Vinkkejä sokerirasitukseen valmistautumiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei muutakun varaudu ihan karseeseen kahteen tuntiin. yritä pidätellä oksennusta kun juot sen litkun ja sit sen jälkeen iskee ihan kunnon kuvotus yrität sit pitää yrjöö sisällä sen kaks tuntia.ettet joudu tekee sitä uudestaa.
kävin viikko sitten,kaikki arvot ok.

Ota eväät tai mene sairaalan kanttiiniin sen jälkeen. Älä kuvittele ajavasi pois sieltä itse.

Muuten: purukumi tai jopa hammastahnan ksylitoli voivat heilauttaa tulosta, eli ole huolellinen aamulla. Minulla oli yksi arvo hiukan vinossa, ja mutta rasituskokeen jälkeen mittauksissa ei ole ollut mitään. Yksi lääkäri jo kysyi, että pesinkö hampaat mahdollisesti ruokalusikallisella hammastahnaa aamulla...

Piika-äiti

Ihan tämmönen ois että ota lukemista mukaan. Se aika kuluu NIIN hitaasti. :)
Näin tein minä.
Ja se juoma on kyllä aika pahaa mun mielestä kanssa mutta kyllä sen kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
kaurapuuroa. ja kannattaa pyytää aika ajoissa aamulla. mukaan sitten vaikkapa voileipää ja juotavaa että voi syödä rauhassa testin viimeisen verinäytteen jälkeen.

Joo 7 on aika labraan eli onneks niin aikaisin.

Kiitos vinkeistä, lisääkin saa laittaa :) Ja tosiaan, ei oo tarkoituskaan tankata kuin hevonen :whistle: mut sellaisia pitkään nälkääpitäviä ruokaideoita ois kiva saada. Tuo kaurapuuro kyllä vois olla ihan ok.

Ja kirjakin on jo varattuna :)

Hih,mulla oli se'litku'sitä ns.laihaa kokista.Ja kyl mie itse ajoin kotiin.Ei tullu kauheita oloja,mut tietty jokaiselle meille tulee eri tuntemuksia ton kokeen jälkeen :D Mäkin otin ajan puol8 sillon maaliskuulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
kaurapuuroa. ja kannattaa pyytää aika ajoissa aamulla. mukaan sitten vaikkapa voileipää ja juotavaa että voi syödä rauhassa testin viimeisen verinäytteen jälkeen.

Joo 7 on aika labraan eli onneks niin aikaisin.

Kiitos vinkeistä, lisääkin saa laittaa :) Ja tosiaan, ei oo tarkoituskaan tankata kuin hevonen :whistle: mut sellaisia pitkään nälkääpitäviä ruokaideoita ois kiva saada. Tuo kaurapuuro kyllä vois olla ihan ok.

Ja kirjakin on jo varattuna :)

:D

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Hih,mulla oli se'litku'sitä ns.laihaa kokista.Ja kyl mie itse ajoin kotiin.Ei tullu kauheita oloja,mut tietty jokaiselle meille tulee eri tuntemuksia ton kokeen jälkeen :D Mäkin otin ajan puol8 sillon maaliskuulla :)

Toivottavasti tuo laiha kokis ois käytössä täälläkin, vois mennä paremmin alas kun muutenkin aikamoinen kokishiiri olen :p

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Mä en kyl oo saanu syödä ennen testiä. Ja kolmesti käyny

Siis tarkoitankin mitä syödä nyt illalla kun klo 20 pitää sit alottaa se paasto :)
Sori niinpä tietty =) Ja Turun suunnil kans tarjol "cocista" ettei se niin pahaa ole. Kerran oo oksentanu kun sielt pois lähin. Mut sen raskauden aikana oksentelin muutenkin koko ajan.

Varmasti iskee sit ilta 9 hirvee nälkä ja jano ja kaikkee kun ei saa syödä mtn. Tuo purkka oli miulle yllätys, kun aamulla neuvolassa siitä oli puhe. Hampaat saa kuulema pestä normaalisti kunhan ei ala tuubisotalla syödä sitä hammastahnaa :) Näin nla-tädin mukaan.

Yhteistyössä