Vinkkejä vasta-alkajalle huutismyyntiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
Millaset tuotteet menee kaupaksi?
Kannattaako laittaa 2 euron bodyja ym, vaivannäköä kuvaamisestakin, meneekö ne edes kaupaksi?
Meneekö yhtään kuluneet, tahraiset/pesunyppyiset, pikkuvialliset vaatteet?
Ilmeisesti kaikki viat kannattaa kuvata ja kuvailla tarkkaan?
Kannattaako se ilmoitusteksti tallentaa ensin jonnekin tiedostoon ja sitten kopioida ilmoitukseen, vai miten?
Onko viikko paras myyntiaika?
Mikä on hintavaraus, ja mitä hyötyä siitä on?

Kiitos! :flower:

Lasten vaatteista menee parhaiten kaupaksi vaatepaketit, eli keräätsuunnilleen samanmoisia vaatteita yhteen huutokohteeseen, kaikista tuotteista kuvat ja tekstiä vaatteen kunnosta. Vaatepaketeissa menee pikkuvikasetkin. Laita lähtöhinta aika alas, ja sopiva korotus.
Reilunpelin säännöt on että kerrot rehellisesti tuotteen kunnosta.

Kannattaa ladata HN-selain, helppo tehdä ilmotuksia.Googlaa vaikka hakusanalla HN-selain, ni löytyy.´

Hintavaraus tarkoittaa että asetat myymällesi tuotteele hinnan, jonka alle et sitä myy.Jos esim myyt 100 euron takkia, ja korkein tehty tarjous siitä on 30e, sinun ei tarvitse sitä myydä jos olet laittanut hintavarauksen. Hintavarauksen kanssa kannattaa olla realistinen, huomioi että ostaja joutuu myös maksamaan postikulut, ja eihän kukaan maksa korkeaa hintaa käytetystä.

Onnea kauppoihin!

Alkuperäinen kirjoittaja myynyt HN:ssä:
Lasten vaatteista menee parhaiten kaupaksi vaatepaketit, eli keräätsuunnilleen samanmoisia vaatteita yhteen huutokohteeseen, kaikista tuotteista kuvat ja tekstiä vaatteen kunnosta. Vaatepaketeissa menee pikkuvikasetkin. Laita lähtöhinta aika alas, ja sopiva korotus.
Reilunpelin säännöt on että kerrot rehellisesti tuotteen kunnosta.

Kannattaa ladata HN-selain, helppo tehdä ilmotuksia.Googlaa vaikka hakusanalla HN-selain, ni löytyy.´

Hintavaraus tarkoittaa että asetat myymällesi tuotteele hinnan, jonka alle et sitä myy.Jos esim myyt 100 euron takkia, ja korkein tehty tarjous siitä on 30e, sinun ei tarvitse sitä myydä jos olet laittanut hintavarauksen. Hintavarauksen kanssa kannattaa olla realistinen, huomioi että ostaja joutuu myös maksamaan postikulut, ja eihän kukaan maksa korkeaa hintaa käytetystä.

Onnea kauppoihin!

Kiitos minunkin puolesta, kannattaako noihin vaatepaketteihin laittaa vain yhtä kokoa vai esim. kahta kokoa samaan pakettiin. kummat menee paremmin kaupaksi? :)

voi olla pariakin kokoa, mäkin olen myynyt tyyliin "Vaatepaketti pikku-prinssille 86-92" Ja eri valmistajilla on eri kokosia vaatteita, esim Tutta-merkkiset on reilumpia ku H&M:stä ostetut, kannattaa mainita vaatteiden kohalla jos on pienempi/reilumpi ku "Normistandardikoko" :)

En ole myynyt Huutiksessa koskaan mitään, mutta ostellut jonkin verran vaatteita ja vaippoja. Huutiksessa yleisin dilemma tuntuu olevan se, että siellä useimmat haluavat tavarastaan, huonolaatuisestakin, mahdollisimman ison tuoton, ja ostajat taas etsivät löytöjä mahdollisimman halvalla :D . Kannattaa katsella myynti-ilmoituksia joita siellä on ja vertailla keskenään mitä eroa on niillä paketeilla, jotka keräävät huutoja ja niitä, jotka eivät millään herätä kenenkään huomiota. Merkkitavara tuntuu menevän aina kaupaksi, sen sijaan ihan tavallisesta tavarasta tuntuu olevan ylitarjontaa, joten kannattaa panostaa ilmoitukseen.

Itse en välitä tahraisista ja viallisista vaatteista, mutta uskon, että tarpeeksi halvalla joku nekin ostaa pois. Ja tuotteiden kunnon suhteen kannattaa tosiaan olla rehellinen, negatiivista palautetta saa nopeasti jos ostaja ei ole ollut tyytyväinen.

Hyvät kuvat tuotteesta / tuotteista vaikuttavat ainakin minun ostopäätökseeni. Kannattaa silittää vaatteet ja ottaa kunnolliset kuvat, joista saa jotain selvää. Tuotteet kannattaa kuvailla selkeästi, esim. otsikossa heti ilmoittaa millaisista vaatteista ja minkä koon vaatteista on kyse. Ilmoituksia on tuhansia, ja jos otsikko on "vaatteita vauvalle", se ei kerro mitään ja jää varmasti monelta avaamatta.

Huutonet-selaimen avulla kuvia on kuulemma helppo laittaa, kaikki myyntiä harjoittavat kaverini käyttävät sitä.
http://www.netikka.net/jmi/hnselain.htm

Alkuperäinen kirjoittaja aloittelija:
Millaset tuotteet menee kaupaksi?
Kannattaako laittaa 2 euron bodyja ym, vaivannäköä kuvaamisestakin, meneekö ne edes kaupaksi?
Meneekö yhtään kuluneet, tahraiset/pesunyppyiset, pikkuvialliset vaatteet?
Ilmeisesti kaikki viat kannattaa kuvata ja kuvailla tarkkaan?
Kannattaako se ilmoitusteksti tallentaa ensin jonnekin tiedostoon ja sitten kopioida ilmoitukseen, vai miten?
Onko viikko paras myyntiaika?
Mikä on hintavaraus, ja mitä hyötyä siitä on?

Kiitos! :flower:

Kaupaksi menee H&M Hello Kitty ja Lindexin Bamse sekä uusretro. Niistä saa käytettyinä yleensä paremmin kuin mitä ne maksaa uutena ;).

Lastenvaate liikkuu. Nuorten ei niinkään, eikä aikuisten.

"Kannattaako laittaa 2 ?:n bodeja?" Ei kannata, jos minulta kysytään. Itse en maksa käytetystä bodysta todellakaan mitään kahta euroa, ellei se ole minulle TODELLA mieluinen. Perus H&M:N bodyyn 0-0,50 ? lähtöhinnaksi ja korotus 0,10 ?.
JOS kyseessä on merkkibody (Burberry, Gant...yms ) olen valmis maksamaan siitä enemmän.

Tahraiset ja pikkuvikaisetkin menee, jos niissä on HelloKitty tai Bamse. Perusbodyt ei tahraisina tahdo mennä.

Ilmoitusteksti kannattaa tallentaa tiedostoon, sieltä helpompi se kopioida aina jokaiseen ilmoitukseen. Ei tarvitse aina erikseen sitä kirjoittaa uudelleen.

Itse laitan aina myyntiajaksi 14 päivää ja joihinkin kohteisiin OSstaHeti-mahdollisuuden. Eli jos joku haluaa tuotteen heti, hänellä on siihen mahdollisuus.

Hintavarauksesta on enemmän tietoa Huuto.netin sivustolla, ohjeet kohdassa. Itse käyttäisin, jollen ihan tarkkaan osaa tuotteen arvoa itse arvioida. Se on tavallaan myyjän takaportti...Eli jos haluaa katsella mitä tuotteesta ollaan valmiit maksamaan...Eli jos et halua tai osaa arvioida tuotteen hintaa, käytä hintavarausta.
Määrittele siihen katto, jolla voisit jo tuotteesta luopua.

Yhteistyössä