Vinkkejä teiltä, joilla ollut hankala vaihtaa lastensänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maria

Jäsen
26.03.2004
781
0
16
Vierailen taaperopuolelta kyselemään vinkkejä lastensängyssä nukuttamiseen. Eli jos on ollut hankalia siirtymisiä pinniksestä jatkettavaan niin kuinka niistä olette selvinneet ja mitä vinkkejä olis antaa? Meillä täytyi siirtyä lastensänkyyn, kun kiipeää pinniksestä pois. Pinnikseen nukahti aina itse, mutta nyt ei suostuisi edes jäämään sänkyyn, vaikka olen vieressä. Siis hirveää taistelua ja nukuttamista vaaditaan ainakin tunti. Illalla isin kanssa ehkä hieman lyhyempi aika riittää, mutta ei toivoakaan, että voisi jättää yksin nukahtamaan. Ja pienen iltahetkenkin mielelläni soisin, mutta kun viimeisillä voimillaankin tunkee pois sängystä.. sitten äidin pinna kiristyy ja kaikilla on paha mieli :/

Meillä oli ihan sama tilanne paitsi ei niin innokkaana tullut pois kun mä olin vierellä. Oletko siis lattialla vierellä vai sängyssä? Mä olin aluksi sängyssä pojan kanssa ja silitin ja lauloin niin rauhottui. Sitten kuukausien päästä siirryin patjalle viereen ja laulelen niin nukahtaa. Yrittää vieläkin joskus jollain tavalla tehä kaikkea muuta kun nukkua esim.sanoo, että pipi tuli, haluaa vettä jne., mut en anna periksi. Jossain vaiheessa yritin jättää pojan sänkyyn ja aina kun tuli pois niin vein takas, mut viikko ei tuottanut tulosta niin luovutin...oli sen verran rasittavaa. Nyt olen raskaana ja täytyy miettiä muita konsteja nukuttamiseen kun en voi vauvan synnyttyä poikaa nukutella. Isäänsä poika ei hyväksy nukutukseen laisinkaan, mut se on sen ajan murhe. Tsemppiä sinne ja pitkää pinnaa.

Meillä sama tilanne, että vauva pian tulossa ja siksi kai tää niin paljon stressaakin. Olen nyt patjalla vieressä ja pari kertaa on nukahtanut nopeamminkin, mutta periaatteessa haluaisin vielä saaada opetettua nukahtamaan yksin - kun on sitten se vauvakin. Mutta ei kai sitten auta muu, kuin köllötellä vauvan kanssa patjalla.. tosin sitten varmaan tulee mustasukkaisuus isommalle. No, jos muilla vinkkejä niin kiitos lisää :/

Mulla lapset poika 3 v 2 kk ja tyttö 1 v 6 kk. Meillä poikaa pitää edelleen nukuttaa niin että äitä kädestä kiinni. Eli en varsinaiseen asiaan osaa auttaa.

Silloin kun tyttö syntyi, nukutin poikaa niin että jätin tytön yksikseen eri huoneeseen sitteriin kiinni lelujen kans (joskus rupes huutamaan jos kauan meni aikaa, yleensä poika nukahti n. 15 minuutissa..) Nukkuivat eri aikoihin n. vuoden! Tytön sai vauvana vain laittaa vaunuihin/rattaisiin ja itekseen simahti.

Nyttemmin nukkuvat yhtä aikaa ja kuukauden päivät tyttökin on nukkunut päikkärinsä sisällä. Poikaa pitää edelleen nukuttaa niin että pitää kädestä kiinni ( kauan oli tapa jo pois mut poika rupes joku aika sitten venkoilemaan et äiti mä en nukukaan päikkäreitä niin hätäpäis otin tavan uudelleen käyttöön..)

Eli en osaa auttaa itekseen nukahtamiseen mut molemmatkin on siis mahdollista saada nukkuun päikkäreitä vaikka siis vauva olisikin..

P.S. Unilaulu cd meillä on käytössä..

Okei...näin esikoisen sain nukkumaan omassa sängyssä,tai siis jäämään sinne
Aluksi sen kans samassa sängyssä,sitten siirryin vähän kauemmaksi sngystä,eli en antanut koskea minua.Seuraavana iltana taas puoli metriä kauemmaksi.Hän yritti vaik mitä,että oisin tullu viereen.
Loppujen lopuksi oli kynnyksellä lukemas kirjaa tai lehteä.Sitten menin jo muka vessas käymään tms..
Ja sinne se jäi,kaikki pojat nukahtavat itekseen.Muiden kans ei sellasia vaikeuksia oo ollukaan

meillä poika(sillon 2 vee) tuli kans aina pois ku jätti omaan sänkyyn.tehtiin sit iltahommat niin et juotin neidin iltamaidon pojan huoneessa ja oottelin et se nukahti.jos uni ei tullu istuskelin siellä ja pikku hiljaa siirryin lähemmäs ovi auokkoa,sit riitti et ovi oli auki ja hommailn omia juttuja keittössä ym..sit se sai laittaa ovea jo kiinni..pikku hiljaa oppi nukahtaan itekseen.

Yhteistyössä