Vinkkejä uudelle huuto.netin käyttäjälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:))

Vieras
Onko huutista vaikea käyttää? Olen nyt profiilin saanut luotua sinne vasta itselleni. Ajatuksenani olisi myydä vanhoja lasten ja omia vaatteita. Antakaas vinkkejä kuinka saan homman alkuun hyvin. Kannattaako minun toimia huutajan roolissa ensin jotta saisin palautteita?

Ilmoita aina postikulut ilmoituksessa, ei hintavarauksia. Älä kaunistele tuotetta ilmoituksessa, ole paremminkin liiankin realistinen kaikista pienistäkin vioista. Käytä selkeää otsikkoa mitä myyt ja koko siihen myös. Älä laita poikien paita vaan Marimekon lyhythihainen sinivalkoinen raitapaita, koko 110 cm. Tiettyä kirjaa metsästäneenä voin sanoa, että ärsyttävin ilmoitus oli otsikkona: Lasten kirja ja myyntitekstinä kuvan kirja. Eipä sellainen nappaa mihinkään hakuihin, ei kirjailijan nimen eikä kirjan nimen mukaan.

Aloittelevana kannattaa alkuun myydä pientä, niin hinnaltaan kuin kooltaan. On helppo arvioida postikulut oikein ja halvan ostoksen uskaltaa tehdä helpommin aloittelevalta kuin todella kalliin.

Kiitos vastauksesta. Olen nyt viikon seuraillut paikkaa ja muutaman huudon tehnyt. Saanko huudon päätyttyä siis myyjän tilinumeron sähköpostiini? Postikuluista minulla ei paljon ole hajua, vain tuo mitä tuolla olen seuraillut. Esim. 1 pieni body taitaa kulkea 0.75e kuluilla? Paljonko ns. normaalista pitkähihaisesta naisten paidasta menee? Sellaisesta trikoopaidasta?

Joillakin myyjillä on käytössä vakioviesti, jossa on heidän tilinumeronsa. Jos myyjällä ei vakioviestiä ole,niin itse ostajana olen myyjältä tilinumeroa pyytänyt. Se vakioviesti on oikeasti todella kätevä, varsinkin osta heti-kohteissa. Itse ainakin haluan maksaa huutoni mahdollisimman nopeasti ja vakioviestinä tuleva tilinumero helpottaa asiaa kummasti:)

Saat huutonetistä viestin, jossa on myyjän yhteystiedot, et välttämättä saa tilinumeroa. Otat yhteyttä myyjään (sähköposti on yleisin tapa) ja kysyt tietoja, jos niitä ei ole.

Postin sivuilta löytyy selkeä hinnasto, keittiövaaka ja mitta ovat parhaat apuvälineet postikulujen määrittämiseen. Yli 3 cm paksut lähetykset menevät maksikirjeen hinnaston mukaan. Kannattaa käyttää kakkosluokan hinnastoa, jos kirjelähetystä ei erikseen merkkaa 1 lk:n postiksi, se menee kakkosluokassa nykyään.

[QUOTE="vieras";26235805]Saanko tänne väliin kysyä, että millaisissa pakkauksissa lähettelette myymiänne tuotteita? Kirjekuorissa, paperiin käärittynä, laatikossa...?[/QUOTE]

Mikä nyt sattuu olemaan paras pakkaus juuri sille lähetettävälle jutulle. Kierrätän etenkin pehmokuoria, kaupoista saa pahvilaatikoita ilmaiseksi. Kunnon pakkausteippirulla kannattaa hankkia. Postin kalliita rasioita ei juuri kannata ostella.