallinen. Tulee vähän kiinteämpiä.

Tummaa soijarouhetta laita samassa
suhteessa kuin jauhelihaa. Rouheet kippoon, vettä päälle ja suolaa+mausteet perään. Itte laitan puolikkaan kanaliemikuuton, grillimaustetta. Anna jäähtyä. Muuten taikina normi tapaan paitti 1 muna lisää sitten. Mehukkaita :p

mä en oo
koskaan laittanut mitään sipulikeittoa! Sen sijaan äidin reseptin mukaan kun pistää vähän sinappia ja ketsuppia ja mahdollisesti jopa voisulaa tavallisen pippurin ja suolan lisäks tulee makua.

unikuu harmailee
mä en oo ikänä laittanut mitään jauhoja lihapulliin.kokeile tätä.on vienyt kaikkien jalat alta:

500g jauhelihaa (lammasta)
2rkl oliiviöljyä
1/2 sipulia hienonnettuna
1 rkl kanelia
ripaus chiliä
1 rkl paprikajauhetta
1 kananmuna
1 dl vihreitä oliiveja silputtuna
1 dl keitettyä riisiä
1 1/2 tl suolaa
1 tl mustapippuria
175g fetajuustoa pilkottuina kuutioiksi
1-2dl lämmintä lihalientä

Lämmitä uuni 200 asteeseen. kuumenna öljy pannussa,kuullota sipuli ja mausteet. yhdistä kulhossa jauheliha,muna,oliivit ja riisi. Sekoita joukkoon sipulisilppu,suola ja pippuri.
pyörittele lihapullia ja laita jokaisen pullan sisälle fetajuustokuutio. Ruskista voissa kevyesti, vain sen verran et saa pinta saa väriä.
laita ruskistetut pullat uunivuokaan ja kaada lihaliemi pullien päälle. Kypsennä uunissa 15-20minsaa.

Tosi hyvää.. namnam..

[QUOTE="Kokki";27587414]Huomenna pitäisi tehdä pullia.
Sipulikeittopussissa on vehnäjauhoja.
Mutta toi perunajauho vois korvata korppujauhon.
Ostaan en ala mitään erikoisjauhoja.[/QUOTE]
Miksi pilata hyvä liha millään jauholla? Niiden jauhojen tarkoitus on ollut vain "jatkaa" taikinanmäärää, jotta köyhemmissä perheissä riittäisi lihaa useammalle.

Yhteistyössä