vinkkejä vauvantekkoon :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haaveilija

Vieras
Kertokaa hyviä neuvoja, mitkä "voisivat" auttaa tulemaan raskaaksi..tiedän, että mitään oikeita tapoja ei varmaan oo olemassakaan, mutta oisko sellaisia vinkkejä mitkä voisi edes vähän auttaa??

Ollaan yritetty vauvaa jo 7kk eikä vielä oo tärpännyt..tiedän, ettei se hetkessä tapahdu, mutta vinkkejä otetaan vastaan :)

Sekin ehkä hidastaa tätä prosessia, sillä mahdollisuudet tulla raskaaksi on 50% sillä toinen munatorvi on poistettu, koska pari vuotta takaperin leikattiin kohdunulkoinen pois..

KAAMEE VAAVIKUUME <3

minä oon kuullu että yks hyvä raskaaksi tulemisen ajankohta on 14pv kuukautisten alkamisesta!!
eli heti kun menkat alkaa tai on jotain menkka vuotoa niin siitä päivästä lasket 14pv ja ovulaatio on juuri niinä päivinä!!

Itselläni se ainakin toimi!!!
Toki vaikuttaa kuukautiskierrot mutta kokeilkaa edes!

Olethan muistanut, että et mene alapesulle heti kohta yhdynnän jälkeen? (Tämä oli yhdelle kaverilleni "yllätys" ei ollut ajatellut asiaa). Oletko kokeillut ovulaatiotestejä, niillä "oikean päivän voi "bongata" niin sattuu se seksin harrastaminen otolliseen kohtaan.

Nämä nyt ekaks tuli mieleen, ehkä jo käytössäkin mutta kuitenkin

Hanki koira. Toimi meillä. Oltiin yritetty melkein vuosi, kun päätin, että on keskityttävä elämässä muuhunkin. Hankin koiranpennun, joka vei ajatukset tosiaan ihan muualle, elämä hymyili ja kahden kuukauden päästä tein positiivisen testin - 13 kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Ja raskausajan koira on ollut ihan mainio liikuttaja, painonnousu on pysynyt hallinnassa ja väsymyksestä huolimatta on ollut pakko liikkua. Tänäänkin oltiin tunnin lenkillä ja la on ensi viikolla :) Suosittelen siis lämpimästi.

juu mä oon kans kuullut jotain tollaista..huomenna pitäis olla just tarkka ovulaatiopäivä, mutta varmuuden vuoksi oon ottanut huomioon myös eilisen, tän, huomisen ja ylihuomisen :D

Ovulaatiosta kuukautisten alkuun on n. 14vrk. Jos kierto on siis 28 päivää, niin silloin ovis lienee 14pv menkkojen alkamisesta. Jos kierto on 32 päivää, ovis lienee 18pv kuukautisten alkamisesta.

En tiiä vaikuttaako muilla, mutta mä oon tullu raskaaks 2 kertaa heti kun oon ottanu siinä kyseisessä kierrossa nestemäistä kalanmaksaöljyä. Voi olla tuuriakin, mutta e-vitamiinia sanotaan raskausvitamiiniks ja kalanmaksaöljyssä on sekä a- että e-vitamiinia. Juuri nää vitamiinit auttaa hedelmöittynyttä munasolua kiinnittymään kohtuun ja mulla on siinä ongelma--> kohdussani on rakennevika.

Jos ja kun kolmatta aletaan joskus yrittään niin jos sittenkin raskaudun heti kun otan kalanmaksaöljyä ni sit se toimii. Vielä en luota 100%:sti.

Alkuperäinen kirjoittaja kahdenäiti:
minä oon kuullu että yks hyvä raskaaksi tulemisen ajankohta on 14pv kuukautisten alkamisesta!!
eli heti kun menkat alkaa tai on jotain menkka vuotoa niin siitä päivästä lasket 14pv ja ovulaatio on juuri niinä päivinä!!

Itselläni se ainakin toimi!!!
Toki vaikuttaa kuukautiskierrot mutta kokeilkaa edes!

joo, siis jos on 28 päivän kierto, jos ei, niin 14 päivää ennen menkkojen ekaa päivää toimii ehkä vähän paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Lopettakaa se vauvanteko ja rakastelkaa, kyl se sitte...

Tai sitten ei.

Onnea matkaan ap:lle. Yleensä sanotaan, että yhdyntä (kuulostaa kliiniseltä..) parin-kolmen päivän välein takaa sen, että siittiöitä on paikalla ovulaation aikoihin.

http://www.niksautus.net/heikki/hoitoja/hoitoja.html

http://www.mammaksi.fi/forum/viewtopic.php?p=333&sid=a5ea238cf4e8f1f5dc50fca07a2327eb
Tuolla ku rullaa sivua alas pitkä lista vinkkejä sekä miehelle että naiselle.

http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=32200&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=4add72d13e73827452bcf135e4615410

;) ;) ;)

Ihan aamulämpöjä voi alkaa mittailla. Ennen ovulaatiota tulee piikki, lämpö kohoaa.

Aamulämmöt pitää mitata aina samaan aikaan ennen kuin nousee sängystä, ja kainalolämpö ei riitä, pitää mitata joko emättimestä tai peräsuolesta. Se sujuu ihan helposti esimerkiksi niin että kello on soimassa aina samaan aikaan, sitten laittaa kellon torkulle ja mittarin sisään ja nukahtaa uudelleen kunnes kello soi taas. Sitten voi jättää mittarin pöydälle ja vaikka jatkaa unia.

Tulokset kannattaa kirjata taulukkoon, mieluiten käyräksi. Siitä huomaa heti milloin ovulaatio on.

Tällä tavalla olen itse selvittänyt ihan tarkalleen kuukautiskiertoni vaiheet.

kiitos kaikille neuvoista :) ja sit vielä sellainen kysymys, että onko mitään uskomuksia esim.yhdyntäasennoista, mitkä tuottaa tulosta tai sitten ruoka-aineet, juomat ym..mitä kannattaisi kokeilla?? lähdin heti etsimään kalanmaksaöljyä kun joku ehdotti, mutta ei enää ollut, täytyypä lähteä ostamaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija:
kiitos kaikille neuvoista :) ja sit vielä sellainen kysymys, että onko mitään uskomuksia esim.yhdyntäasennoista, mitkä tuottaa tulosta tai sitten ruoka-aineet, juomat ym..mitä kannattaisi kokeilla?? lähdin heti etsimään kalanmaksaöljyä kun joku ehdotti, mutta ei enää ollut, täytyypä lähteä ostamaan :)

http://www.mammaksi.fi/forum/viewtopic.php?p=333&sid=a5ea238cf4e8f1f5dc50fca07a2327eb
Tuolla ku rullaa sivua alas pitkä lista vinkkejä sekä miehelle että naiselle.

Tuolla kun rullaat sivua on vinkkejä IHAN KAIKESTA. ;) Toivottavasti nappaa. =)

meillä meni vuoden verran tähän "vauvanteko" prosessiin..mittailin alkuun lämpöjä ja ovistikkujakin käytin..loppupeleissä heitin kirveen kaivoon ja annoin olla vaan..kolme kuukautta elelin ihan normisti ja vauhdikkaasti ...shoppailin kävin ystävien kanssa istuu iltaa..joo ja sitten taas niitä menkkoja odottelin..viikon juminut ja juilinut mahassa ja ei vaan näy..kävin testin ja poks plussa..->shokki :laugh:
Mut toi räpäköinti ton vuoden aikana tuli mulle ainakin tarpeeseen...sitä kasvo ihmisenä kummasti..

jos vaan suinkin pystyt olee ilman noita tikkuja ja mittaria niin ole
=)
se repii aika pahasti jossain tapauksissa mukaansa ja sit kärsii seksielämä ja parisuhdekin...kun tulee ne aikataulut millo PITÄÄ,TÄYTYY peittojen heilua...

Yhteistyössä