Vinkkejä yh:lle joulun viettoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä luulen että Tampereellakin jotain mukavaa jouluna on.Varmasti lähempänä joulua niistä sit tiedotetaan ja kysele ja katsele mitä koulun,kerhon,neuvolan ,kauppojen yms.ilmotustauluille ilmestyy=) Ette varmasti jää pojan kanssa kaksin kotiinne.Hauskaa ja odotuksekasta joulun odotusta!=)

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
mä olen totaalinen y, ilman hoota.
mitähän ite tekis :o

Kun asuisit lähempänä, voisin kutsua vaikka meille jouluksi, katsottaisiin sitten mikä päätön on miehiään.
!

Vähän ohi aiheen mutta ihan yksi parhaista jouluistani on ollut kun meille tuli kolme ihan uppo-outoa kundia joulun viettoon kun heillä ei ollut ketään täällä Suomessa. Ja eikä siis ollut edes mitään k-18 joulun viettoa vaan ihan perinteistä.

Kyllä meilläkin kolmen lapsen ja oman miehen kanssa vietetään ihan perinteistä joulua. Ja mieskään tuskin ihmettelisi, on tottunut siihen, että teen erikoisia tempauksia hyväsydämisenä ihmisenä. Kyllä meille yksi ihminen joulun viettoon mahtuisi, ja nukkumaankin.

Onko tää teidän eka joulu kahdestaan? Jos on, on hyvä tilaisuus alkaa luoda omia jouluperinteitä, joita sitten noudattaa vuodesta toiseen.

Joulun ruuat eivät ole kalliita, jos itse tekee. Varsinkin laatikot ovat edullisia. Tee vain niitä jouluruokia, joista oikeasti tykkäätte. Leipokaa joulun alla yhdessä piparkakkuja ja joulutorttuja.

Mä olen yh ja jos mulla olisi joskus ollut joulu ilman sukulaisia, se joulu olisi ollut seuraavanlainen:
- rauhallinen riisipuuroaamiainen
- ulos kävelylle, kauralyhteet tms linnuille
- lumisina jouluina lumilyhty pihaan
- joulurauhan julistuksen katsominen telkkarista kera glögin ja piparkakkujen
- lapsilla leikkimistä ja mulla joulupäivällisen valmistelua
- ulkotulet pihaan tai vastaavat parvekkeelle
- joulupäivällinen
- joululauluja
- lahjojen avaaminen
- lisää joululauluja
- iltakävely
- rauhallista yhdessäoloa kotona
- nukkumaan

minä sain ainakin pari vuotta sitten eron j auudelle paikkakunnalle muuton jälkeen sossuta joululaatikon jossa oli lahjakortti (10e) lelukauppaan , suklaata , pipareita , kinkku ja muuta mukavaa jouluista pikkusyötävää...kannattaa kysellä jo nyt että pääsee listalle jos on oikeasti varaton. lämmitti ainakin meidän joulua. j aitse tekemään koristeita ja kortteja. ei vaadi paljon kun kerää luonnosta materiaalist j ajos ei kuuseen oo vaaraa niin muutama havunoksa joltain tien sivulta j asiihen koristeita jne...ja uskon että monikin ottaisi mieleellään kylään , ainakin jouluihmiset joihin itsekin lukeudun. mitä enemmän porukkaa sen lystikkäämpää =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Onko tää teidän eka joulu kahdestaan? Jos on, on hyvä tilaisuus alkaa luoda omia jouluperinteitä, joita sitten noudattaa vuodesta toiseen.

Joulun ruuat eivät ole kalliita, jos itse tekee. Varsinkin laatikot ovat edullisia. Tee vain niitä jouluruokia, joista oikeasti tykkäätte. Leipokaa joulun alla yhdessä piparkakkuja ja joulutorttuja.

Mä olen yh ja jos mulla olisi joskus ollut joulu ilman sukulaisia, se joulu olisi ollut seuraavanlainen:
- rauhallinen riisipuuroaamiainen
- ulos kävelylle, kauralyhteet tms linnuille
- lumisina jouluina lumilyhty pihaan
- joulurauhan julistuksen katsominen telkkarista kera glögin ja piparkakkujen
- lapsilla leikkimistä ja mulla joulupäivällisen valmistelua
- ulkotulet pihaan tai vastaavat parvekkeelle
- joulupäivällinen
- joululauluja
- lahjojen avaaminen
- lisää joululauluja
- iltakävely
- rauhallista yhdessäoloa kotona
- nukkumaan

Hyvä lista Keittis mutta unohit Joulusaunan tuosta. Jokaisessa taloyhtiössäkin on yleensä joulusauna ( ainakin muistaakseni) jos ei omaa saunaa satukaan olemaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti harmaana:
Hyvä lista Keittis mutta unohit Joulusaunan tuosta. Jokaisessa taloyhtiössäkin on yleensä joulusauna ( ainakin muistaakseni) jos ei omaa saunaa satukaan olemaan. =)
Totta :) Meillä tosin on oma sauna, mutta ei olla saunaihmisiä. Siksi se jäi mun listastani pois.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
minä sain ainakin pari vuotta sitten eron j auudelle paikkakunnalle muuton jälkeen sossuta joululaatikon jossa oli lahjakortti (10e) lelukauppaan , suklaata , pipareita , kinkku ja muuta mukavaa jouluista pikkusyötävää...kannattaa kysellä jo nyt että pääsee listalle jos on oikeasti varaton. lämmitti ainakin meidän joulua. j aitse tekemään koristeita ja kortteja. ei vaadi paljon kun kerää luonnosta materiaalist j ajos ei kuuseen oo vaaraa niin muutama havunoksa joltain tien sivulta j asiihen koristeita jne...ja uskon että monikin ottaisi mieleellään kylään , ainakin jouluihmiset joihin itsekin lukeudun. mitä enemmän porukkaa sen lystikkäämpää =)

Muuten, nyt kannattaa käydä keräämässä niitä materiaaleja koristeisiin kun niitä tuolta ulkoa vielä saa. Eli oksia ja käpyjä, ehkä jotain varpuja. Kannattaa laittaa talteen myös jokunen wc/talouspaperi-rullan hylsy, niistä voi ainakin tehdä hyasintteja liimaamalla rutistettuja silkkipaperitolloja yläosaan ja alaosaan vihreää paperia. Yläosan saa tukkoon kanamunakennolla.

Kävyistä voi tehdä ainakin tonttuja, ja erilaisia kransseja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti harmaana:
Totta :) Meillä tosin on oma sauna, mutta ei olla saunaihmisiä. Siksi se jäi mun listastani pois.

Mulle kuuluu joulusauna joulun ohjelmaan ihan yhtä kiinteästi kuin tietyt telkkarista tulevat jouluohjelmat: Samu Sirkan joulutervehdys ja Lumiukko.

Samoin kuin joulumusiikin soittaminen.

Tänä jouluna saatan vielä aattona ryntäillä, toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan, kun aatto on keskellä viikkoa. Mutta usein olen hakenut joulukukkia ja jotain viime hetken ruokaostoksia vielä aattona. Nyt on kuitenkin ekaluokkalainen kotona jo edellisen päivän, jos ne vikat ryntäilyt saa hoidettua sitten jo aatonaattona.

Onhan ap hakenut lapsilisänkorotuksen, saa elareita ja jos vuokralla niin asumistuen?Minulla ainakin jää enemmän rahaa käteen nyt yh kuin suhteessa...helposti laittaa joulun.Tietenkin olen töissä, että ei jos kotona ..en tiedä onko ap töissä,työtön vai hoitovapaalla tms.

Kiitos näistä vinkeistä!

Kyllä lapselle taitaa jäädä ihan hyvä mieli ihan van piparkakkujen leipomisesta, vaikka itse tietysti toivoisi jotain suurempaa :)

Ja olen minä työelämässä, mutta asumistukia ym. en saa. Tulot menee juuri muutaman euron yli. Kallis vuokra ja isot opintolainat vie ison osan palkasta, vaikka sitä olisikin.

Eron jälkeen lapsen ja minun elintaso romahti isolta vuorelta alas. Vaikka itse nautin pienistä asioista, kuten rauhallisesta olosta, pelkään että lapsi ei. Vaikka meillä ei koskaan olekaan paljoa osteltu. Ja tämä on varmasti vain kuvitelma päässäni.

Täytyy sanoa että asuinalue tuottaa ongelmia. Lapsen kaikki kaverit ovat rikkaita ja pelkään koko ajan, koska se alkaa vaikuttamaan poikaan. Mutta kait täällä rikkaidenkin keskellä voi opettaa oikeita oikeita elämänarvoja!
Sellaisia, mihin moni teistä valoi minuunkin uskoa, kiitos :)

Yhteistyössä