Vinkkejä suihkussa käymiseen - lasten kanssa keskenään kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tilanne siis se, että mies lähtee ensi viikolla viikoksi työmatkalle ja nyt olen ensi kertaa keskenään noiden lasten kanssa pitkään aikaan. Ja aloinkin mietiskelemään heti tuota suihkussa käynnin ongelmaa...

Eli kertokaas vinkkejä miten saisi sen 5min tukanpesuaikaa ilman, että tuo 1,5v taapero itkee itsensä "hengiltä", kun äiti kehtasi mennä suihkuun...??? 3 vuotiaan kanssa ei ongelmaa ole, mutta tuo pienempi...

Aiemmin kun olen ollut lasten kanssa keskenään, tuo pienempi on ollut sen ikäinen, ettei osannut vielä liikkua. Silloin oli helppoa laittaa lapsi vain eteisen lattialle sitteriin/bumboon/matolle ja suihkun ovi auki. Tosin silloinkin tuo huusi hysteerisenä kahden minuutin kuluttua, kun jostain syystä taisi pelätä sitä suihkua, kai.

Suihkuhuone on siis niin pieni, ettei ole mitään mahdollisuuksia ottaa lasta sinne mukaan esim. kylpyammeeseen.

Ja ennen kuin joku vetää esiin sen yh-kortin (että pitäähän yh-äitienkin pärjätä jne.), niin tilanne on varmasti eri, jos ja kun se yh-äiti siellä suihkussa käy kuitenkin säännöllisesti ja lapset ovat siihen tottuneet ja siihen on omat rutiinit! Ja nimenomaan nyt niitä vinkkejä kyselenkin niiltä, joilla nämä rutiinit ja tavat ovat hallussa!

Onko ainut keino sitten herätä kukon laulun aikaan ja pestä tukka silloin ja toivoa, että lapset eivät herää tai sitten yöllä pestä ja kuivatella? (Tämäkin hiukan hankalaa, kun lapset nukkuvat suihkun takana olevassa huoneessa ja meluahan siitä tulee. )

no ei kai se lapsi siihen kuole jos huutakin sen ajan ku käyt suihkussa. Kyllä se siihen pikkuhiljaa tottuu.

Kiitos vastauksista! Eihän tämä enää ongelmalta tunnukaan :) En vain tosiaan tullut ajatelleeksi noita sukkia jalkaan. Eikun siis sukat jalkaan neidille, vaatteet pois ja äiti suihkuun ovi auki :D Tulkoon sitten mukaan, jos tulee tai leikkiköön muualla. Hih!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Olokaa kakarat kunnolla, äiti käy suihkussa :)

Näin mä sanon ja sitten lähden suihkuun.

Leikkivät ja touhuavat sen aikaa keskenään, suihkun ovea pidin raollani silloin kun nuorimmainen oli pienempi, enää en.
Suihku ei kauaa kestä ja se katastrofi voi sattua ihan yhtä hyvin muussakin tilanteessa vaikka vieressä seisois.

Nuorempana protestoi äitin katoamista, mutta minä kovasydäminen ämmä kävin silti pikasuihkussa tarpeen mukaan. Huhuilin vaan että äiti tulee ihan just, en mä minnekään katoa.

Tai sitten käyn suihkussa kun lapset nukkuu jo yöunia.

Älä tee siitä isompaa ongelmaa :)

Tää on niinkun niin hyvin kirjotettu ; )

Alkuperäinen kirjoittaja ompus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Olokaa kakarat kunnolla, äiti käy suihkussa :)

Näin mä sanon ja sitten lähden suihkuun.

Leikkivät ja touhuavat sen aikaa keskenään, suihkun ovea pidin raollani silloin kun nuorimmainen oli pienempi, enää en.
Suihku ei kauaa kestä ja se katastrofi voi sattua ihan yhtä hyvin muussakin tilanteessa vaikka vieressä seisois.

Nuorempana protestoi äitin katoamista, mutta minä kovasydäminen ämmä kävin silti pikasuihkussa tarpeen mukaan. Huhuilin vaan että äiti tulee ihan just, en mä minnekään katoa.

Tai sitten käyn suihkussa kun lapset nukkuu jo yöunia.

Älä tee siitä isompaa ongelmaa :)

Tää on niinkun niin hyvin kirjotettu ; )

Niin oli! Tämä minutkin viimeistään vakuutti :)

päikkäri aikaan, illalla tai taapero mukaan suihkuun..
tai mulla on joskus istunu syöttötuolissa ja sisko vieressä antelemassa leluja.. :D
eilen leikkivät partsilla sen aikaa kun kävin suihkussa, molemmat ovet oli auki..

Mä en ikinä ajatteliskaan muuta aikaa muuta kun sitte kun lapset on nukkumassa illalla. Mutta mä käynki aina illalla suihkussa :D Joskus tosin käyn pojan kanssa yhdessä suihkussa silloin kun poikakin menee kun toinen tykkää läträtä sillä vedellä niin kauan kun antais olla suihkun alla :)

Mä oon ottanut lapsen mukaan suihkuun siitä asti, kun osasi kävellä tukevasti. Kyllä se välillä liukastelee, kun ei usko kehoituksista huolimatta, et suihkussa ei voi tanssia, mut oppia ikä kaikki.. Potalla istuu välillä ja välillä leikkii vesileluilla tai shampoopulloilla ja lopuksi pesen myös lapsen.

Itsellänikin on tapana tehdä asioista vaikeampia kuin mitä ne ovat, ja niin tekee ap:kin nyt.

Yhteistyössä